Téli teljesítménytúra

Téli Teljesítménytúra
Nagykovácsi - Budaörs
24,5 km - 760 m

6 órás indulás után sikerült 7.15-kor neveznünk Nagykovácsiban, a Faluházban. Ekkor még elég kevesen voltak, de gondolom késõbb többen jöttek. Nagykovácsiban elég hideg volt, a pocsolyák jéghártyásak voltak és alig vártuk, hogy jöjjön az elsõ emelkedõ, mert nagyon fáztunk. Jött is mindjárt a falu végén. A domb tetejérõl szép kilátás nyílt Nagykovácsira a feleklõ nap fényében. Rögtön az elején elhagytuk az elöttünk regisztrált túratársakat és ezután alig találkoztunk emberrel egész utunk során.
A piros jelzésen mentünk a Vöröspocsolya felé és örültünk, hogy hideg van és fagyott a föld, mert az erdészeti fakivágós traktorok igencsak feltúrták az utat. Ha az felolvad, akkor lesz ott dagonya... De most még jó kemény volt, így is nehéz volt haladni a bokatörõs részeken. A fû még deres volt, a rásütõ naptól csakúgy szikrázott, alig lehetett látni, de nagyon jó volt a téli napsütés.
A Fekete-Fej felfelé egész jól ment, innen nem olyan nehéz mint a másik oldalról. A Szépjuhászné út megint nagyon rossz volt, mert bármelyik oldalon megy az ember, akkor is centikre húznak el mellette az autók. Szedtük is a lábunkat, hogy elérjük a biztonságos részt.
A Hárs-hegyre felvezetõ út a múlt héten - Barlangos túra - talán egy kicsit jobban ment,de most sem panaszkodom, mert elég hamar megvolt. A zöld körön volt egy kis bizonytalanság, hogy merre forduljunk, de a szûkszavú itinerbõl kiderítettük, hogy a hárs-hegyi nyereg felé kell menni, tehát a hosszabb úton.
Szépjuhásznénál tartottunk egy kis pihenõt, ettünk, ittunk és nekivágtunk a kilátóhoz vezetõ emelkedõnek. Én ettõl a résztõl tartottam a legjobban, mert csak egyszer jártam erre, akkor is lefelé jöttünk. Nem volt vészes, bár egy kicsit beállt hátul a combom, de a kilátóból lefelé egy kis futással kilazítottam. A kilátónál szinte senki nem volt, pár idõsebb ember, nem éppen túrafelszerelésben.
A Virágvölgybe levezetõ út is kihalt volt, pár futóval találkoztunk, így viszont lehetett élvezni a természet hangjait és a napsütést.
Átértünk Makkosmáriára minden esemény nélkül, majd a Végvári szikla felé indultunk. Én még nem jártam erre, ezért nagyon vártam a Budaörsig tartó részt. A Piktortégla üregeket nem igazán láttuk, lehet, hogy rossz helyen kerestük õket.
Viszont nagyon tetszett a piros jelzés Budaörsre bevezetõ része. Szeretem a szûk, kanyargós kis ösvényeket. Utána megláttuk a sziklákat és az Odvas-hegyet meg vele szemben egy másik kisebb hegyet, aminek a térképen nem találtam a nevét. Mivel idõvel jól álltunk, ezért felmásztunk a sziklákhoz, utána pedig fel a hegy tetejére. Szép kilátás Budaörsre és a hegyoldalra. Elhatároztuk, hogy majd visszajövünk és felmászunk az Odvas-hegyre is, de az most túl meredeknek és magasnak tûnt.
Még egy kis aszfalt Budaörs központjában és megtaláltuk a Ló bárt. Jó idõvel: 4 óra 30 perc értünk be.
Oklevél, kitûzõ (több félébõl lehetett választani. 1 pohár tea - túra össz szolgáltatása - és az otthonról hozott szendvics.
Nekem kicsit furcsa volt, hogy nem voltak ellenörzõ pontok, de így is jó volt. Az ár a szolgáltatással egyenértékû volt.
Kellemes túra volt, ragyogóan szép idõben,számomra még ismeretlen helyekkel.