Vértesi barangolások / Vértesi kerekezés

PapsajtTúra éve: 20062006.08.22 10:29:20
Vértesi barangolások, elsõ benyomások... (50 km)

Bár nem erõségem az írás, most mégis úgy gondoltam, hogy tollat (billentyûzetet) ragadok és megosztom tapasztalataimat másokkal is. Röviden a következõ benyomások értek a túrával kapcsolatban.
2006. 08. 18-án Péntek este érkeztünk Gántra autóval. Igazából aznap (másnap) reggel is indulhattunk volna, mivel Gyõr nincs túl messze a fent említett kis falutól, de néhány Pestrõl érkezõ cimbora is az elõzõ napi érkezés és terepfelmérés elõtt döntött, így mi is csatlakoztunk hozzájuk. Gánt, mely a túra start és célállomásaként is funkcionált egyben, Székesfehérvártól kb. 20 km-re található tüneményes kis falu a Vértes szívében. A terület egyik sajátossága, hogy számos külszíni fejtést folytattak itt korábban, így a környéken rengeteg hatalmas „lyuk” tátong, amelyeket már önmagában is érdemes megnézni. Na de vissza a túrához...
Péntek este sátorverés az Általános Iskola udvarában, egy korsó sör a szomszédos kis büfé teraszán, „mélyreható” elméleti felkészülés a holnapi túrára. Az éjszaka nyugodt, az ég tiszta, a szomszédos kutyák „parlamenti” vitát folytatnak kissé emelkedett hangnemben, a szomszédos sátorban intenzív duruzsolás folyik... reggel hajnali hatkor kakasszóra ébresztõ, sátorbontás, öltözködés, megérkeznek Balázsék is, a csapat létszáma velük együtt most már 7 fõ.
Nevezés, 7:10 -es rajt és az elsõ meglepetés gyanánt egy jó minõségû kiválóan áttekinthetõ leírás, színes térképpel. Mellékelve mindehhez a szintkülönbségek grafikonja. A papír sem valami gagyi félfamentes, ami az izzadt kézzel való több órás viaskodás eredményként általában úgy néz ki, mint egy orrnyálkahártyával átitatott papírzsepi. Nagyon profi volt. Az eredeti kartográf térképet egyszer sem kellett elõvenni. (Pedig nagyon jól tudjuk, hogy akár már egy eltévedés is elég, ahhoz, hogy teljesen tönkrevágja a túrát.) Az útvonal végig gyönyörû volt. Jelzett túristautakon vezetett, és szemmel láthatóan a túristajelzések is fel voltak újítva, ahol pedig még így sem lett volna egyértelmû, ott szalagokkal segítették a tájékozódást. A túra során egyszer sem kavartunk el és nagy örömömre szolgált, hogy egyetlen métert sem kellett feleslegesen megtenni. Az elején rendesen kiléptünk (kb.5,5-6 km/h), mivel tudtuk, hogy a végére így is, úgy is be fogunk lassulni. (Ez bár magam sem tudom miért, most elmaradt :-)) A csapat a túra során kissé szétszakadt, mindenki beállt a saját tempójába, Ildi huga, aki egyben csapatunk legifjabb tagja is volt a 4. ellenõrzõpontnál át is kanyart a 30-as távra. Valamennyi ellenõrzõpontnál (összesen 6 db.) szívélyes fogadtatás várt minket. Egyszer sem kellett a pecsételésre várakoznunk, pedig viszonylag nagy volt a résztvevõk száma. A frissítõre sem lehetett panasz: zsíros(lekváros)kenyér, müzliszelet, ásványvíz, jéghideg kútvízben mosakodás, ami az aznapi hõségben igazán üdítõen hatott. Az összesen 837 m –es szintkülönbséget „szinte” észre sem veszed, mivel végig lankás dombokon rójuk a kilométereket. Az útvonal mindössze két kis települést (Kõhányás, Vérteskozma) érintett, ahol szintén van lehetõségünk a folyadék-utánpótlásra és egyben változatossá is teszi az útvonalat. Annak ellenére, hogy tényleg bitang meleg volt egész nap, (önmagunkhoz képest) nagyon jó tempóban tudtunk haladni és az ellenõrzõ pontokon sem idõztünk sokat. Végül 16:35-re értünk célba, így 9h 35 perc alatt tudtuk le a pontosan 47,5 km-t. A célban a szokásos kézfogás, gratuláció, oklevél, kitûzõ átvétele és sok-sok dicséret a szervezõknek. Még egyszer is gratulálunk. Összegezve egy kiválóan megszervezett és lebonyolított tt. túrával gyarapodtunk. Minden elismerésem a Gyöngyvirág Természetbarát Egyesületnek.

Ami tetszett:
1. Végig jelölt turistaútvonal (zero dzsungelharc)
2. Kiválóan felújított jelzések (az eltévedés kizárt)
3. Minõségi leírás, színes térképpel, grafikonnal. (az eltévedés kizárt)
4. Bõséges és változatos frissítõk (nem kell több tonna cuccot cipelned)
5. Gyönyörû és változatos táj

Ami nem tetszett:
1. Akármennyire is töröm a fejem, semmi sem jut az eszembe :-)