Mátra 115 (+résztávok)

yoyoTúra éve: 20122012.06.05 17:57:40

Mátra 115/ 88!

Hüvös reggelre ébredt Kisnána ,de még  Domoszló is,ahol aludtunk ugye ,mer hogy Kisnánán állítólag valami õrület túra lesz,és nincs egy talpalatnyi hely sem  a faluba ,mer mindenki túralázba ég,még a helyi kocsmába is tudnak róla a népek .,Gondoltuk  mi is átnézünk csanyával,meg millersel atesszal  ,mi ez a múri és ha már ott vagyunk , elindulunk ezen a túrácskán a Mátra gyönyörû erdején  .

Hát akkor lássuk ,meddig jutottál cillagom :))hujjjeee

Reggel 7 kor elindut l a teljes mezõny a sárgán ,néhány km után balra élesen felvág a S+  ezt jól megjegyeztem,mikor 2 éve Zoncsival jól tovább mentünk . Idén is voltak nem figyelõk  ugye Szilvike ? akiket már én kiabáltam vissza ,mert fentrõl rájuk láttam,hogy lent mennek, L Szilvi volt többed magával asszem Juciék is ott voltak . Pedig Szilvi már 3x volt ezen a túrán igaz mindig vezette valaki. Jöttek az emelkedõk a Jagus ,majd  lejtmenet ,és a térdem elkezdett jelezni,,talán írhatom azt hogy évek óta nem fájt ,de most bejelzett a nyomorult ,,meg is ijedtem ,de gondoltam maj bemelegszik ,mert elég hüvös volt a reggel ,így a  melegedéshez törtem egy csalán ágat és megsimiztem vele a térdemet , Oroszlán vár 8km  itt Zoncsiék frissitettek ,hmm az a friss eper de jól esett . Aztán rátértünk a kékes felé vezetõ szép erdei útra .  és  Kékes elõtt összefutottam Szilvivel  , megörültünk egymásnak ,hibavótcillagom nemvótaz :P

mertavaly nyáron naon jót túráztunk a Zillertáli Alpokba ,,utána meg Erdélybe ,,igaz akkor többen mentünk . Miután Kékesen teleettük magunkat a svédasztalról elindultunk lefele a sárgán , csúnya köves meredek ,,de legalább most nem volt annyira poros . Elõttünk ment egy srác õt követtük sajnos,és nem fordultunk a S4 re jobbra hanem lementünk az aszfaltra ,itt irta is az itiner,hogy  lépd át a szalagkorlátot,meg parkoló is lesz,,volt is mindkettõ így nem gyanakodtunk szépen felértünk Mátraházára ,,rengeteg ember kékes csúcsfutás szurkolók is gondolom,,kérdeztük,hogy láttak –e futókat erre mondták,hogy nem ,,,aztán egy nõ mondta,hogy de és  arra mentek,,na mi meg mentünk,,a bazársoron aztán sajnos pont volt egy s4 bár ne lett volna .

jajj de jó örültünk ,,bár Szilvi gyanakodni kezdett,,de a fiú mondta,hogy jó lesz,,futottunk lefele,egész rendesen és nem értettük,hogy eboláék hová lettek hiszen nem sokkal voltak elõttünk,,jött egy nõ felfelé és tõle kérdeztem látott –e túrázókat,de jó  sokat ám ,mondta nem látott  csak 1 fiút, Na vissza kapaszkodtunk Szilvivel a bazársorhoz ,a fiúval nem tudom mi lett .

Mátraháza központban bozóttal taliztunk õ is túl jött a letérésen,de neki volt esze,nem jött tovább a völgybe . Vissza  kapaszkodtunka sárgán elég sok idõ 45 perc eltelt ,és végre megláttuk a túrázókat . futottunk lefele Parádsasvárra 26,6km  ,ahol végre meg lett a pont  . Innen kedvenc rész a nyílt  tarvágásos hegyoldal a kis és Nagy –lipótokon át, fel egészen Galyatetõre mentünk.

2 éve le kellett ülnöm egy tuskóra annyira kinyírt ez a rész,de most egy szuszra fenyomtuk ugye bozótka ? Galya elõtt Börcsök Andris jött lefele pacsiztunk,és gondoltam is jajde jó,erre kell majd vissza jönni legalább lesznek szembe túrázók . Galyán bevágtam egy tányér levest Szilvi mondta elõre megy , ,jóóó menjél,,erre én merre megyek ?

hát arra amerre Andrist láttam futni,csak õ már megcsinálta a kört . Miután lefutottam az elágazásig pont jöttek túrázók ,akikkel  még Parádon láttuk egymást,és szerencsére õk nem hitték,hogy én már a kört megcsináltam,és jól visszaküldtek a kilátóhoz,mert hogy ott kell lemenni,,jajj jajj ezt nagyon elcsesztem nemjajgatnikell figyelni .Aztán végre én is észnél voltam,mert két túrázót sikerült visszarántanom a jó útra P+  ,,végre már én is tudjak valamit ..  figyeltem :P

