Cuha 25/35/50/ Bakonyalja 25/45 / (Erdőalja 25) / Bakonyerdő

cztamasTúra éve: 20102010.08.07 22:43:33

Cuha 25

A 25ösön rajtoltunk. A múlt heti nagy meleg, most sem adta sokkal alább. El se indultunk de dõl a víz rólunk. Ketten, egy kolegámmal és jóbarátommal indultunk útnak a faluból a jól követhetõ szalagozáson.

Könnyû erdõmenet volt az elsõ részeken. Elsõ EP-n szóda, csoki minden, micsoda ellátás. Két kortynyi sört én is bevállaltam, messze még a cél. Innentõl egy fokkal izgalmasabb rész, emelkedõ egészen a Pápalátó kõig. Itt nem tudtuk hogy mitévõk legyünk az EP-vel így a számot is felírtuk meg ragasztottunk is, fõ a biztonság.

Tovább haladtunk a Hódos-ér völgyéig, ahol aztán átkapaszkodtunk a Porva-Csesznek vasútállomáshoz. Ott jéghideg sör, jéghideg ásványvíz volt a menü. A vonat is jár. A hídról már láttuk hogy az elmúlt hetek bizony nyomot hagytak a völgyön és a patakon, ami még valószínûleg nem állt vissza a standard állapotára, így izgalmasnak ígérkezett a következõ szakasz.

Nem is kellett csalódnunk. Kis murvamenet után, már jött is az elsõ átkelõ. Egyensúlyozás, fényképezés, másikon röhögés/röhögtetés. Ez ment kilométereken át. Nagyon nagyon élveztük. Eljött a varázslatos vasúti híd is, felmásztunk lenéztünk, mindenhol fényképeztünk. Gyönyörû ez a völgy. Továbbhaladtunk újabb átkelések, majd a vinyei hídhoz értünk. Még mindig nem vizes a zoknim. Egy kis forrás, készlettöltés, majd kiértünk egy mezõre. Meleg volt, nyomott a levegõ, így inkább siettünk hogy hamar visszaérjünk az erdõbe. Elvileg az Alsó-Cuha Szurdok bejárata felé kellene haladnunk, de a gps nem azt mutatja. Most akkor mi van? Kapaszkodunk, emelkedünk, valami nem jó. Mindeközben 3an minket követnek túratársak, szerintem bennünk bíznak. :) Soha ne bízz az elõtted haladóba. Naná hogy eltévedtünk. Jól lecsesztek bennünket, és ezzel a manõverrel össze is haverkodtunk velük. A túrát ezután már 5en csináljuk. Nemsokára megleljük a csalánost ahol be kellett volna kanyarodnunk, de nem tettük. Egy kis tábla is hirdette, azt se figyeltük. Sebaj.

Nagy nehezen tehát elérkeztünk az Alsó-Cuha Szurdokhoz, ahol egy csodálatos fél órát/órát tölthettünk el, csúszós sziklákon ugráltunk, kidõlt fatörzseken fényképezgettünk, néhol beszivárgott némi fény is. Tényleg gyönyörû ez a szakasz a barlanggal a sziklafalakkal a vízmosásokkal.

Mindez egy perc alatt tovaszállt, ugyanis eléggé hirtelen változik a kép, az Ördög-rétre érve.

Újabb szóda, perec mogyoró adag, az utolsó EP.

Nemsokára Szentlászlón voltunk a célban, ahol feküdtünk egyet az árnyékba, újdonsült túratársainkkal. Kaptunk egy szórólapot, hogy kb. ugyanez lesz 2 hét múlva, csak éjszaka. Már le is beszéltük hogy jövünk.

Gyönyörûszép túra volt, nagyon jó ellátással.