Mecsek 600-as csúcsai (52km) / Mecsek 35 / Tubes 20

LillaTúra éve: 20082008.08.18 09:22:40
Tubes 20- Félig gyógyult lábbal

2 héttel ezelõtt a várva várt balatoni nyaralásom sajnos a baleseti sebészeten végzõdött. Utána még jópár napig a sérült bal lábamra rá se tudtam állni. Akkor még álmomban sem gondoltam volna, hogy eljutok a 16.-i Tubes 20 túrára. 7.-e, 8.-a környékén még 20 métert sem bírtam megtenni, 16.-án meg már egész könnyen ment a 20 km. Szerencsére a vártnál gyorsabban gyógyultam, így sikeresen teljesítettem a távot.

Kora reggel, mikor felkeltem, bizony az idõjárás nem a legszebb arcát mutatta. Negyed 6-kor még teljesen sötét volt, ugyanis hatalmas fekete felhõk sorakoztak, és cikáztak a villámok. A szél fújt, hûvös is volt, igazi magashegyi idõjárás. Mikor indultam, elkezdett csöpögni az esõ, bár titkon reménykedtem, talán nem lesz ilyen egész nap. Negyed 7 fele értem a buszpályaudvarra, s ott találkoztam túra,- és mászótársammal, Krisztivel. Szerencsére õt sem riasztotta el a rossz idõ. Busszal kellett mennünk, mivel ez a túra nem volt körtúra, így az autó a Domus parkolóban pihent (a helyijáratot megspóroltam). Az esõ elég rendesen esett, de nagy szerencsénkre 15 perc után elállt. Mire Cserkútra értünk, addigra már a nap is kisütött. Kis idõ után a szél is elállt, s egész jó kirándulóidõ lett. Kb. fél 8 körül indultunk, a rendezõk bizony hiányoltak Vacak kutyust, akit nem mertünk elhozni, - a buszozás miatt - mivel nem teljesen szobatiszta. No, nem baj, majd a szeptemberi túrára majd jöhet velünk.

Az elsõ ellenörzõpont fennt volt a Jakab hegyen, bizony kicsit megizzattunk, mire felértünk. Szerintem a Mecseknek ez a része a legszebb, a Babás-szekövek, a Sasfészek, és a gyönyörû kilátás miatt. A levegõ nagyon tiszta volt, a Papuk-hegység vonulatai is jól láthatóak voltak, és nagyon közelinek tûntek.
A további ellenörzõpontok a Rotary-körsétányon voltak, majd utána a Tubesen. Elég jól, tempósan haladtunk, szerencsére már nem fájt a lábam, bár a cipõt lazára kellett kötnöm a seb miatt. A cél Dömörkapuban volt. Minden ellenörzõponton kaptunk vizet és édességet, ami megfelelõ energiaforrásként szolgált.
A célban gyönyörû szép, A4-es méretû, színes emléklapot kaptunk, ami eddigi emléklapjaim közül kiérdemli a legszebb jelzõt. A kitûzõ is szép volt, köszönet mindent a rendezõknek.

Összefoglalva jó kis túra volt, nagyon jól éreztük magunkat!