A Budai-hegység távoli csúcsai

yoyoTúra éve: 20092009.01.04 19:45:27
BHTCS 3x .

Nagy volt a nyomás rajtam,mikor úgynézett ki ,hogy többen is jönnek a túrára ,Csike Mamba Böki , Bejártam még a hétistent is elõtte ,nehogy rosszúl emlékezzek .Aztán úgy alakult,hogy mégsem jöttek.
Viszont Béla azt mondta õ jön ..így akkor hárman maradtunk. Elek már lassan megtanulja az útvonalat is 3x jött velem eddig ,Bélának ez volt az elsõ !

Már 5 elõtt kiért hozzánk a két bandita ..Elek hozott egy ü pezsgõt Buékoltunk kicsit . Aztán csorgott a nyáluk a kocsonyáért ,hát adtam nekik egyenek csak , hosszú még az este .De elég lesz egy tányér kettõnknek mondta Béla ! Aztán kiraktam egy egy tányért ,és még a csontot is megették cillagaim …

Elkezdtünk öltözni ,,ugyan miféle göncöt vegyünk magunkra ebben a hidegben ,Elek egy egész utazótáska rongyot hozott magával ,és annyi szendvicset ,hogy egy Kinizsit meglehet csinálni belõle :) én bevágtam egy dupla zsíros kenyeret a zsebembe ,meg egy csokit ,,vizet sem vittem ,úgyis lesz tea több helyen . Elek ,és én két futónadrágot húztunk magunkra ,egy télit ,egy nyárit ,,felül rétegesen ,sapka ,sál,kesztyû ,arcmaszk ..Bélát viszont féltettem , a vékonka futó naciban ,arra ráhúzott egy nyári libegõs rövidet ebbe akart jönni ,,Mikor megláttuk Elekkel elkaptuk a fejét .. .Elõvettem a ruha kollekciót a szekrénybõl ,,rövid,hosszú, térd,capri , Béla kiválasztotta a Rózsaszín betétes caprit :),,erre azért még felhúzta a nyári libegõst is ,,,
Felülre is akartam még egy polárt ráhúzni,de nem hagyta , féltettem a testét ,hogy a széldzseki ráfagy reggelre ,,és kesztyût sem hozott .
Viszont sapka sálat igen .

Lassan elröppent az egy óra ,még indulás elõtt ,koccintottunk egy kis jagerrel .
Kisétáltunk a templomhoz , jó sokan voltak ,de hamar végeztünk, hála az elõnevezésnek. .Közben megtudtuk ,hogy mi lesz a meglepetés csúcs . Örömmel fogadtam,hogy ezt tudom merre van ,,,Mégis másfele mentünk ...

Na de nem menjünk ennyire elõre ,,18:05 kor rajtoltunk .

Nagy Szénás 550m
Hamar túljutottunk az aszfaltos részen ,és gyalogoltunk felfelé a hegyre ,balkézfelõl Nagykovácsi fényei ragyogtak.Béla már itt elvesztette a fonalat ,mert egész más településre gondolt.
Felértünk a csúcsra , és ragyogott az ég ,Meganyi csillag a fekete égen ,alattunk a legalább 6-7 település fényei . Ettõl még Béla is elcsendesedett :) A két pontõr Piro ,és Jockey sátor nélkül posztolt a szeles csúcson ,volt meleg tûzük,de messze még a reggel ,és ez a legzordabb csúcs . Gyorsan pecsételtünk fényképezkedtünk, kaptunk vajkaramellát . Piró mondta ,mintha leesett volna valami a kezembõl ..Néztük ,de semmit nem láttunk …Elindultunk lefelé a hegyrõl ,,,bezárom a zsebeimet ,és akkor érzem…Igen az itiner ! Hol van az itiner ,,,vissza a hegyre szerencsére pár métert jöttünk ,,,A szél máris odébb rendezte a papír darabot ,még jó,hogy ott egy gödör van ..Meglett,és elzártam szorosan .Mentünk tovább a.

