Cuha 25/35/50/ Bakonyalja 25/45 / (Erdőalja 25) / Bakonyerdő

hallgatoozooTúra éve: 20062006.08.29 13:56:51
A hétvégi Bakonyalja és Erdõalja teljesítménytúra rendezõi beszámolója. Csütörtök este kezemben a díjazást jelentõ kitûzõkkel valamint az igazolólapokkal, kezdhettem el felkészülni a másnapi túrabejárásra. A péntek délelõtt elment a pakolással és indulással, így a tervezett délelõtti utazás helyett délutáni utazással (fél nap késéssel) péntek délután értem le Bakonyszentlászlóra. A sok cuccot ott is kellett hagyni, de végül is a kerékpáros bejárás az elsõ 150 m földút (helyesebben „sárút”) után igen gyorsan meghiúsult. A maradék idõ már csak arra volt elég, hogy kerékpárral elvigyem a bélyegzõt Bakonytamásiba és Gicre. (45-ös táv két pontja) Késõ este, sötétben értem vissza, Bakonyszentlászlón a felsõ kocsmában pedig aznap bált tartottak, ahol fiatalok buliztak éjfélig (sõt talán hajnalig)... Én viszont a falu parkjában aludtam sátorban. Reggel korán kellett kelnem és sátort bontanom, mert még egy bolya pontot ki kellett vinnem vagy 10 kilométerre Bakonyszentlászlótól, a Rédei Lesalja-majorhoz... pechemre viszont a majornál ezen a hétvégén senki nem volt, csak vendégek (és se büfé, se étterem nincsen), így a kitérõ felesleges volt, a rajtidõig tartó idõ pedig vészesen fogyott. Azon a szakaszon ahol a túra megy kiraktam egy zsírkrétás pontot, és tekertem vissza. Bakonyszentlászlóra a kiírt 8.30-as rajtnyitás után sajnos 15 perccel értem, így addigra a mezõny több mint fele (kb. 30-an) már ott vártak. Egy gyorsított indítás után 9 óra tájékán indulhattak el a túrázók! (az elsõ 30 ember nem a rajtban nevezett és regisztrált, hanem célba érkezéskor) Mindeközben már javában tartottak a falunap elõkészületei és az árusok is kint voltak már a parkban az ezen a napon tartott Bakonyszentlászlói Falunapra.. Én nem maradhattam, mert a rajt bezárása után (úgy kb. negyed 11-körül) biciklivel kellett nekiindulnom gyorsan a 25-ös táv egyik pontjára, ahol szintén nekem kellett pontõrködnöm. A Pápalátó kõre kellett volna felmennem.. de sajnos ismét nem sikerült úgy, ahogy elterveztem ezért a következõ érintési ponthoz mentem, a Hódos-éri völgybe. (hiába nem vagyok egy tapasztalt biciklis még, úgy tûnik ezt be kell látnom) A Hódos-ér völgybe viszont sikerült fölérnem, és itt már mindenki megkaphatta a hiányzó ellenõrzési pont bélyegzõjét. (igaz 3-4 túrázó elõttem érhetett oda, tehát sajnos õk nem találkoztak velem) És még az is igaz, hogy sajnos félúton a völgyben leesett a bal pedálja a biciklimnek... szerszámaim és hozzáértésem nem lévén pedig így efemm autós segítségét kellett kérnem. Õ és padler egyébként két ellenõrzési pontot is elvállaltak, az elsõt és a legutolsót, ami amúgy mind a két túrának ellenõrzési pontja volt! Nagyon köszönöm nekik ezt a komoly segítséget, amelyet a túra rendezésébe nyújtottak. Át kellett menni a 45-ösök pontjára Bakonygyirótra, majd visszamenni Bakonyszentlászlóra a célba. Ezután efemm visszament a Zsivány-barlanghoz, azaz az ellenõrzési pontjukra. A falunap rendezvényei érdekes hangulatúvá varázsolták a Vak Bottyán parkot, ahol az elsõ célba érkezõket vártam... A 25-ös távon érkeztek sorra a túrázók, akik még nem neveztek, azok pedig ezt megtehették ott a célban. A 45-ön egy kerékpáros is volt, így tõle megtudtam, hogy majdnem mindenki (vele egyetemben) eltévedt már a túra elején Fenyõfõ és Bakonytamási között, és így Pápateszérre keveredtek. (azaz még a térképrõl is letévedtek, nem mondom.. de hát végtére is ez tájékozódási túra is egyben! :) (bocsánat a kárörvendésért) Aztán azért beértek a 45-ösök is majdnem mind. (45-ön 1, 25-ön 3 fõ nem tudta teljesíteni a túrát, vagyis nem ért be a célba) 41-en indultak az Erdõalja 25, és 10-en a Bakonyalja 45 teljesítménytúrán. Az indulók nagy része sajnos magával hozta autóját, így nekik nem jelenthetett olyan nagy gondot a késõbbi rajtoltatás - ellenben azokkal akik vonattal jöttek. Sajnos 45-ösök közül ketten a végén nem érték el az utolsó Gyõri vonatukat. Megemlítésre érdemes még az a három túrázó aki az elején ért be a 45km-en, akiknek hiányzott az utolsó két pecsétjük, de a díjazást megkapták, vagyis elfogadtam nekik a teljesítést. Hogy aztán elkavartak-e azon a részen, vagy „elbliccelték” a túra végét, azt nem tudhatjuk.. Az egy hiányzó 45-ös már az elõzõ ponthoz sem ért oda, és besötétedett így (amikor már mindenki megkapta megérdemelt díjazását) ekkor összepakoltam és elmehettem megnézni az esti Falunapi mûsorokat! Remélem jövõre többen jönnek el erre a remek túrára...
Utózönge. Vasárnap a túrák másnapján egy rövid 20 kilométeres gyalogos bejárást tettem. Fölmentem Pápalátó-kõre, és a 45 km-es táv tájékozódás szempontjából legizgalmasabbnak tûnõ szakaszát: Fenyõfõ és Bakonytamási között is bejártam. Elárulhatom, hogy sikerült megtalálnom a Sima malom felé vezetõ utat. Fenyõfõt elhagyva a falu határában bebizonyosodott számomra, hogy hol tévedhettek el a ’Bakonyalja 45’ résztvevõi. Nos, a dolog igazi pikantériája, hogy a túrázók a jelzett (Z+) útszakaszon tévedtek el ...