Cserkészparkok

czenegabiTúra éve: 20122012.02.26 18:09:37

Cserkészparkok 30 kmeres távja

Üdvözlet minden kedves olvasónak ezen a szép napsütéses vasárnapon!

A túrán való részvétel nem szerepelt a nagy év eleji kívánságkosárban, azonban a napja elõtti két héttel megtetszett és úgy gondoltam részt veszek rajta. Megvallom õszintén élt bennem egyfajta sztereotípia a cserkész elnevezés miatt: arra gondoltam, hogy majd sok cserkészkalapos, nyakkendõs igazi cserkész közt fogok nevezi, azonban a szeles idõjárás miatt nem a megszokott 150-200-as tömeg között neveztem, hanem olyan 10-15 fõs sorban, õk is inkább a katonai ruházat vonalát követték.

Az autózás, metrózás, villamosozás, buszozás után a nyitási idõpontot követõen negyedórával sikerült rajtolni. Adyligetrõl az elsõ kijelölt cserkészparkig könnyû útvonalon sikerült haladni annál is inkább mert egy tál alakú völgyben fekszik és így csak süllyedni kellett. Ekkor még nagyobbrészt kiépített aszfaltúton haladtunk és itt csatlakoztam 2 túrázóhoz is, akikkel aztán az útvonalat együtt jártam végig. Sok-sok köszönet Csillának és Vilinek a jó társaságért és a nehezebb szakaszon a biztató szavakért. Remélem még sokat kirándulunk együtt. :)

A pecsét begyûjtése után egy emelkedõ szakasz következett, mely egy kisebb részen vadkerítés és szántóföld mellett vezetett és a végén beért egy erdõs részre. Ekkor kaptunk ízelítõt a sárból is, hiszen süppedõs lett nagyon a talaj és ahová csak ritkán ér el a nap ott még jég borította a felszínt. Az erdei szakaszt Remeteszõlõs településre való ereszkedés követte –volna, azonban az egyik jelzésnél a rossz irányt választottuk és meglepetésre Nagykovácsiba érkeztünk. Itt gyorsan fel kellett állítani egy alternatív útvonalat, (mert távolabb kerültünk a következõ pecsételõhelytõl) Végül is megoldottuk a dolgot és ha plussz kilométerek beiktatásával is, de odaértünk a következõ ellenõrzõpontig. (Pilisborosjenõ) Innen következett egy meredekebb szakasz felfelé, ahol egy idõsekbõl álló túracsoportba is sikerült belebotlani. Az utolsó pecsételõhely a cél elõtt a Kevély-nyereg volt, aminek a környéke nagyon tetszett, bár a feljutással nagyon megküzdöttem. Még ezelõtt a pont elõtt az úgy nevezett tevesziklákat is meglátogattuk, aminek a kis fenyveses környéke nagyon elnyerte a tetszésemet. A nyeregrõl Csobánkára egy kellemes séta keretében ereszkedtünk le és a célban élvezettel fogyasztottunk el némi zsíros kenyeret meleg tea mellett. Hazafelé szeles, de egyébként napos idõ kísért minket.

Egy dologban változtatnék: az útvonalleírás elsõ 10 kilométerét mindenképpen bõvebbre szabnám, mert sok a bizonytalan pont és nagy az eltévedés lehetõsége. Egyébként klassz volt a túra és lelkesek a szervezõk is. Köszönet nekik. :)

Ez volt az elsõ alkalom, hogy a telekocsi rendszert használtam és nagyon elégedett vagyok vele. Örömmel töltene el, ha ez a fajta utazási mód elterjedne, hiszen ez azt jelentené, hogy a kölcsönös segítségnyújtás is terjed.