Bakony 50/25/10

cztamasTúra éve: 20102010.03.29 18:57:21

Üdv.!

Úgy volt hogy az 50-esen megyek, de Lepke40-es vízhólyagok makacsul megmaradtak, illetve elkísért barátnõm is a túrára, és neki életében elõször elég a 25-ös. :)

Esõre készülve indultunk a vonatra, az ég is borongós volt, a radar viszont biztató képet festett. A szervezõkkel egyidõben értünk - sok ajkaival együtt - a herendi starthoz. Álmos adminisztráció, majd indulás. A picike itinertõl elõször megijedtem, de nagyon frappánsan volt megrajzolva szóval semmi gáz. Rögtön az elején útvonalmódosítás. A vasúti átjárón egybõl át kellett menni, nem tovább a sárgán. Hosszú betonos emelkedõs rész következett a Hajagra. A betonos után meredekebb emelkedõ, de már "normális" talajjal a lábunk alatt. A cipõm kivételesen nem töri a sarkaimat, fogalmam sincs miért csinálta a múltkor. A GPS-en, meg persze a fák mögötti tájból látom ám hogy emelkedünk mi rendesen. Barátnõm nehezen viseli kicsit, meg a sarkait õ is érze pedig betört agyonhasznált cipõbe jött direkt. Sebaj, alternatív megoldásokat alkalmazunk így folytatjuk utunkat emelkedve a teázóig. Finom, olyan menza izû tea volt, hörpintettünk, majd tovább.

A tetõt/webkamerát/tornyot megkerülve ereszkedünk le elég meredeken. Valahonnan ismerõs ez a rész de nem tudom honnan. Kiérünk egy gyönyörû mezõre, mondanom se kell esõnek nyoma sincs, gyönyörû cumulusok, gyenge szél napsütés, igazi tavasz. A mezõn gondolkodok, hogy hát ez is ismerõs, de tényleg fogalmam sincs. Lehet dezsávûûû. Újra emelkedik kicsit, és visszafordulok. Hoppá. Hát itt jártam már. A Sumi50 pont erre jött csak szembe a mostani úttal, ami otthon a tracklogok egymásbarakása után is tisztán látszott.

Szóval itt egy EP, vagyhát PH az itiner szerint (barátnõm szerint pihenõhely). Bár a fáradtság nem látszik rajta. Ezt követõen egy kis fennsík, patakugrás, majd ereszkedés az egyik kedvenc falumba, Csehbányára. Átvágtattunk rajta (még mindig szép hely), majd a völgyben továbbmentünk, utána ákeltünk jobbra a gerincen, és leereszkedtünk a következõ EP-hez. Épp ebédidõ környéke volt, tábortûz jó hangulat, de mi mentünk tovább már a kék csíkon. Elõször egy egyszerû patakátkelés, majd egy jó nagy csomópont. Mindketten másik irányból próbálkoztunk. Jó móka volt. Utána kis emelkedõ majd kiértünk egy szép mezõre ahol már látszódott Waschludt. Fogyasztottuk a magasságot folyamatosan. Kiértünk a csahbányai bekötõútra és már csak néhány 100 méter volt hátra a focipályáig, ahol választhattunk is a kitûzõkbõl. Barátnõm elsõ kitûzõje volt, simán bírta, pedig egyáltalán nem ilyen beállítottságú. Arra számítottam hogy ez lesz az elsõ meg az utolsó neki. Nem így lett. Otthon egész délután aludt (4.9-es átlag), majd este elkezdte nézegetni a TTT-t, hogy mi lesz a következõ. :)

Szóval jó kis túra volt szép idõben.

Képek a szokásos helyen: (6300 fölött a letöltések száma)