Budai Trapp

SipiTúra éve: 20102010.02.20 21:16:42
Budai Trapp : Pilicsaba - Óbuda ,Menedékház u.
táv:30 km (itiner szerint)
szint: 1100 méter

Angyalföld vasútállomás reggel fél nyolc ,Nyugatiból érkezõ luxus vonat tömve túrázóval,hely alig van leülni ,pedig komoly szerelvény igazítást tervezek (kamásli felvétel,télikabát elcsomagolása.stb..),újság olvasással és reggelivel egybekötve.
A kalauz minden túratárstól akkurátusan megkérdi oda-vissza lesz-e az út ,már aki nem elõre váltotta jegyét....?!Látom rajta nem érti,hogy a sok lökött "kiránduló" hogyan fog vissza menni pestre !

Nyolc óra tíz körül leszáll vagy 200 túrázó Piliscsabán ,megrohamozva a nevezési helységet,ahol aránylag gyorsan,szakszerûen indítanak minket.
Csomagot még feladom ,legyen némi száraz ruhám,cipõm,kabátom a célban,aztán 8 óra 20-kor nekivágok az elején még akadály mentes aszfaltnak ,majd a kivezetõ földutak hóval,latyakkal,hókásával,vízzel borított szakaszának.
Elsõ indulásom ezen a túrán,a talaj viszonyok tekintetében nem sok jóra számítottam,be is jött! Helyenként bokáig merültem a jeges vízbe ,ez a mûvelet igen sokszor sikerült a túrán ,szinte végig vizes volt a lábam,zoknim,cipõm. Szerencsére a gyalogos,helyenként kocogó tempóm termelt annyi hõt ,hogy a komfort érzetemet elfogadható szinten tartotta!

