Less Nándor emléktúra (Nomád terepfutás/No megállj csak!)

vaddinoTúra éve: 20082008.10.13 00:21:02
НУ ПОГОДИ!, Less Nándor emléktúra 60

Életemben ilyen szép õszi tájakat nem láttam mint most,a Bükk megint hozta a formáját...
Péntek este az utolsó vonattal zötykölõdtem Eger felé,ahol Csanáddal találkoztam,átszaladtunk a buszállomásra és elcsíptük az uccsó buszt Cserépfalura.Az iskolához érve Kocsis Jani és Álmos fogadott minket,Álmos finoman szólva szinten volt már.Ebola mindenáron rá akart beszélni hogy nevezzek a terepfutó változaton,ehelyett én éjféltõl hajnal háromig rendberaktam minden gondolatomat néhány sör és hubertus segítségével,majd álomra hajtottam a fejemet.
Fájdalmasan ért a hír,hogy fél 7 van,és lecsúsztunk a korai rajtról...07:13kor sikerült meglépni,zergeba...an hideg volt,rövidnadrágban vacogtam rendesen.Csanáddal vígan beszélgetve faltuk a kilométereket.Ahogy azonban a nap kisütött,szép idõ lett,pulcsi nélkül folytattam utam tovább.

Oszlán,naggyából a 15 kilométernél volt az elsõ mindenre kiterjedõ frissítõpont,amivel legnagyobb mértékben elégedett voltam.10:00 óra után nem sokkal nekivágtunk az Ódorvárnak,ahova nem kevés fújtatás árán értünk fel,de maximálisan megérte,a kilátás remek volt.Hamarosan megindultunk lefelé a hegyrõl,ami legalább olyan rossz volt,mint felfelé...A nap már túljárt a délen,amikor a Pazsag-völgyhöz értünk.Innen kissebbfajta dagonyában vezetett az út a Bányahegyi parkolóhoz,ahol ismét megtömtem a bendõmet.

Megint nem sikerült eléggé felkészülnöm a Tar-kövön rám várõ vizuális-imputra,ráadásul az õszi színek miatt az avarban húztam végig leesett államat.Gyönyörû volt a kilátás,bár a 2006os és a 2007es Tortúrán nagyobb csodában lehetett részünk a felhõk felett állva=)Volt egy kis kavarás Kocka sporttárs elhagyott telefonja miatt,ami a Tar-kõtõl utitársammá vált,majd gazdáját vasárnap délelõtt meg is találta Budapesten---Laci!!legközelebb a fejed hagyd el!=)

Lejtmenetbe kapcsoltunk,magunk mögött hagytuk a Tar-kõ impozáns tömbjét egészen az idei Tortúráig.Imõ-kõhöz érve már kiderült,hogy nem lesz világbajnok az idõnk,de ez igazából minket egyáltalán nem érdekelt.Bujdosó-kõnél lámpába kapaszkodva haladtunk tovább a szakadékszerüség mellett(köszönjük a figyelmeztetõ szavakat a pontõr hölgynek).Ódorvár könnyebbnek tûnt mint ahogy azt vártam,pecsét után spuri tovább,mert nem maradt sok idõnk beérni...

Jól haladtunk viszonylag hamar leértünk a Bükkzsérci mûútra,némi keresgélés után ráakadtunk a megnevezett táblára,majd át a szántón,a Nyomó-hegyhez.rövid meredek szakasz,majd az utolsó pecsét.Innen már csak a bõ két kilométer a falu,ahova a szõlõk között kanyarogva érkezünk meg,majd iskola(teljes idõ 14:17),elsõteljesítõs kitûzõ,kolosszális mennyiségû babgulyás teával,és alvás reggelig.

Remek túra,nagyon jó szervezés,kiváló ellátás,örültem hogy itt lehettem,jövõre találkozunk!!

vaddino

Nem ide tartozik,de menet közben Csanáddal kezdetleges vázat adtunk egy régebbi ötletnek:TÁTRABÉRC(info:vaddino@freemail.hu)