Perem-hegyre 486m
Ez lesz a meglepetés csúcs amit a rajtban hírdettek ki ..Elõtte még letértünk a karácsony fához amit feldíszítettem magunknak ,majd vissza tértünk az útra .Lekapcsoltuk a lámpáinkat,hogy úgy milyen az erdõ .Csodás volt a milliárdnyi csillag,ahogy ültek az ég tetején ,a lábunk alatt a szikrázó hó ,és a gyémántként ragyogó bokrok, némelyik olyan volt ,mit egy korall telep .
Kocogtunk óvatosan ,ekkor hívott Steve ,dicsekedtünk,hogy már megyünk a 2.csúcshoz ,mikor egy pillanatra ,irányt váltottunk ,jajj erre ,,,korrigáltam rögtönt ..ezután már Steve nemhívott engem, csak Eleket;)
Ha lekapcsolt lámpával mentünk jobban láttam, a hegy sziluettjét ,merre magasodik,hol vannak írtások ,a lámpával ezeket nemvettem néha észre .
A Perem-hegy környékén óvatosak voltunk , De nem, jó , ez nem az a tisztás ,még menni kell tovább ,a következõ jó lesz cillagaim ,vannak nyomok is ,,Mentünk mentünk,de villogó fényeket nemláttunk .Sajnos jött utánnunk egy csoport ,õk GPS szel jöttek utánunk . Nekünk semmink nem volt ,csak a beépített ismeret ami most elhagyott ,,még térképet sem vettünk elõ .
Aztán villogtatott nekünk a pontõr a másik hegyrõl ,,na megindultunk lefelé az árokba ,majd a túloldalon fel a meredeken .Béla „szidott” mert azt mondtam nem lesz hó,,itt mindjárt bokáig süllyedtünk bele .
Felmásztunk a meredélyen és a ponthoz értünk .Nagyon hangulatos kandallót csinált a csúcskõbõl, András,és Dani :) Kaptunk kekszet is . Innen már tudtam a vissza utat a sárgához , ott lesz a létra ,és forgókapu ,csak eléggé benn volt a búrjában a kerítés mentén Végül a GPS- es társaság lefelé ment,az árokba , emlegettük õket ,mert a kerítés biztos útjukat állta .

Meszes –hegy 381m
Ez a hegy a térképen nincs is rajta ,bár állítólag az újra már rátették ,.
Végül hamar kiérünk a meszesre ,ahol Csenge ,Zsófi,és Sebi,szintén tûz mellett várt . ,Kaptunk egy igazolást , egy csokit , fotó ,és elköszöntünk ..Közben Eleknek ,és Bélának folyton telefon ,vagy sms jött .Izgultak, az érdeklõdõk is,fázunk majd ,és eltévedünk ,de eddig egészen jól haladtunk ,minimális kavarással ugye cillagaim :)

Ilona –lak 368m
Ha valaha volt is Vad ,ezen a környéken , nemhogy az erdõbõl,de tán még az országból is kiszaladtak . Elek,és Béla egészen frissen futkostak a gerincen ,,úgy menjetek cillagaim, kiálltottam utánuk,hogy elõttetek szakadék van :D
Ítt megyünk le ? itt bizony ,,gyertek csak bátran , jó lesz majd meglátjátok ..
Már az elsõ pár lépés után felvertük az erdõ csendjét ,,ha valaki nem tudta volna,hogy itt kell lejönni ,az is idetalált volna , A legjobb módszer az volt ha legugoltunk,így legalább nadrágféken mentünk lefelé .Elek még egy fára is felcsavarodott ,ügyesen .
Bélának ment a legjobban a lefelé ,igaz õ kétszer is elesett ,míg én csak egyszer , próbáltam fától fáig ,zuhanni ,ilyenkor gyorsan elkaptam az ágat , ,ami persze mindig leszakadt :) Végül már két „gerendával a kezemben , húzott a gravitáció .
Leértünk az árokba ,és a másik oldalon kapaszkodtunk felfelé ,,út az nem volt ,csak úgy a fák bokrok közt mentünk ,,,míg aztán kicsit jobbra sodródva ,egy ösvényen felkapaszkodtunk az Ilona –lakhoz . Benn a kis házban Fanyûvõ,és Balu várt minket ,kaptunk finom teát , amibe aztán Becherovkát töltöttünk ,mert Bélánál ez is volt …csináltunk néhány fotót .,és mentünk is tovább

Nagy-kopasz 559m
Ez picit távol volt az Ilonától ,de ahogy tudtuk gyûrtük a távot . Amikor mozogtunk tempósan akkor nem fáztunk .Viszont ha lazáztunk a csontunkig hatolt a hideg ,ez nagyon kevésszer fordult elõ .A hideg egyre erõsebben támadott ,de nem annyira ,hogy Béla száját befagyassza :)
Bejártunk mi mindent más túrát általa ,míg már nemcsak a BHTCS be ,de az általa elmondott túrákba is belefáradtunk . Reménykedtünk Elekkel ,hogy majd a major felett elhallgat a fagyos pofaszéltõl …De addig még 2 hegy volt hátra, várnunk kell . Mentünk szépen a saját tempónkat ,mint akit üldöznek …aztán egy nyiladék meredek emelkedõjén , elcsendesedtünk .Jó volt a csend a sötét ,hogy csapkodnak a csipkebokrok ,és hogy bukdácsolunk a fagyott vakondoktúrásba ,. Béla nem bírta ki , még itt is suttogott . Kiértünk az útra ,és a kerítés mentén felmentünk a kilátóhoz . Meleg tábortûz, Tamás,Zoltán, és Balázs, igazolta ottlétünket valamilyen édesség itt is volt .De nem kértünk . Indultunk tovább ,mert dermesztõ hideg volt ,,,irány a