Két kavarás volt ,az egyik rögtön az elején a Kavics-hegy környékén,ahol a kék jelzés nem folytatódik ,az út két felé ágazik,egyiken sem láttam jelölést....,ki erre ment ,ki arra !Vártam míg olyan sporttárs jött aki már járt erre.....Persze késõbb ,pár száz méterrel arrébb már bejött a kék !
A Kõris-völgy végétõl a kék-kék+ elágazásáig tartó emelkedõ végén ,az ott lévõ klasszikus fenyõfa töviben értem el az elsõ ellenõrzõ pontot(8,9km).Itt találkoztam tétova hegyi-tevével,aki aztán hamar eltünt Nagy-Szénás felé a ködbe !
Hihetetlen idõ volt fenn a Szénáson metszõ hideg-viharos szél ,és ami meglepõ még nagy köd is !?(ezt nem is értem ,a kettõ együtt...) Persze hogy eltévedtem(tünk) még vagy nyolcan ,volt aki szembõl jött ,keveregtünk egy csomó ideig ,már nagyon mérges voltam ,hogy nincs meg a piros jelzés. A Hosszú-árok felé ismerem ,ill. lefelé ,Nagykovácsi irányába is mentem már ,de nem sokszor ,és ahogy Yoyo mondani
vélte ,nincs hová felfesteni a jelzéseket fenn ,és így nehéz megtalálni azokat ,annak aki ritkán jár erre,pláne extrém idõben!
Aztán megoldódott ,kiszúrtuk egy kidõlt fán lévõ pirosat ,a "közbe visszatért" teve sporival ,onnan már nem volt tévesztés,a többi útvonal ismerõs tájon vezetett.
Nagykovácsin hamar átmentem ,nem volt most se kocsmázás ,sem cukrászda,hiába a rossz idõben minnél hamarabb túl akar lenni az ember a "kötelességen"... ,egyre többet jutott eszembe a beigért virsli a célba.Most vittem hátizsákot ,benne lévõ 1 liter tea hamar elfogyott ,mert szomjas voltam....,érdekes a Kitörés rövidebb változatára ,és a Barlangtól-barlangig túrára 1-1 alma,és csoki elég volt ,magammal vitt ital nélkül!?
A második ellenõrzõ pont,Vörös-pocsolya(16,3km) után egyre több elõzõ vonattal "induló" túrázót értem utol ,egyre jobban csúszott a hó-latyak kombó! Ezután hamar feljutottunk a 3.-ik ellenõrzõponthoz, mint kiderült elsõ szakaszához,ahol egy kedves pontõr leány írta alá igazoló füzetünk.
Fekete-fej(19,9km)
Itt érdekes BTSSZ-es megoldás volt: miután az igazolást megkaptuk ,kb. 200 méterrel lejjebb egy másik pontõr ,jelen esetben a Pilisi Trappról ismert 80 éves bácsi pecsételt ,ami kissé hosszadalmasra sikerült az egyszerre sokan odaérkezõ sporttársak esetében!Elõsször leesett a bélyegzõ ,majd valamelyik itinert fújta el a szél,hát kellett kicsit várni.....,egy-két futó majd szét robbant az idegtõl !
Végül is egy szót nem szólhatunk ,szeretnék én ennyi idõs koromban ,ilyen idõben ,télen pontõr lenni a hegytetõn !
Ezután tovább a piroson ,onnan Hárs-hegy zöld körút,itt a 4.-ik ellenõrzõpont(23,1km),majd a sárgán le Hûvösvölgy felé.Kocsmát most kihagytam az aluljáró felett ,a Kitörés éjjelén bemutatott hátasom a lécsõsor tetején rossz emlékeket idézett bennem.
Újlaki-hegy(27,5km)5.-ik ellenõrzõpont: a Nagy-Szénás kistestvére,úgy a körülmények ,idõ és talajviszonyok tekintetében ,a szél itt is mindig fúj(nem véletlenül a siklóernyõsök egyik kedvenc ugró helye,ki is van deszkázva egy emelvény a tetõn)csak ide már jóval fáradtabban
ér el a túrázók zöme ,kevésbé tolerálja az extrém "szépségeket"!
Egy vékony kabátban álldogált a pontõr hölgy,szerintem a túra egyik legdurvább részén.Kérdésemre ,hogy nem fázik-e azt mondta ,õt mindenki csak sajnálja ,pedig semmi baja....Ebben maradtunk ,és zúdultam le Virágos-nyereg felé a sárgán ,fejben erõsebben ,hiába közel a cél ....! A kék kereszt jelzés mellett lévõ kis táblát sikeresen észre véve, lecsúszkáltam a Menedékház u.-i BTSSZ vendégházba(30km) ,sikeresen teljesítve 5 óra 5 perc alatt(5,90 km/h) ezt az elég extrémre sikeredett téli rendezvényt. Érkezés:13,25-kor.

Tea ,virsli,pecsét Bp. kupa füzetbe,aztán kellemes séta a városi tömegközlekedésig!
Logisztikailag nem túl szerencsés ez a túra ,kivonatozni Piliscsabára ,majd az Isten háta mögötti célból eljutni a városba ,de a vonalvezetése nem rossz ,nyáron jobban tetszene.....

A rendezéssel csak egy bajom van ,más túrájukon is észrevettem ,ill. be is vallották(pl. a Pilisi Trappon) ,hogy évek óta nincs bejárás ,emlékezetbõl rendeznek ,pedig szerintem ,legyen az cross-futás,vagy teljesítménytúra ,a szervezõknek elõtte be kell járni ,ez elengedhetetlen !Azt hiszem nem kell részletezni hogy miért ! Arról nem is beszélve ,hogy a Virágos-nyereg melletti kis táblácskát(teljesítménytúra cél) én nyár óta látom ,nem vette le senki,hmmm... egész évben halad ott vagy félszáz túra ,nagy keverés lehet belõle ,meg aztán úgy tudom erdõgazdasági szabály is elõírja a túrák utáni jelölések leszedését!Persze akkor újra fel kéne tenni?!