Mecsek éjszakai / Esti Mecsek

LillaTúra éve: 20082008.09.29 11:18:25
Esti Mecsek - 16,4 km

Nappali teljesítménytúrákon már sokszor voltam, de éjszakain még sohasem. Eddig valahogy nem is vonzott, meg eléggé le is voltam hangolva otthoni (simontornyai) kutyám, Borcsa elvesztése miatt. Nem sok kedvem volt semmihez, de egyik kedves mászóismerõsöm kedvet kapott a túrához, így gondoltam, én is csatlakozom, hisz az otthoni búslakodás nem old meg semmit. Végül összesen 6-an gyûltünk össze + Vacak kutya, aki szintén vígaszt nyújtott a bánatomra.

18.15-re érkeztem Krisztivel a Teca mama kisvendéglõjéhez, parkolóhely már csak egyetlen egy volt, bennt a térdig érõ gazban, más választásunk nemigen volt, így beálltam a csalántenger mellé. A többiek már vártak akkor minket.
Kis idõ után elindultunk, az 1. ellenörzõpontig még világosban mentünk. Utána már hirtelen sötétedni kezdett, majd elõkerültek a fejlámpák is. Vacak ugyanúgy látott sötétben is, mint világosban, ment vígan elõre, s amikor rávilágítottunk, foszforeszkáltak a szemei. Néha csak a két világító szempárt lehetett csak látni, olyan volt, mint egy farkas a sötétben.
A 2. ellenörzõpont a Babás-szerköveken volt, akkor már tök sötétben értünk oda. Majd utána következett a Jakab hegy meredek kaptatója, ami jól megizzasztott minket. A 3. ponton kaptunk csokit, ami nagyon jól esett, pedig én ritkán eszek csokit (érdekes, csak túrákon, mozgás közben esik jól, máskor sosem), inkább chips párti vagyok.
A célba 22.25-re értünk be, szerencsére a túra alatt egyszer sem tévedtünk el.
A virsli is nagyon jól esett mindenkinek, addigra már jól megéheztünk. (igaz, én még otthon is ettem pluszban egy kicsit).

Összefoglalva jó kis túra volt, bár nekem a nappali túrák jobban tetszenek, mivel akkor látom a tájat, meg fizikailag is jobban bírom a gyaloglást. Most viszont este 10 körül már automatikusan elkezdtem álmosodni, mint otthon. Azt viszont egyáltalán nem bántam meg, hogy kipróbáltam az éjszakai túrázást is, hisz ennek is megvan a maga szépsége.