Káli

krajoramaTúra éve: 20092009.05.03 10:26:54
Káli 15

Rövid túráról csak röviden: erõs kaptatóval kezdtünk Ábrahámhegyen, majd hamar a salföldi kolostorromnál voltunk. A hat órás szintidõbe bõven belefért itt is a nézelõdés, fényképezés. Salföld megdöbbentõen szép falu, hirtelen skanzenben érezte magát az ember, úgy fel van újítva minden régi ház. A falu határában a majorság meg tele állattal, szürkemarhától birkákig. Még egy pár napos csikót is láttunk, mire rájöttünk, hogy a 60-asok távjára tévedtünk. Kõvágóörsig tart a leghosszabb szakasz, egy régi kõbánya érintésével, ahol oriási kõtömbökkel zártak le erdei utakat az illetéktelenek elõl. Hatásosabb mint a sorompó az tuti. Egy helyen eltért a szalagozás a leírástól, de hamarosan megint együtt haladt a kettõ.

Kõvágóörs elõtt egy kõházban (mosóház) van forrás és tiszta vízü medence, olyan amit még sehol máshol nem láttam Magyarországon. A falut elhagyva az erdõ szélén a szalagozás balra vezetett, ellentétben a leírással, de mert ez már egyszer megtörtént, hittünk neki. Egy kilométeres kitérõ után visszatértünk és kiderült, hogy valami agyatlan barom letörte a szalagot tartó ágat és a rossz irányba odarakta, mintha eredetileg ott lett volna. Kicsit szidtam a felmenõit, a szalagozást meg a jó útra visszaraktam, remélem késõbb nem történt ilyen. Innét már simán feljutottunk a Fülöp-hegyi kilátóhoz, majd térdszaggató lejtõn és lépcsõkön le a célba, Révfülöpbe.

Nagyon élveztük a tájat, jövõre tuti megnézünk hosszabb távot is. Kicsit bizonytalankodtunk az útvonal követésével, de végül mindenhol volt egy-egy mentõ felfestés vagy szalag. Köszönjük a szervezést.