Mátraalmáson 34,8km  atesz mondta,hogy Szilvi most ment el 2perce,utól is értem még az emelkedõk elõtt ,de már másfelõl jött a drága megint :) Galyavár elõtt kezdett el szitálni az esõ,és igen erõs szél is támadt ,megadva a környezthez a hangulatot , még nem jártam erre ,de szerencsére fel lettem készítve, a Vadikövek klónból,így nagy meglepi nem ért ,,de azé nem semmi szint van benne na.. Galyatetõ 2x  38,7km megint egy leves nagyon jó volt a gyomrom ,és imádom a levest ,,és sok tésztáááát beleraktam csanyaaaaa :P úgyseolvassa ..

fáztam mint a kivert kutya az ujjatlan toppban. Szilvi odadta az esõkabiját,de csak a nyakamra húztam,mert nekem le kell adnom a hõt különben befulladok .  nemaszádrakellhúzni  innen aztán végig futottunk futottunk lefelé jó sokáig ,az esõ esegetett de bõrig azért még nem áztunk,viszont jócskán hült a levegõ a kezünk majd el fagyott . A titkos ell pont elõtt megint majdnem elkavartunk ,de csak pár száz méter volt ,A szép patakmederbõl a Z4en felkapaszkodtunk Mátraházára ma már 2x vagyunk itt, de egy óra múlva újra itt leszünk :) ..ettünk szalámis kenyeret  sajtit  ,iszunk ,és sietünk is ,mert elõttünk 2percel mentek el ,és Szilvi szereti ha van elõttünk valaki,,ezek után már én is,,így futunk lefele S3 majd S4 írt az itiner,mi szépen be is fordunk jobbra az erdõbe mer a nyíl arra mutat,,(meg elõre is ) de azt nem láttuk.

.Szóval mentünk a sárgán elõször lefele ,majd tiszta röhej,de még errõl is lementünk ,nem elég,hogy visszafelé megyünk Mátraházára ,,de még le is térünk róla,,na visszatalálunk a S4re .Tanakodunk melyik irány legyen ,,hát menjünk ezen ,,jó menjünk,,Szépen visszakapaszkodtunk Mátraházára ma már 3x   ..Szilvi jajgatott, én a hajamat téptem ,

hát frissitettünk még 1x aztán újra nekiindultunk a S3 Z4nek ,de már megálltunk az erdõ szélen ,,jöttek túrázók is,,és mondták,hogy tovább kell menni egyenesen .Mostanra már 1:45 körül volt a pluszeltévedõs  idõnk ,lassan leértünk Lajosházára 51.9km medvegyu szülei voltak itt ?! olyan terités hogy csak na , saláta tál sajt tál stb mondták,hogy most ment el egy nagyobb csoport,és mindent lepusztítottak,de azért volt maradék bõven ,még fényképet is csináltak rólunk,,jól laktunk és mentünk felfelé a sárgán ,az esõ még szitált,mindig majd rátértünk a P+ ra amin elég sokáig mentünk nagyon szép erdei úton haladtunk ,majdnem szintben ,de persze nem sokáig,,

párás volt az erdõ a fákat körül ölelte  a köd ,nagyon szép volt .Aztán már gyanús kezdett lenni,hogy vagy egy órája megyünk sehol senki,,olvasni kezdtem az itinert, ,de aztán mögöttünk feltüntek emberek,és eltettem,,kár vót cillagom  :P  mert Mszentimrén 60,5km  nem a zöldön mentünk a hóvirágba,,hanem a piroson a régi ell ponthoz mentünk .  Szerencséreegyáltalánnemvótunkidegeszek .

itt már megtört kicsit a kavarás idegileg ,több mint 10km pluszt mentünk már ,bár jól voltam gyomorilag szerintem erõben is,de eldöntöttem,hogy M140et nem fogok csinálni,,ekkora távon nem szabad elkavarni,,mert a 124 is rengeteg sok.  Meg lett a  hóvirág  ell pont a zöldön ,és bozóték akkor mentek el épp , Ettünk egy levest, meg sütit,,kértem egy kukazsákot ,belebújtam fej ki,kar ki  azt húztam a vállamra és uzsgyi tovább a zöldön ,,,bozóték balról támadtak egy benézõs utcából,,végre mi jó felé mentünk, . innen szûk fiatalosba mentünk lefele,kicsit ragadt, Mszentistván után a zöldön nagyon szép bércen mentünk fel szép volt a kilátás ,leértünk Szorospatakhoz 67,6km