Fekete-hegy 463m
Idáig még sohasem találtuk meg elsõre ;)
Na de nem ez a lényeg ,hanem az ,hogy végre csend volt és nyugalom ,Béla végre evett, Elek is falt valamit ,én csak egy darab csokit erõltettem le . Mintha a Fekete-hegy tudná,hogy jövünk ,szépen leszállt a köd . A lámpák falat emeltek elénk ,így kevesebb fényt használtunk, néha bekapcsoltuk néha meg ki. Haladtunk szépen a Fekete-hegy felé ,míg aztán addig addig, míg jól túlmentünk rajta a köd miatt . Szerencsére hamar korrigáltuk ,egy 100 méteres plusz lehetett,
A csúcskövet Elekkel ,már rutinból megrugdaljuk ,utána ráültünk és Béla lefényképezett . Azután odasétáltunk a tûzrakáshoz ,és Zsuszától kaptunk süteményt ,meg mindenki ,egy kis idézetet .”Hidd el,az életben legfontosabbak éppen a kicsinek látszó dolgok „pestalozz!
Tibortól pedig kaptuk a pecsétet ,és néhány fotó is készült .elhagytuk a Fekete-hegyet , és vissza nézve ,a Szarvas-árok felé mindenhonnan fények jöttek ,több irányból is .Mi nem erre jöttünk ,lehet picit kerülõ,de inkább az úton jövünk ,,,még így is nehézkes megtalálni
Szerelvényt igazítottunk magunkon ,és elindultunk ..

Hosszú-Erdõ-Hegy 363m
Mentünk a hosszú odavezetõ úton ,a Julianna-major felett , Balkéz felõl erdõsáv hosszan ,jobbkézfelõl nyilt préri ,amolyan dûlõ . Fagyos szeles zúzmarás ködszitálós rész ,na itt éreztük elõször ,hogy nagyon hideg van ,futottunk ,hogy hamar beérjünk az erdõbe , míg aztán egyszer berepültem a bokrok közé ,A fiúk gyorsan összekapartak semmi bajom nem lett ,bár utána ,még szemen szúrt egy bokor is ,Igaz Eleket is pofánvágta néhány …Bélában nem tett kárt a fagy , simán tudott beszélni ;)Leértünk végre az útra ,és átsiettünk Ady-ligeten . Tamás,és Luca várt a szakadék szélén ,nekik is meleget adó nagy tüzük volt ,és forró teájuk ,picit megbolondítottuk a maradék becherovkával .
Ez a hegy hozza a második legtöbb izgalmat szerintem, megtalálni könnyû ,viszont már már életveszélyes ösvények vezetnek végig a gerincen.. Meredek szikláival,csúszós köveivel ,hoz annyi izgalmat,hogy az ember élvezze. Egyesével mentünk a nagyon meredeken,mert ha valaki megcsúszna, nehogy rácsússzon a másikra ,és letolja a szakadékba . Ez az egy hegy amit végig jelöltek a rendezõk ,,,mondjuk másfelé nem is lehetne menni ..de a prizmás jelek nagyon jól jöttek ,és a szalagok is .Ez volt az a hegy ahol tényleg ,nagyon komolyak voltunk .

Leértünk végre a hegyrõl,és éles jobbost vettünk befelé a szurdok belsejébe .átugrottuk ördög-árkot ,és többszöri szusszanással felmásztunk a Remete-hegyre .Mentünk a kéken a második kedvencünkhöz a Kálvária –dombhoz

