Kevély körüli kevergés / Kevély alatti bolyongás

JakabTúra éve: 20092009.04.28 11:42:32
Szép idõ ígérkezett a mai túrához, amit már tavaly kinéztem magamnak. Társul Maci szegõdött mellém, 26,2 km és 1120 m szintre.
Már az odaérkezés is izgalmas volt, Budakeszin majd Solymáron át próbáltuk megközelíteni Pilisborosjenõt, több kevesebb sikerrel. Végül odaérkeztünk idõben, többszöri nekifutásra parkolót is találtunk.

Az Ösvénytaposó Baráti Társaság szervezte a túrát, róluk csakis jókat tudok írni.

Már a nevezésnél kaptunk egy jubileumi kitûzõt, és minden flottul ment. Remek itinert kaptunk, és neki is indultunk a falu elsõ emelkedõjének. Nagyon szép villák mellett haladtunk el, majd Lovarda és egy kis dombos ösvény következett, egy szép szikla (Teve-szikla) és már ott is voltunk az elsõ pontnál, az Egri várnál.
Picit romantikusabbra számítottam, de hát csak díszletként szolgált a filmforgatáshoz. Pecsét, aztán tovább.
Fotózgattunk, jó idõ volt, de hamarosan melegünk is lett a folyamatos hegynek menéstõl. Maci már elég sokatt kellett hogy várjon rám a hegytetõkön. Sajnos az õ hegyi tempóját sok edzés után sem bírom megcsinálni. A hegygerinc elérése után ismét visszatértünk a faluba, most a másik oldalra. A falu egy völgyben fekszik, körben hegyek, és a hegyoldalon házak, villácskák.
A falu ismételt elhagyása után az Ezüst-Kevélyre másztunk fel, majd a Zöld barlanghoz, ami csak egy kisebb barlang. Pecsételés, és ismét mászás, a Kevély-nyeregre. Ezután Majdán-Nyereg, majd Csúcs-hegy következett. Már alaposan megizzasztottak az emelkedõk, viszont szép erdõben mentünk, körben jó panorámával.
Csobánka következett, ahol utolért minket Dani, (Dj. Ráspoly vagy hogy hívják) és egy darabig együtt haladtunk. A falu tetején a pontõröktõl finom jegesteát kaptunk egy egész üveggel, valamint tapsot és biztatást. :-)
Megint hegynek föl, a Kevély másik oldalán, egészen a Mackó barlangig. Sokkal nagyobb volt mint gondoltuk. No itt ismét hegy, és szépen elköszöntem a fiúktól, akik együtt folytatták tovább, én pedig alkalmi ismerõsömmel Zitával gyalogoltam.
Felértünk ismét a Kevély-nyeregre, most másik oldalról. Egy szép kis tisztás volt a tetõn, sok-sok túristával. Lefele indultunk, jó csúszós úton, elhagyva a Szódás barlangot, jól eltévedtünk, nem vettük észre a zöld jelzéses ösvényt. A plusz kb. 3 km-t visszatérve megtaláltuk a jelet, aztán lefele folytattuk utunkat, a Solymári völgyben. Rendkívül látványos rész, kanyargós keskeny ösvény, fel-le domborulatokkal. Volt egy jó kis csúszkálós meredek rész is, itt értek be a rövid távosok, és ültek többen seggre. :-)
Jenõi torony következett, amirõl azt hittem valami adó-vevõ oszlop, de egy szép szikla volt. Itt ültek az ismerõs és kedves pontõrök, akiknek nagyon megörültem. Most már nem volt túl sok hátra a túrából, a Malom-erdõn át a Balázs-lépcsõn keresztül megint föl-le másztunk. Megint találkoztunk ismerõsökkel, ez mindig jó egy túrán. Most éppen Attila örült meg az általam felkínált teának.
Nemsokára felértünk a Köves-bércre, ahol finom nápolyit kaptunk az ismét nagyon kedves pontõröktõl. Aztán már csak völgynek lefele kellett menni egy keveset, és már bent is voltunk a faluban.
Maci jött elém, már kifürödve, lemosakodva. Megkaptam az oklevelet, kitûzõt, és volt kenyér, ital, de nem volt rá szükségem. (Egy csokit is kaptunk már a túra elején, de nem emlékszem rá pontosan hol)
Nagyon jó kis túra volt, profi szervezõkkel.