Szilvi nagyon szaladt a dolgára ;)  mi ettünk ittunk kaptam be sót,és mg kösy Ervinkém ,aztán Szilvi mondta hogy várjam meg . már erõsen alkanyodott,talán 8 felé járt már ,és még mindig nem voltunk Ágasváron  ,ott volt a hosszú ujjú felsõm,meg a fejlámpán .Agasvárra 72,4km úgy értünk,hogy akkor hozták a forró rántottát,mindefélével megpakolva ,,ettem egy darabkát ,majd  leraktuk a táskát,és fel a csúcsra mert ott volt a pont,meg a fejlámpám csanyánál .épp bukott le a nap ,így lefelé már lápával jöttem,, pont kb két órával elõbbre  gondoltam hogy ideérek ,,hát nem így lett, olvasgatni köllötvolnajaitinert

Lefelé sikerült egy nagyot esnem az egyik sziklánál,a lábam alám is fordult,és az alkarom jól meglilult. Leérve megint bementünk a th ba a cuccért,meg ettem egy kis rizskókot lekvárral,,bazi nagy kaják voltak végig. Szilvire vártam kint a mezõn,ejj de félt az éjszakától ,yoyoka várj meg itt ne hagyj kiabálta utánam,, Perszehogymegvárlakaranyszilvikém mi lenne velem nélküled   :)

Az volt  a bazi szerence,hogy innen volt társaság, Szilvi imerõsei ,így velük kijutottunk Fallóskútra ahol maki volt a ponton,és azzal fogadott,hogy na mennyit raktatok má bele  cillagom ..falurádjónénnyénél vót gumicukor is ..innen az aszfaltot elhagyva egy leszakadozó partoldalon mentünk le,,olyan vad köves rész volt, szerettük ,,kiérve Mátrakeresztesre majd felkapaszkodtunk a hidegkúti dûlõn ahol vissza nézve a sötét Mátra sziluettje élesen kirajzolódott,és csillagos volt az ég .

Szép látvány volt ,Hidegkút elég nehezen adta magát, ½ 12 volt de felértünk végre 81.9km .Bevágtam még egy tányér levest .Elindultunk a Tót hegyesre ,erre már jártam is ,nem régen a Pásztó 40en meg két éve is erre jött,a M55 csak hát akkor világos volt most meg korom sötét. Teljesen más az erdõ ,hangokat hallani de látni nem látunk semmit,velünk van két fiú is,az egyik mátrai lakos ,a másik talán eon Laci tõle kaptam egy kabátot amig nem melegedtem be ,mert írtó hideg lett és keveset mozogtunk,mer ide oda mászkáltunk nem volt nagy tempó .

.Velük próbáljuk megtalálni a Z3 mat de nagyon nem  megy majdnem visszamegyünk Hidegkútig,aztán persze újra vissza a Tót hegyes felé,itt egy órácskát megint eljátszottunk ,de a lényeg hogynemvótunkidegesek. Tót hegyesre fel egy nagy béka hencsergett lefele úgy dobálta a vékony lábait mint valami primadonna . Tót hegyesen 84,6 km palacsinta ,víz brutál ide felhozni azokat a kannákat.

Lefele a hegyrõl bozótékba botlunk ,azé pár óránként csak csak  találkozunk .Erre a krix krax ösvényre emlékeztem ,bár ösvény nincs csak a fák közt lefele,de szerencsére be jött ,mert jól mentünk egészen a Világos-hegyig 87.7km ,onnan meredek kaptatón fel a sziklaszirten ahol lupus pontõrködött . Ide is brutál felcipekedni !!  innen lefele még 7km cél de nem ám könnyût elképzelni a leg leg szarabb lejövetel ami a rövid távba benne van szerintem ,,utáltuk,de persze a dózer sem lett kedvenc,fõleg,hogy a nyirkos földet lapátoltam a cipõmbe.  03:29kor aztán beértünk a céba 94,8kma  hivatalos táv.

Szilvivel,már mindeketten vinnyogtunk örömünkbe ,,közel 110kilit mentünk  a szintekre is rátettünk + ,de örülök,mert nagyon jó felmérõ volt ,így van már 55 ös 88 as kövem ,és hát a rendezés,,elképesztõ komolyan ,,én braunit vittem ,de monnuk sehol nem láttam lehet sikere volt mert negyon jót sikerült most sütni   ,,Végig ettünk mindenhol sörök kólák tulzás nélkül mondom,hogy inyenc kaják  szalámik sajtok saláták olajbogyók paradicsom paprika sütik dögivel,,fõtt kaja úr isten rizskok  rántotta palacsinta ,,,még a kolbászomat is hazahoztam .. Szóval millió cillag a rendezõknek ,a pontõröknek hogy a szabadidejüket áldozták, és mindenkinek akinek volt egy kedves szava ..

És cak szólok,hogy jövõre jubileumi 10.rendezés lesz  mi lesz ott úr isten .Szerintem elmegyek  már foglalom is a szállást jó közel Kisnánán :) GYERTEK