Tanuhegyek másnapi túra - UKK kisjubileumi/Haláp/Bauxit/Régi Templomok

olahtamas-Túra éve: 20112011.11.29 10:56:33

2011.11.27. Régi templomromok nyomában teljesítménytúra

Reggel némi segítséggel mobilizáltuk az autónkat, majd a pizzériáig meg sem álltunk. Már csak épp annyi idõnk maradt, hogy a nevezési lapokból vigyünk magunkkal és a buszon töltsük ki. Szerencsére jutott ülõhely, mert sokan gyalog mentek Gyepûkajánba. A busz beérkezése után 2 perccel már el is indultunk, a templom felé. A Meleg-víz hídján hagytuk el a települést, és mire a Nagykeszi templomromhoz értünk, a gyorsabb léptûek már meg is elõztek minket. Gyors és szép bélyegzést kaptunk, majd felkerestük a közeli geoládát is. Hosszan elnyúlva kígyózott az úton a túrázók népes serege, így az útvonalat szépen elõre lehetett látni. A Szentistváncsabi templomromig szépen széthúzódott a mezõny. Sajnos igazából csak egy kõkupac maradt meg ebbõl a romból.
Innen igen közel volt az Alcsabi templomrom, amit csak a sûrû erdõs bokros részen keresztül lehetett megközelíteni. Ezután még egy kicsit maradt út a talpunk alatt, de hamarosan át kellett vágni egy mezõn, hogy a túloldalán folytathassuk az utunkat Dél felé. A Csabrendek-Nyírespuszta utat keresztezve végre egy kellemes erdõs útra jutottunk, ahol foltokban már havat is lehetett látni. Sümegen kihasználva a kedvezményes belépési lehetõséget, megnéztük a várat, bár a kilátást most sajnos nem élvezhettük túlságosan.
A rendeki-hegy teteje még továbbra is ködben volt, és ahogy gyalogoltunk felfelé, szép fehérré vált a táj.
Mire felértünk a tetejére, már centis zúzmara volt a fákon, és teljesen téli hangulat fogadott minket.
Sajnos a Fehér kövekrõl sem volt kilátás, csak a fehér ködöt láthattuk.
Az igazolás és a mûzliszelet begyûjtése után tovább haladtunk a szalagozott ösvényen.
A Rendeki-hegy csúcspontja mellett egy szekérútra térve ereszkedtünk tovább.
A BD1980-as jelzésû fánál balra kanyarodva értük el a varázslatosan szép szurdok bejáratát, ahol hatalmas sziklák közt ereszkedtünk Csabrendek felé.
Itt kicsit le is lassultunk, mert intenzíven használni kezdtük fényképezõgépeink exponáló gombját.
Beérve a településre megnéztük Gazdaképzõ iskolát, majd a  Szent Lõrinc templomhoz sétáltunk fel.
Ezután még rápillantottunk a méltatlanul raktárként használt román stílusú, 13. századi templomromra aztán a cél felé vettük az irányt.
A Hunyadi utcában még bepillantottunk a Hátzky-kúria romos épületére, majd végül beléptünk a célként megjelölt pizzériába, ahol tea és pizza várt miket.