Zöld túrák (Budai-hg)

tétova hegyi-teveTúra éve: 20112011.02.27 21:37:05

Társasági tuning túra a Budai-hegyeken túlra

Csípõs hidegben neveztünk Boszival a rajtban, ahol szerencsére a fázós rajtoltatok nem sokáig várattak bennünket. Gyors szerelvényigazítás s már pecsételtünk is az Ördög-orom ponton. Kellemes, beszélgetõs, kedvcsináló túratervünknek megfelelõen, nem kívántunk megszakadni. Ma nem az elsõ hely megszerzése volt a cél. Kényelmes, de azért kilépõs felfelék után hagytuk el a 2. EP.-t is s kezdtük szaporázni a Normafa felé. Jókat beszélgetve, de óvatosan baktattunk lefelé a Tündér-sziklákiga, ahol futó-gyíkokként sütkéreztünk a fel-feltámadó nap melegében. Abszolváltuk még a sûrû lépcsõ-soros szakaszokat is s folyamatos, kitartó elõzgetések mellett értünk fel az Árpád-kilátóhoz. A bûn rossz csokit elfogyasztva baktattunk aztán lefelé s kanyarogtunk a hegy oldalban egészen a Virágos-nyeregig. A WC-ben töltöttem fel vizes palackomat s már elkezdtünk itt álmodozni a Nagykovácsiban ránk váró terülj-terülj asztalkáról. Persze addig még a solymári erdõs-mezõs várt ránk. Elhagyva a füstös-büdös EP.-t kezdtünk felbandukolni a Zsírosra. Szerencsére Boszi megosztotta velem hozott marcipán-kenyerét s így megmentve életemet s feltöltve kalóriával sikerült eljutnom Nagykovácsiba. Nem kíméltem a gyomromat s az eddigi szegényesebb ellátást bepótolandó degeszre ettem s ittam magam. Ínnen inkább már csak gyaloglás volt osztályrészünk. Részben a földig megnyúlt hasamnak, részben pedig bekrepált lábaimnak (hiába a rendszeres edzéshiány) köszönhetõen. De az idõ szép volt, s jókat nosztalgiáztunk ezen a szakaszon, hiszen mind2-en többször jártunk-futottunk ezeken az utakon s fák között. A kilátónál még ettem a csokiszerû anyagból, s megkezdük az ereszkedést. Jól megolvadt talajon csúszkálva-futva értük el vasudvar vasfenyõjét s a budakeszi utat. Átnyomakodtunk a kerítésekre épített fel-le építményeken s követve a kiváló szalagozást meglett a kõbánya is. Innen már csak 3 Km. Megint csak nosztalgiáztunk picit, hisz tavaly ezen a szakaszon ismerkedtünk meg. S azóta mennyi-mennyi futás és túra mögöttünk. S remélem elõttünk is, s legalább annyira jók, mint ez a zöld 45 is volt.

Ja és beújították a kitûzõt. Már csak ezért is érdemes volt eljönni. Köszönet mindenkinek aki lehetõvé tette.