Cserkészparkok

GeldarTúra éve: 20122013.08.29 01:20:18

Cserkészparkok 30

Különösen nehéz túra virradt ezen a napon. Andrissal neveztünk a 30-as távra, észben tartva, hogy a hóolvadás az elmúlt hét enyhe idõjárása miatt felgyorsult, s valószínû, hogy több szakaszon sár lesz. Pontosan így történt. Adyligeten neveztünk, a hírhedt Fekete-fej alatt, s rögtön az elején sikerült eltévednünk - illetve a jó úton maradnunk, a többi túrázó került a rossz útra - végül meglett a közös. A sár hamarosan pokolivá vált, a kerékpáros táv egyetlen nevezõje a Sztrilich Pál Cserkészparkban várakozott (és valószínûleg fohászkodott), mikor odaértünk. Jó kedvû egyetemisták társaságában haladtunk tovább, majd egyre inkább elmaradtak, így két másik sráccal haladva jutottunk be az erdõbe újra. Remeteszõlõs után izzasztó emelkedõ várakozott, majd újabb sáros szakaszok. Ekkorra már nagyon elegem volt, így a zöld szakaszon már nem próbálkoztunk a feljutással. Ehelyett a térképet követve átvágtunk egy mezõn, térdig süllyedve a sárba, és egyenesen a második ellenõrzõpontig meneteltünk. Nem vagyok benne biztos hogy jobban jártunk, de a másik út egyszerûen járhatatlan volt. A java azonban csak most jött. Pilisborosjenõrõl kiérve elõször egy kisebb, majd egy nagyobb hegy állt lesben. Az elsõn viszonylag hamar túlkerültünk (Köves-Bérc), majd a falut végleg elhagyva, a fantasztikus Teve-szikla mellett elhaladva megkezdtük a Kevély-nyereg mászását. Eddigre az összes túrázó elmaradt, csak szembejövõ kéktúrázókkal találkoztunk, az elég hosszú kaptatón. A nyeregben pihentünk egyet, aztán leereszkedtünk Csobánkára, egy minden eddiginél sárosabb úton. A célban meleg étel várt, ami javított a hangulatomon - azóta nem voltam, de ilyen sárban nem érdemes nekivágni.