Wass Albert emléktúra a Börzsönyben 44/28/18

zsenykaTúra éve: 20102010.01.13 06:16:47
Wass Albert 44. Még este dilemmában voltam a túrával kapcsolatban .Rakoncátlankodott a térdem .Rövid táv,hosszú táv vagy semmi .Babival konzultálva arra jutottam ,hogy megyek majd lesz valahogy .Reggeli ébredés: még érzem a térdem,de pepattanok a Szuzukimba és irány Hatvan,mert már Babi telefonált. Találka,caffé és indulás Verõcére .A kocsiban Lidocain kenõcsözés és térdgumizás .Nevezés és indulás Verõcérõl :8,15. Bemelegítésnek pont jó a Borbély-hegy .A kilátás a köd miatt rossz,start tovább a már a jól ismert Magyarkúti fogadóhoz.Pecsét és megindulunk az emelkedõn a Nagy-Kõ hegyre .Felérünk majd egy kis lejtõzés után már Nógrádon találjuk magunkat .A forrásnál sajna Babi a vizes flakon kupakját a rács mögé segíti ,így lemondhat az ivóvizérõl.Majd csak lesz valahol még víz.Irány a Bála -rét .Itt már van sár ,latyak és víz .Elvégre nem július van .Nem sokáig maradunk szárazok .Összefutunk Gabival akivel beszélgetve,jó tempót futunk .Én már szeretnék zoknit cserélni ,de tudom ,hogy semmi értelme nem lenne ,mert 10 méter után ott tartanák ahol eddig voltam .Egy kissé szétázva érkezünk a Fatornyos -fogadóhoz.Eszméletlen jól esik a forralt bor./kösz Husi /Bell Sanyi barátunk,mint hivatalos fotósunk készít rólunk pár képet .Gabi hamarabb indul el ,de Kisinóc felé újra összefutunk vele .A bor jól dolgozik ,rendesen izzadok .Kiderül ,hogy Gabival földik vagyunk és úgy elbeszélgetünk ,hogy a pontõr füttyszava állít meg .Túlszaladtunk volna sörözõnél ,köszönet neki .Pecsét és irány a Fekete-hegy felé .Sok csúszkálás és az emelkedés most nem esik jól .Felérve elhagyjuk Gabit és ketten futunk tovább.Jól esik egy kis lejtõzés .Érkezés Szokolyára ahol két futósrác integetése kell ,nehogy eltévelyegjünk.Köszönet nekik is .A ponton én vételezek egy pohár sört ,Babi pedig ásványvizet. A Társa mezõ nekem nem igazán tetszik, nem szeretem a sok helyen fagyos, széttaposott utat .A térdem eddig jól mûködik .Nincs mit tenni loholunk tovább sok túrázót lehagyva . A Csattogó -völgyhöz jólesõ futással érünk le .Itt a pontõr már ismerõsként üdvözöl .Többször találkoztunk már vele. Kérdésemre ,hogy mennyi van hátra, azt feleli 2 kilométer .Uccu neki, futás .Verõcére érve a Wass emlékparkban pont tart a megemlékezés ,de sajna nincs idõ megállni .Beérünk a célba . Pacsizás és regisztráció .A kitûzõ nagyon nagy és szép .Fürdés átöltözés ,majd virslievés teázással egybekötve .Megköszönném Husinak és az egész szervezõgárdának a túrát .Remek szervezés, bõséges ellátás.Kocsiba ülve elindulunk hazafelé .Babival megbeszéljük a mai napot .Víz,sár,latyak sok futás és eltévedés nélküli túránk volt ma .Hatvanban egy kávé és búcsúzkodás .Összegzés : elsõ Wass Albert túrám ,ami nagyon tetszett .Az idõnk : 5 óra 52 perc .Jövõre ugyanitt !