Kálvária –Domb 388m
A pénteki bejáráson úgy fordultam be térkép nélkül az ösvényre, mintha minden nap erre járnék ...
Hát igen …a Kálvária megint gyõzött , unalmas is lett volna ,ha simán megy minden ..Nemsokkal a nyiladék elõtt kezdtünk technikai szünetet tartani . A vetkõzés után mindig fázunk , épp egy pici lejtõs szakasz jött , gondoltuk,hogy kihasználjuk és ,futni kezdtünk ,de közben figyeltem a vadlest ,mert az jobbról lesz, igaz a fák takarják .Elek viszont állította,hogy majd ha a két hullámos árkot elhagyjuk ,akkor lesz a nyiladék . Kezdett gyanús lenni ,régóta jövünka kéken ,és házak fényei is látszanak,…mi több, ezt a madár etetõt láttam is a bejáráson ,és még ez elõtt van a vadles. ,,,közben jönnek szembõl ,õk is most mennek a Kálváriára . Megfordulunk és megyünk visszafelé ,Elekkel mondjuk a magunk Kálváriáját ,elegünk van a hegybõl , 2 kilit simán rádobtunk ,De visszafelé meglett ,bár Elek szerint sokat jöttünk vissza ,de aztán simán befordultunk,és a nyomorult szúros bokrai közt a nagy fûben ,megtaláltuk a bánya peremén .ott pöffeszkedik ,és nézi a város fényeit . .
Mária,és Imre hamar pecsételt nekünk ,aztán gyorsan mozogtunk tovább ,mert hideg volt ha álltunk . kimentünk újra a kékre ,az legalább levisz a sárgára ,nem megy. A mozgásunk viszont kezdett beállni , de azért haladtunk,mentünk a Felsbergre

Felsberg 355m
Hasonló a Kálváriához ,csak sokkal könnyebb megtalálni , bár fáradtak voltunk ,de kezdtük sajnálni,hogy már csak egy csúcs lesz ezután . A Felsbergre érve ,Panka ,és Péter pontõrködött ,volt klassz tábortüzük,és sátruk is ,kaptunk csokit ittunk,és mentünk a Zsíros-hegyi nem kötelezõ csúcs keresésre . Ezért a ráadás csúcsért 1ó plusz szintidõ jár. Mondjuk nekünk nem kellett ,de felkerestük ..

Alsó-Zsíros-Hegy 424m
Még oda sem értünk a csúcshoz,de már éreztük,hogy itt lesz a leghidegebb . Fújt a fagyos szél ,a feldíszített karácsonyfa ,a kis égõsorával ,állta a szél erejét , Volt rajta szaloncukor amirõl vehettünk ,és a kis doboz amiben a pecsét volt zenélt mikor felnyitottuk . A plusz meglepi az a papír zsebkendõ volt ,,,Nekem már régóta vizes cafattá vált ,nagyon jól jött köszönjük.
Elek mindenkit lepecsételt ,és ekkor rájöttünk,hogy bizony betelt az igazoló lap . Vége a BHTCS nek ,ilyen hamar:( Egyrészt elég volt, nagyon is elég…,másrészt meg sajnáltuk ,mert annyira jó az éjszaka sötétjében , hegycsúcsokat keresni . A fagyos szél hamar kijózanított minket ,és odébb álltunk ,hihetetlen idõvel 01:12 kor értünk célba .
Csak álltunk,és vigyorogtunk ,gratuláltunk egymásnak ,mint elsõ beérkezõk ,persze idõ alapján nem mi,mert korán is indultunk … ,,De ez nem lényeg,mert ha hajnali 4 re végeztünk volna az is épp ilyen értékes nekünk ,kinn voltunk a meseszép hegyekben,most jól ment ,kedvezõ terepviszonyok voltak ,talán már egyre javuló helyismeret is van .

Leültünk az asztalhoz,és mint az étteremben, kihozták nekünk a tészta levest ,én csak így hívom ,,és kaptunk virslit, teát, forralt bort . hihetetlen,hogy 600 forintból ennyi szolgáltatás jár .,végig a túrán,és itt is .Köszönjük szépen .

Ücsörögtünk egy fél órácskát, Csanyáék is beértek a hosszúról ,fantasztikus idõvel,majd lassacskán össze szedtük magunkat ,és elsétáltunk hozzánk.Amint kiléptünk az ajtón , kirázott a hideg mindhármunkat ,2 perc a házig ,de olyan cidrizõ zizegõ,fogcsattogtató koncertet adtunk ,hogy még a kutyák is megugattak . Hazáig ezt hajtogattuk, hogy mi ebben voltunk kinn ? .Ebben bizony ,és ugye milyen jó volt …eszünkbe sem jutott ,hogy fázzunk . pedig az tél leghidegebb napja volt -15 fok . Nagyon élveztem isteni túra ,és köszönöm Elek és Béla ,és az összes telefonos érdeklõdést . Jövõre újra BHTCS ami egyszer még biztos vissza vág ,de akkor is ugyanúgy fogom szeretni :)