Muzsikál az erdő

ZiribárTúra éve: 20082008.07.06 00:34:56
Muzsikál az erdõ 12

Eredetileg erre a hétvégére nem terveztünk teljesítménytúrát a nagy hõség miatt, de péntek este rádöbbentem, hogy max. 25 fokot jósoltak szombatra csapadék nélkül, ami ideális túraidõ. Gyors túranaptár nézegetés és megtaláltam a számunkra ideális túrát, úgy értem, amit egy 3 éves gyerekkel együtt is lehet teljesíteni (mivel a nagymamákat lemondtuk a hétvégére, csak a közös túra jöhetett szóba). Nagyon örültem, hogy 6 órás szintidõt határoztak meg, így valószínû volt, hogy gyerekek is tudják teljesíteni a túrát.
7.15 körül indultunk Pestrõl jóval több felszereléssel mint amit egy ilyen túra indokolt volna, de ha kisgyerekkel megy az ember, akkor minden eshetõségre fel kell készülnie: pótruha hegyekben, esõkabáttól az ujjatlan pólóig minden, kétszeres mennyiségû víz és rengeteg szendvics.
Majdnem 9 órakor értünk Kozárdra és rögtön megtaláltuk a rajthelyet, a Vadvirág Csárdánál. Röviddel ezután már indultunk is. Az itinert már az elején eltettem a zsebembe, mert látszott, hogy nagyon jó lesz a szalagozás.
Az elején elég sokat mentünk felfelé, de így legalább letudtuk a túra szintkülönbségének (280m) a nagyrészét (170m). Mezõkön keresztül, gazos szekérúton haladtunk, a szalag mindenhol nagyon jól látható volt. Kisfiam már az elején kb. 500 méter után kijelentette, hogy nagyon éhes és megevett egy nagy szendvicset, amit az elsõ EP-ig (7,2 km) még kettõ követett. Néhány helyen a férjemnek a nyakában kellett vinnie, mert olyan magas volt a fû és a csalán, hogy elveszett benne.
Még az elsõ EP elõtt tettünk egy rövid kitérõt a Bableves Csárdához és beszereztük az OKT pecsétet.
Az elsõ EP-hez, Cserhátszentivánra 11 óra körül értünk, vagyis tartottuk a 4 km/órás átlagot.Itt szörp és csoki várt ránk egy nagyon szépen karbantartott pihenõhelyen. Itt lehetett tenni egy kitérõt és felmenni egy kis fakilátóba vagy megnézni a geológiai bemutatóhelyet. Mi a fakilátót választottuk, ahová egy rövid kaptatóval fel is jutottunk.
Ezután a K+ jelzésen (szalagozás mellett) a Zsunyi patak mellett mentünk, ami nagyon hangulatos volt és mindenkinek tetszett. 2 km múlva elértük a Hármas-forrást, ami egy jó bõvizû forrás, szép foglalattal. Itt láttuk a CSBT új túramozgalmának a Cserhát forrásainak kódját és el is határoztuk, ha augusztusban jövünk nyaralni, akkor megcsináljuk ezt a mozgalmat.
A forrás után Ecseg felé indultunk, ahol a 2. EP volt. Többször átkeltünk a patakon, amiben nem sok víz volt, de a kisfiamnak nagyon tetszett. Ezután kiértünk az erdõbõl és már nagyon vártuk, hogy Ecsegre érjünk, de nem nagyon akart jönni a falu. Ráadásul én azt ígértem, hogy itt lesz egy vár és felmegyünk megnézni, de késõbb kiderült, hogy már az EP elõtt elhaladtunk mellette, de nem is vettük észre. Kisfiam ekkor már elég fáradt volt és aludt 10 percet Apa vállán, de elõbb egy jót hisztizett, hogy már nem akar tovább menni. Az EP-nél felébredt, de már láttuk, hogy nagyon fáradt, ezért nem nagyon erõltettük a gyaloglást, így férjem nyakában tette meg a hátralévõ 2 km-t. Egyébként itt úgysem engedtem volna, hogy egyedül menjen, mert az utolsó 2 km-t az Ecseget Kozárddal összekötõ aszfaltúton kellett megtenni. Itt több kisgyerekes családot is megelõztünk. Egy utolsó emelkedõ után elértük a falut és a célt. 13.19-kor értünk be a célba, ahol zsíros, vajas, lekvároskenyér és szörp várta a túrázókat. A Gyerekek külön kitûzõt kaptak, ami tényleg nagyon szép.Kitöltöttünk egy tesztet is a Cserhátról, amit nagyon jó ötletnek tartottam.
Csak dicséret illeti a szervezõket. Nagyon szép volt az útvonal, végig érdekes volt, ami fontos a kisgyerekek számára. (talán az utolsó 2 km-t leszámítva, de gondolom nem lehetett máshogy megoldani, csak aszfalton) Külön köszönet a nagyvonalú szintidõért, mert így nem kellett végig azon aggódnom, hogy ezzel a "csiga" tempóval nem fogunk szintidõ alatt beérni. Volt idõnk tobozt gyûjteni, megnézni, hogy milyen a búzakalász, fényképezni, kilátózni.
Az ellátás, a csekély 300 Ft-os nevezési díjhoz képest, fejedelmi volt. Nem bántuk meg, hogy ezért a 12 (az itiner szerint 14) kilométért több mint 3 órát utaztunk.