Mandulavirág

Siki89Túra éve: 20132013.05.06 19:19:45

Mandulavirág 20 (2013.05.04)

Már korábban kinéztem magamnak ezt a túrát, sajnáltam is mikor láttam hogy elmarad áprilisban, de az idõjárás nem volt kedvezõ akkor. Ellenben most, kellemes túrázási idõ. Több mint 180km-re van Alsóörs, ezért már 5 óra elõtt bõven a vonat ültem, és fél 9 után nem sokkal meg is érkeztem. 8tól volt az indulás, én már a 66-os rajtszámot kaptam. pár perces sorban állás volt, a 6 km-esnél meg senki :) Felírták a rajtidõmet, bár fél órával késõbb indultam csak, hála a zsíros kenyeres indítónak. De mivel nem volt szintidõ, tudtam hogy 4ig bõven beérek.

Alsóörsön gyalogolgattunk, egy hosszú utcán felfelé, majd átmentünk lovasra, és innen kezdõdött az erdõ. A jelzések nem túl sûrûek voltak, de helyette volt szalagozás, pontosabban szalag helyett kék szemeteszsák szerûségek jelezték az utat.Miután megmásztuk a hegyet felértünk az elsõ ep.hez, ami majd 7 km-re volt a céltól, az Endrõdi kilátóhoz. Kaptunk egy nyuszis-répás pecsétet, és felmásztam a kilátóba ha már ennyit utaztam. nem a legstabilabb kilátó, fenn baromi nagy szél, a kilátó leng is rendesen. De hát egy fa kilátó milyen legyen. Majd óvatosan lejöttem, nem a legkönnyebb lejutni innen. Kb 200 métert visszafelé kellett jönni az úton, aztán rátértünk egy másik jelzésre, és fél óra múlva már a Nosztori autóspihenõnél pecsételtettünk. Innen tovább ismét szintemelkedés nélkül a Király kútig, aminek tényleg nagyon tiszta a vize. Itt voltunk már a túra felénél. Innen a következõ ep. több mint 6 km-re volt. A Malomvölgyi tanösvényen haladtunk, végig a patak mellett, nagyon szép volt. Majd egy kanyarral kiértünk az erdõbõl, és Felsõörsön találtuk magunkat, itt volt egy hosszabb aszfaltos rész, ami után jobbra indultunk felfelé a Csere-hegyi kilátóhoz. Mivel az elõzõ kilátónál is elidõztem, így innen sem siettem tovább, nem nagyon zavart az idõ, bár azért 3ig be akartam érni a célba. Innen fentrõl is csodás a kilátás, látni lehetett honnan is jöttünk el idáig. Itt nagyon kedvesek voltak a pontõrök, beszélgettünk is még egy kicsit. Majd továbbindultam, meredeken lezúztunk a hegyrõl, elmentünk a Vörös-kõ bánya mellett (tényleg vörös a kõ), és elfordultunk a Somlyó hegy irányába. Jó meredeken kellett felmenni, de a pozitívum az ilyen mered emelkedõkben, hogy hamarabb fel lehet érni. Mikor felértem majdnem balra kanyarodtam, akkor láttam meg hogy jobbra ülnek a pontõrök. Itt is beszélgettünk párat, nagyon kedvesek voltak. Innen már csak le kellett menni a rajt/célhoz, ami kicsit fura, de a temetõn keresztül vezetett az út. Meg is lepõdtem mikor sírok közt találtam magam, na de a kilátás innen is csodálatos.  20 perc múlva már a célban is voltam, és mint kiderült sikerült is beérnem 3ig, pontosan 14:59 volt az itineren. Ha akartam sem tudtam volna így kiszámolni

A díjazás színes oklevél, kitûzõ és hûtõmágnes vagy kulcstartó. Mind nagyon szép, bár a kitûzõ kicsit érdekes, úgy van ráragasztva. Szerintem még régebbi kitûzõ lehettet, elõzõ évekbõl, és igy oldották meg. De ez egyáltalán nem baj, így is szép. Elfogyasztottam a rajtnál megrendelt babgulyást (500ft), és lesétáltunk a mólóhoz, az volt ígérve hogy 4 óráig ingyenes vitorlázás lesz. Pont az utolsó körbe bele is fértünk, 2 vitorlás volt, 7-8 ember mehetett egyszerre egy vitorlással. Majdnem másfél órán át vitorláztunk Gyula bácsival, és hallgattuk a történeteit. Nagyon élveztem, gyorsan elrepül az idõ. Nagyon tetszett, ez nagyon jó ötlet volt a szervezõktõl, és ingyen is volt. Köszönjük Gyula bácsinak is. Utána még picit áztattam a megfáradt lábam a 18 fokos Balatonban, majd elindultam közel 3 órás hazautamra.

Nevezési díj: 600 ft, kedvezménnyel 500. Ezért rajtban és célban palackos ásványvizet kaptunk, és zsíroskenyér volt a rajtnál.

Színes duplaoldalas tékép, és duplaoldalas itiner, pontos útvonalleírással.

Díjazás: Oklevél + Kitûzõ + meglepetés Hûtõmágnes vagy Kulcstartó

és még ingyenes vitorlázás

Többet mi mást is akarhatnánk. Számomra egy tökéletes nap volt, tudtam hogy jó lesz a túra, mert utána néztem hogy merre is fogunk menni, de hát még ennél is jobb volt. 2 kilátót érintettünk, de nagyon sok helyrõl csodálhattuk a Balatont, ami ugye varázslatos. A várakozásom teljes mértékben felülmúlta ez a túra, ha lett volna 30as táv akkor arra megyek, fõleg ha az még Csopakot is érintené.

Annyit tudok javasolni a szervezõknek, hogy ha a túra szerepelne valamelyik kupában/túramozgalomban, akkor szerintem a 200-as induló meg is duplázódhatna, többen eljönnének a túra, és nem bánnák meg. Remélem legközelebb is olyan helyrõl indul a túra, ahol van vasúti megálló, mert láttam szinte minden évben máshonnan indult, de ez a mostani útvonal nagyon jó volt, szívesen jövök ugyan erre máskor is, nem lehet megunni

Köszönöm ezt a napot, eddigi legszebb/legjobb túrám volt,  a célban a kedves szervezõknek meg is ígértem, hogy ha úgy lesz lehetõségem, jövõre is jövök. Nekünk tényleg a Balaton a Riviéra