Piliscsabai Negyvenesek L/XL/ Piliscsabai 20 / Iluska 6

Piliscsabai 20

Kiírás szerint:
Táv (térképen): 20.2 km Szint (térképen): 610 m

Saját mérés szerint* (esetleges kitérõkkel, eltévedésekkel):
Táv: 22.56 km Szint: 537 m

Lépések száma:
25960

Nagyjából egy hónap telt el túra nélkül, a túrát megelõzõ este pedig úgy tértünk nyugovóra, hogy másnap nem indulunk el a túrán (;napközben még szó volt róla). Reggel valami Isteni sugallatra felpattantam az ágyamból, és kiadtam a parancsot: „Indulás!” :-)

A reggeli (azt kell mondanom, szokásos) vonathoz rohanás után szûk egy óra után megérkeztünk a Klotildligeti vasútmegállóhelyre. Innen nem messze található a sörözõ, ami az elõttünk álló túra rajtja és célja.

Gyülekeznek már az emberek. Rengeteg gyerek is (egész gyermek-hadak). Reméltem, hogy nem kell majd átküzdenünk magunkat a sok apróságon – szerencsére így is lett (köszönhetõen a különbözõ útvonalaknak).

A 20-as távra neveztünk, úgy gondoltuk, hogy ez a táv tökéletesen megfelel majd erre a napra. (A 39 illetve 43,65-ös távhoz nem lett volna nagy kedvünk.) Az idõ szép volt, egész túránk alatt kellemes hõmérséklet: a Nap tökéletesen volt „beállítva”.
Az itiner a számomra támasztott elvárható követelményeknek 100%-osan megfelelt. Útvonal leírás, táv- és szintadatok, jelzések, szintmetszet.
A szintmetszet elsõ ránézésre nagyobb kihívásokat jelzett elõre, mint ami valójában volt. Maga a 20-as táv szerintem könnyûnek mondható. (Valami olyasmi tán, mint a Lowe Alpine Félmaraton.)
Piliscséven át, egészen Klastrompusztáig tartó szakaszon nem kellett nagyon megizzadni: komoly emelkedõkrõl nem lehetett beszélni. Pedig az itiner tanúsága szerint eddigre már letudtunk a szintemelkedés felét: 300 m.
Klastrompusztán jártam már idén, méghozzá a Sárga 30 éjszakai túrán. Most kicsit jobban körülnéztünk, mint ahogy legutóbb az éjszakain. Innentõl a S- jelzésen haladtunk tovább, ami az elõbb említett éjszakai túra miatt már ismerõs volt. Bár azért más, mint sötétben. Így napközben szép látványosság a Pilis, éjszaka inkább csak valami sejtelmes óriás volt.
Szerencsére a darazsakból nem kaptunk. Az ellenõrzõponton figyelmeztettek, hogy többeket megtámadtak, így lélekben készültünk rájuk. Néhány darazsat láttunk ugyan, de nem kerültünk egymás útjába.
Mivel éreztem, hogy kevés lesz a km a végére, így felmásztam a Klotild-barlanghoz. Bár elsõre kicsit túlmentünk rajta, mert a nyilat úgy értelmeztük, hogy tovább az úton, nem pedig meredeken fel a hegyoldalba. Erre csak visszafele jöttünk rá. :-)
Emlékeztem még a Fehér-hegy meredek emelkedõire. Tudtam, hogy ez lesz a túránk egyik legkomolyabb szakasza, persze nem legyõzhetetlen. Egyben kell letudni, ez a legjobb módszer. Jól kimelegedtünk, mire felértünk a tetõre. :-)
Innentõl kezdve már gyorsan és egyszerûen be lehetett érni a célba.

A nevezési díjból még ihattunk is egyet a sörözõben (mely a rajt-/célhelyszín is egyben). Jól esett, a pultos srác nagyon rendes volt, a második kör ingyen volt: meg is lepõdtem. :-)

Összesítve a dolgot: nagy kellemes kis túra volt, szép idõ, jó hangulat, szervezés szuper: kedves emberek, szalagozás, ahol szükséges.

Köszönet a szervezõknek! Remélhetõleg, jövõre is ilyen szép idõben kerül megrendezésre a túra, és akkor tán a hosszabb távra is benevezünk.

Pilis a távolban(Fehér-hegy lábától)