Holló-kőtől Vörös-kőig

olahtamas-Túra éve: 20102010.01.20 08:54:17
2010.01.17 Holló-kõtõl Vörös-kõig - pilisi szakasz

Vagdalthús megtisztelõ felkérésére vállaltam a túra seprését.
Leányfaluig autóval mentünk, és amikor elõztük a buszt, már látszott, hogy van esély felszállni rá.
A célobjektum elõtt leparkoltunk, ahol már elég sokan parkoltak, de szerencsére nem volt gond helyet találni.
A buszmegállóban szétosztottam jónéhány nevezési lapot, hogy ne teljen feleslegesen a várakozásra eltöltött idõ.
A rajtban minden zökkenõmentesen ment, gyorsan leteszteltük a forraltbor minõségét is, majd 20 perccel a rajtzárás után nekivágtunk a túrának.
Mivel nem akartuk hamar utolérni az utolsó indulókat igen kényelmes tempóban sétáltunk, fényképezgettünk, így értük el az Oszi féle pontot, ahol pálinka is akadt, sõt a tea sem maradt béleletlen. Mindjárt erõre is kaptam és bár eleve nem sikerült a 3 km/óra sebességig lelassulnunk, itt egyenesen "száguldoztunk" és már 3.7 km/órás magasságokba értünk és utol is értük Jazzkedvelõéket, akik nem bakancsban voltak így lassan és óvatosan lépkedtek át a patakon.
Itt kicsit besegítettem, majd nem akartam nagyon a nyakukban maradni, így megint visszalassultunk, bár a patakátkelések végén már õk is begyorsultak.
Pilisszentlászlóra beérve, egy fiatal bernáthegyit simogattunk meg alaposan, majd mielõtt épp beléptünk volna a kocsmába, akkor jött ki Szûcsati Végrekék, és Jazzkedvelõék. Gyorsan megnyugtattam õket, hogy itt biztos kapnak félórányi elõnyt, és így is lett :)
A továbbiakban nem is értük utol õket. Már 2.9 km/óra átlagot mutatott a GPS amikor kiléptünk a kocsmából.
Ekkor érkezett még be 3 bóklászó fiatal, akik minden érdekességet megnéztek, ami utukba esett.
Tovább próbáltuk tartani a lassú tempót, és az emelkedõkön elég jól sikerült is. Pap-rétnél elõkerestük Nóra kéktúrakönyvét is, mert bár jónéhányszor megjártuk a helyet, vagy a füzet nem volt nála, vagy siettünk.
Vörös kõre felérve megtekintettük a kilátást, mondhatni pazar volt, éppen csak a köd miatt nem láttunk semmit.
Végre utolértek a fiatalok is, gyorsan kiszámoltuk, hogy kb. milyen tempó kellene még nekik, majd elindultunk lefelé.
A Vörös-Meteor forrástól lefelé eléggé jeges és göröngyös volt az út, így itt sikerült lassan mennünk, pedig itt már nem is kellett volna annyira, hisz mindenki elõttünk volt. Kb. 600 méterre lehettünk a céltól, amikor Vagdalthús kérdezte, merre járunk, mert mindenki beérkezett. Megnyugtattam, hogy minden a terv szerint zajlik, hisz nekünk hivatalosan 16:00-ra kell beérkeznünk. Azért ekkor kicsit kiléptünk, így 15:57-kor léptem át a célvonalat.
A túra lezárásaképp a Határ csárdába mentünk, és jól bevacsoráltunk.
Szép volt, jó volt, tán igaz sem volt :)