Cuha 25/35/50/ Bakonyalja 25/45 / (Erdőalja 25) / Bakonyerdő

caty85Túra éve: 20092009.07.23 20:56:40
Sziasztok!
Én a Cuha 25 elnevezésû túráról szeretnék beszámolni ami közben ért minket meleg és hideg is! Szikrázó napsütésben idultunk utnak Komáromból.Bár már reggel utánnanéztünk az idõnek és délutánra borzasztó vihart mondtak.Úgy gondoltuk,hogy gyorsan lezavarjuk és a vihart már nem kapjuk meg.De milyen óriásit tévedtünk :D Na de kezdem az elején :D 4-en indultunk útnak a papírok felvétele után. A Fenyõfõi ellenõrzõpontig minden gond nélkül eljutottunk. A Bodzás árokban gyönyörû sziklákat láttunk amit meg is örökítettünk. A Pápalátó-kõ felé vezetõ úton eléggé gazzal banõtt hegyoldal volt ahol a szúnyogok vártak minket ezerszámmal,úgyhogy spuriztunk felfelé :D Ott is készült pár fotó és elhangzott a vihar miatti mondat " Na húzzunk bele" és megindultunk.A Hódos ér elõtt találkoztunk egy nagyobb csoporttal akik valami céges bulit szerveztek vagy mit.De mivel sietnünk kellett mentünk tovább.Én személy szerint kicsit féltem az átkelésektõl ugyanis az éjszakai túrán kissé megmártóztam a Cuhában :D De a várakozással ellentétben nem volt vészes :D Ez után jött egy nagy emelkedõ utánna ismerõssé vált a táj :D itt már jártunk februárban is .Innen fellelkesülve mentünk tovább a Cseszneki vasutállomásig.Itt is készült pár fotó,és indulás tovább.Végig ballagtunk a Felsõ Cuha völgyben, míg elértük a kis vasuti hídat,bár a viadukot vártuk de azért a mellettünk elhaladó kisvonatból egy morcos nénit sikerült felvidítanunk :D Mi is jókedvûen mentünk tovább az erdei iskoláig :D Gondoltuk kicsit megpihenünk de sajnos felhangzott a sorsunkat eldöntõ dörgés és láttuk már a sötét felhõket :( Vinyét kihagytuk, és elértük a Kõpince forrást,vettünk magunkhoz egy kis vizet,gondolva az otthoniakra is és itt már tényleg sietõsre fogtuk a dolot.Átvágtunk a kaszálón de ott már vészesen közeledett a fekete felhõ.Hiába húztunk bele,mikor beértünk az erdõbe a nagy csendbe végigsöpört a szél és elkezdett dörögni,villámlani így immár esõkabátban rohantunk tovább.Persze a nagy sietségbe eltévedtünk :D Ahol kettévállt a S+ és a P+ a P+ kellett volna követnünk mi pedig tovább rohantunk a S+-on.De más is így járt szerencsénkre mert már a jég is elkezdett kopogni a tarkónkon találtunk egy kis menedékházat.6-an bezsúfolódtunk késõbb csatlakozott hozzánk még 2 átázott túratársunk.Mondták,hogy nem valószínû,hogy ebben az idõben a Cuha átkelhetõ lesz így menjünk tovább a S+ jelzésen így másfél km ér beérünk Bakonyszentlászlóra.Aztán már csillapodott az esõ így már kicsit könnyebben mentünk,mikor beértünk a célba jó kis zsíros kenyérrel vártak minket :D Átázottan, fázósan de nagyon jókedvûen falatozunk ittunk egy kis bodzaszörpöt és elindultunk hazafelé.A Túra összességét tekintve nagyon jó volt, jók voltak az útvonalak, jó volt a szallagozás és szörnyen szép helyeken jártunk.Ezúton külön köszönetet szeretnék mondani Mészáros Gabriellának aki utánunk küldte az elvesztett papírunkat.Nagyon hálásak vagyunk érte! További kellemes szervezést kívánunk a szervezõknek,és sok sikert nekik,hogy ilyen jó túrákat szervezzenek!