Mátrai Csillagok éjszakai teljesítménytúra 40/25/15

Kerek repkényTúra éve: 20082008.05.12 21:29:27
Mátrai Csillagok 15

Jobbunkon a Mátra körvonala, elõttünk pedig Gyöngyös. A rajt megtalálása nem vesz el sok idõt az életünkbõl, hála Droidnak, aki már ismerõs errefelé. Az elõkészület csupán annyi, hogy átvesszük a túrázós nadrágot és pólót, eltesszük a fotógépet és a fejlámpákat. Most én mindenféle táska nélkül megyek, Kékdroid cipeli az útra az innivalót és némi csokit.

A rajtban nem fogad nagy tömegjelenet, biztos szerencsés idõben érkeztünk. A 15-ösök rajtoltatási asztalánál nem is kell sorban állni, rögtön nevezhetünk. A rajtbélyegzõt egy másik asztalnál adják és már el is indulunk.

Az épületek mögött lehet már látni a kupolaszerûen magasodó bokros-zöld tömböt, a Sár-hegyet. Kiérve Gyöngyösrõl, hamarosan elkezdünk felkapaszkodni. Az idõ kellemes, a táj gyönyörû. Tempósan haladunk felfelé is, inkább mi elõzünk, mint minket elõznek. Egy helyen inni kérek, közben van idõ fényképezni és gyönyörködni a tájban. Hátunk mögött a kéklõ hegyek rózsaszín kontúrt kaptak az égtõl, hamarosan lemegy a Nap és ránk borul a sötétség. Nagy örömömre rengeteg kisgyermekes szülõ jött el a túrára a csemetéjével, sok kicsi farkasokat utánozott, néhányan pedig arról beszélgettek, hogy mennyire bánnák, ha most nem lennének itt.

A hangulat nagyon tetszik. Néhány kocogó ember leelõz minket, de alig száz méteren belül gyalog visszaelõzzük õket. Ez megismétlõdik párszor, nem kimondottan díjazom az ilyesmit, de hát mindenki úgy halad, ahogy tud. Mikor néhány család és sok gyerek összetorlódik egy helyen, balról próbálok elõzni a magas fûben, hogy a kicsiket ne szorítsam le az útról, az apuka mégis beszól. Azért a legtöbb résztvevõ nagyon kedvesen félreállt és ennek nagyon örültünk és nagyon köszönjük. :) Elérve az adótornyot, mindenki úgy áll meg pihenni, mintha egy pecsételõs ponton lennénk, de Droid figyelmeztet, hogy az még kicsit odébb van. A pontra érve még épp nincs teljesen sötét, nagyon hangulatos, ahogy a kápolna körvonalait látjuk sötéten a kissé világosabb égbolt elõtt. Felszereljük a lámpákat, s menetelünk bele az éjszakába. Éjjeli madarak muzsikája, s néha tücsökzenekar hangja kísér minket. Az ég tiszta, rajta ott ragyognak a Mátrai Csillagok.

Néhol bizonytalan túratársakkal találkozunk, de megnyugtatjuk õket, hogy a sárga sáv elvezet Mátrafüredre, nem kell félni. Egy kisfiú (valószínûleg elõször vesz részt a túrán) nagyon ügyesen kutatja fel a rajtõzködõ jelzéseket. Egyszer csak Mátrafüreden vagyunk, ahol egy sötét parkon át vezet az út a Kozmáry-kilátóhoz, s ahol feltételesen egy farkasember-populáció is élhet, ugyanis rengeteg halálhörgésre és morgásra emlékeztetõ hangot véltünk hallani a környéken. (visszafelé egy maszkos srác is jött velünk szembe, Kékdroid "jól nyomod!" felkiáltással üdvözölte az ismeretlent) Szóval Kozmáry-kilátó. A pontõrök a tûz mellett ücsörögtek. A kifli Hold épp a kõbõl épült kilátóhely felett fénylett. Gyöngyös fényei lenn izzottak. Fotóztunk egy keveset, majd lassan továbbindultunk. A kerékpárúton találkoztunk Vakond87-tel, Vasssalmossal, Pintz úrral, s egy számomra ismeretlen túrázóval (voltak azért sokkal többen is). Jó utat kívántunk, majd mentünk tovább az úton. Az utolsó szakaszon a végén tempósabbra váltottunk, kicsit bele is kocogtunk az utolsó 1,5-2 km-en, majd beértünk az iskolába, ahol egy számítógép képernyõjére még a nevünket, érkezési idõnket és a túra teljesítésének átlagsebességét is kiírták. :)

A díjazás nagyon szép volt, maga a kitûzõ is csodás, nagyon hangulatos, hogy sötétkék alapra van rajzolva világos színnel a Szent Anna kápolna. Ittunk egy kis plusszt, ettünk zsíros kenyeret, majd egy kellemes túra érzésével távoztunk az iskola kapuján. Nagyon jól éreztem magam! Jövõre, ha az idõbeosztásom is úgy akarja, a hosszú távra megyek. Köszönjük a rendezõknek ezt a hangulatos túrát!