Mátrahegy

Rush2006Túra éve: 20062006.07.17 15:00:49
Mátrahegy 20

Ott kezdem, hogy ez életem elsõ túrabeszámolója, illetve ez volt életem elsõ teljesítménytúrája is.

2006-03-17: Egyedül vágtam neki a megmérettetésnek, péntek ebédidõben már a buszon csücsültem. Kb 3 órára már Mátrafüreden is voltam. Egy nagyon szimpatikus panziót választottam (Famili Panzió) A hölgy nagyon kedves volt, segítõkész, és a panzió ott volt 5 percre a másnapi rajttól a Mûvelõdési Háztól is. Azért indultam el már pénteken ilyen korán, mert gondoltam ha már itt vagyok életembe elõször nem szeretnék egybõl csõdöt mondani. Ahogy beértem a panzióba, szedelõzködés, és terepszemle következett.. Hát persze hogy a másnapi túra kb. 8 km-es szakaszát térképeztem fel, hogy mi fog várni másnap. Minden simán ment, a jelzések tökéletesek voltak, gondoltam itt holnap tuti nem tévedek el.. Na de persze túl szép hogy igaz legyen.. Ugyanis a Som-Nyeregnél a térképem 3 jelzést mutatott (gondolom másnak is). S-/S°/Snégyzet. Az útmutatóm azt mutatta tovább, (és a másnapi térkép is amit kaptunk a túrán) hogy a sárga vonalon kell menni. Na wazz, az volt e legkeményebb dolog, ugyanis borzasztó meredek volt, és én persze vakon bedõltem a térképnek.. Hát meg is szívtam keményen.. Az eredmény: kb 20 esés, térdig átázott nadrág, ill. cipõ. Szerintem én lehettem arra az elsõ amióta leesett a hó :-) hát mondtam ha holnap is erre kell menni, én menten betojok.. Mire fölértem a Kékes tetejére már 6 óra volt.. Sötétedett is, elkezdtem parázni.. Szerencsére útbaigazítottak, azt mondták 5 perc múlva indul vissza a busz Füredre, több se kellett rohantam mint a nyúl. Szerencsére elértem, és szedett-vedett állapotban haza is értem nagy megkönnyebbülésel, és a holnapi túra szép gondolataival.

2006-03-18 szombat, a túra napja.

8 órakor már beneveztem a 20 km-es távra, gondoltam elég lesz ennyi elsõre.. utólag azt mondom igazam is volt. Megkaptam a kézikönyvet, induláááás! 8:05kor indultam el a már ismerõs útvonalon, tudtam elõre mi lesz a keményebb rész, és mi a könnyebb. Az elsõ E.P hamar jött a Muzsla-Tetõn vártak a pontõrök. Itt nem is teketóriáztam sokat, indultam is tovább. Hamarosan következett a Rákóczi-forrás. Itt ágazott el a 40esek útvonala, de mivel én 20as voltam folytattam utamat a S- jelzésen. Ez még egy könnyû rész volt, nem is sejtettem hogy hamarosan brutális emelkedõk lesznek.. De hát a Mátra az Mátra.. Elõtte még Mátraházán volt a következõ E.P. A pontõrök csokival fogadtak, felvetettem 2 érdekes kérdést is nekik. Az egyik az volt hogy mindenki a sárga háromszög jelzéstõl jött, egyedül én voltam becsületes, mert én a megadott sárga vonalon jöttem:-) A másik kérdésem, visszagondolva a tegnapi bemelegítésre megkérdeztem hogy a Som-nyeregnél ahol tegnap eltévedtem merre is kellett volna menni. Hát a körön kellett nem a vonalon.. (persze a térkép mást mutatott megint...) Megköszöntem az útbaigazitást, és indultam tovább. A Som-nyeregtõl indult a kemény rész.. A hó szinte ki se volt taposva, szegény turisták maguknak vágták szinte az utat.. A Pisztrángos-tó(E.P) után a K+ jelzésen nagyon nehéz volt a feljutás, egy kínszenvedés volt (nekem) mire felértem a Kékesre, ez volt a legnehezebb rész a túrán, de a Kékes-étterembe megnyugtattak hogy ennél csak jobb lehet már.. Fel is tankoltam ott, a választék talán itt volt a legjobb (alma, kivi, citrom, és forró citromos tea). Innen már csak lefele vezetett az út, kb. 8 km. volt még Mátrafüred, persze az út nem volt kitaposva, a végén már nem is érdekelt a dolog, csak mentem, nem számít hogy minden átázott.. És nemsokára elérkezett a cél, a Mûv.Ház. ahol beregisztrálták az adatokat (ha jól tudom 3,9 lett az átlagsebességem) :-). Futni egyelõre még keveset futottam, sõt szinte semmit, de hát elsõre az a lényeg hogy gyalog teljesítsem a távot, a futás ráér. Az idõm is tetszett, ahhoz képest hogy ez volt az elsõ, az idõm 5:08 volt, ami ugye jóval a szintidõn belül volt. Megkaptam az oklevelet, és a kitûzõt, és büszkén indultam haza, gondolva arra hogy jövõre lehet a 30asra jövök, és bízom benne hogy még jobban szerepelek.

Összesítve: nagyon jó túraidõ volt, jó, nem mindenhol, volt ahol 80cm-es hóba mászkált az ember, szimpatikus emberek, és sikerélmény. Jövõre ugyanitt!