Budai Trapp

PSPTúra éve: 20082008.02.18 16:58:47
A "Budai Trapp" Teljesítménytúra (2008.02.16.)

Vetületi hossz: 27,845 km | Szintemelkedés: 1180 m | Menetidõ: 5:09 (forrás: GPSmap 60 CSx)

Szintábra, Google Earth file, jelvény fotója:

Az idõjárás megint kegyes volt hozzám, így kellemes terepre készülve vágtam neki a soron következõ túrának - most az utóbbi idõkkel ellentétben egyedül. Az 5:40-es kelés nehezemre esett ugyan, de szerencsére az angyalföldi vasútállomás kevesebb mint 10 percre van tõlem, így nem kellett sokat fagyoskodnom a hidegben. A jó kis Siemens vonat pont a rajtba vitt, ahol 8-as rajtszámmal neveztem, majd a hivatalos rajtidõt (7:30) megvárva indultam neki - 6 óra alatti teljesítést célul tûzve magam elé...

Az út elsõ fele az OKT útvonalán haladt, így ismerõs terepen "trappoltam". Ahogy elkezdtem bemelegedni, levettem a kabátomat, tudván hogy a Nagy-szénásra felfelé nem igazán lesz rá szükség - a valószínûleg negatív hõmérséklet ellenére sem. Elég jól haladtam, 8:48-kor értem el az 1. ellenõrzõ pontot. Itt gyorsan elõkaptam egy szendvicset, illetve magamra a kabátomat, amire aztán a csúcson igencsak szükség is volt. Itt találkoztam egy ugyancsak magányos túrázóval, akivel aztán Nagykovácsitól az út végéig együtt haladtunk. Magát a csúcsot igen sokan kihagyták, én felmentem, és szerintem megérte, ugyan a szél az kegyetlen volt, de akár a kilátást is jellemezhetném ugyan ezzel a szóval...

Innen a Piros 50B-rõl ismert szakasz következett, így megint nem nagyon kellett a GPS-re (vagy a jelzésekre) nézni. Nagykovácsiban hirtelen szélcsend és meleg fogadott, aztán persze az innen a Vörös-pocsolya felé vezetõ emelkedõ sem hagyott kihûlni :-) Az erdõ szép volt, a föld barna színe, a fák kérge és a száradt, lehullott levelek gyönyörû kontrasztot alkottak a kék éggel és a felhõkkel. A 2. EP-t 9:54-kor értük el, aztán megérkezett az elsõ kisebb hózápor - napsütésben ;-) Igazán megkapó látvány volt, ahogy csillogtak a hópelyhek a Nap sugaraiban... piros sáv kis kunkorát elég sokan levágták, de mi követtük a jelzést, majd egy gyors kapaszkodással már fel is értünk a Fekete-fej csúcsára (10:32).

A felfelé vezetõnél már csak a levivõ volt gyorsabb, pár perc alatt több mint 100 métert vesztettünk a magasságunkból. A Hárshegyi körútra egy elég kemény emelkedõn jutottunk fel (elõtte szerencsésen túléltük a Szépjuhászné úton megtett métereket), majd ott "nehéz" választás elé kerültünk; a zöld körúton menjünk végig egészen a sárga jelzésig, vagy a térképen vázolt útvonalat kövessük... Utóbbit (a hosszabbat) választottuk, ami a zöld körút jelzés vége elõtt egy jelzetlen úton felkanyarodik a sárga sáv felé, onnan a sárga sávon ereszkedik le a Hárs-hegyi-nyeregbe, majd a sárgán továbbhaladva jut el az EP-hez (11:06). Szerintem ez a korrekt útvonal, de a szervezõk lejjebb vitték a térképen jelölttõl a pontot, így az végül a zöld körút és a sárga találkozásához került...

Innen a sárgán ereszkedtünk tovább, majd Hûvösvölgy után rátértünk a BUÉK 20 útvonalára. Itt az emelkedõkön már egy picit lelassultunk, de szerencsére most nem a HHH-ra, "csak" az Újlaki-hegyre kellett felmásznunk. Innen megint csodás kilátás tárult a szemünk elé, de a hideg, erõs szél sem maradt el mellõle. A hátralevõ szakasz a Sárga 20-ról volt ismerõs (szépen össze lehet rakosgatni ezeket a túrákat), a Virágos-nyeregbe 12:25-kor érkeztünk, majd gyors pecsételés után már a célban ránk váró virslire gondolva tovább is álltunk. GPS-el nem volt megtalálni a még szalagozásra váró utat, így kavarás nélkül érkeztünk meg a túra végpontjára (12:39). Itt kaptunk csokit, finom teát és virslit. A pingvines kitûzõ meg egyenesen frenetikus :-D Innen még el kellett sétálnunk a 137-es buszig, de még ez a szakasz sem volt rossz, mert a házak között gyönyörû kilátás nyílott Budapestre és az épülõ M0-ás hídra - még a Mátra is látszott a távolban...

Az 5,5 km/órás átlag nagyon jó, elégedett lehetek az idõvel és az idõmmel is :-) Köszönöm a szervezést (az meg az én hülyeségem, hogy hétfõn elfelejtettem magammal vinni az MTSZ-be a tagságimat érvényesíteni...)!