Hol a következő?

KÁGÉTúra éve: 20072007.09.17 17:03:53
Trükkös Talányokkal Tûzdelt Térképböngészõs Teljesítménytúra

2007.09.15. Pilisszentkereszt - 21 km - 800 m - 7 óra

Még ki sem hevertük elsõ TT kalandunkat (Bükk900), máris elhatároztuk: folytatjuk, csak az volt a kérdés: mikor lesz és hol a következõ ? Nézegettük a túranaptárt és megleltük…

Tanulmányoztuk a rendezõ EMDT honlapját, és arra számítottunk, hogy ezek a jóhumorú fiatalok biztos jópofa dolgokkal hozakodnak elõ, legfeljebb úgy járunk, mint János bácsi a sportrepülõn…

Az világos volt, hogy aki a túrán nem talál meg egy pontot, annak annyi, ugyanis csak ott kapja meg a következõ pont helyére vonatkozó információkat.

Korán neveztünk, hogy még világosban visszaérjünk (négyen voltak frissebbek), és már az elsõ ep megtalálásához adott infó(iránymeghatározás nélküli - légvonalban vett- távolság és domborzati metszet + annyi, hogy turistaút) megmutatta, mire számíthatunk.

Amíg csapatunk a várható többnapos távollétet jelentette telefonon hozzátartozóinak, nézegettem a térképet és néhány perc után még számomra is teljesen egyértelmû lett a helyzet, 300 méterrõl 700 méter fölé vezetõ túristaút csak a Pilisre vezetõ szerpentin lehet. Szerintem az összes indulóból egynél többen nem tévedtek el itt. Azzal az egy sráccal találkoztunk késõbb, õ Dobogókõre ment és valami csoda folytán belebotlott a harmadik pontba és onnan ment tovább.

Na az elsõ cél már megvolt, csak oda fel is kellett valahogy menni. Az volt az egészben a legjobb, hogy ennek a tekergõs útnak minden kanyarjából gyönyörû volt a kilátás, így nézelõdéssel álcázott pihenõk sûrû közbeiktatásával haladtunk, miközben tucatnyian elzúgtak mellettünk. Még azok is lehagytak, akik valamilyen oknál fogva botjaikra támaszkodva közlekedtek…

Egy kilátóhely közelében volt az ep, de mivel mi már bõven kinézelõdtük magunkat, a következõ pont betájolása után(irány és távolság adva + spermára hasonlító farkincás pötty = Joci forrás) már mentünk is. Valószínüleg megtaláltuk a legjobb útvonalat , kikerülve a Vaskapu völgyes lejtmenetet, ugyanis a startlista szerinti helyünkön érkeztünk a következõ fejtörés helyszínére(késõbb kiderült, ez volt az egyetlen esetünk, amikor a jelzett útról való letérés kifizetõdött).

Itt egy vaktérkép várt ránk némi kiegészítéssel, megoldottuk, irány a Dobogókõ település déli csücske ! Az út a Zsivány sziklák érintésével haladt, ahol nagy filmforgatás zajlik az erdõben (Robin Hood filmre tippelünk, a helyszínbõl és a fel-alá szaladgáló furgonokra helyezett, elõször "BOBIN FOOD"-nak nézett feliratokból logikusan kikövetkeztetve).

Dobogókõn mûködõ kút, finom gyümölcsök (alma,banán) és az alábbi szörnyûség várt ránk, mint a következõ pont helymeghatározása:

- Dobogókõ 3 km-es körzetében - (hát arrafelé voltunk, az biztos)
- 550-600 m magasság között - (szóval egy kicsit lefelé kell menni)
- Aszfaltozott út mellett - (honnan tudjam, hogy aszfaltozott, amíg nem érek oda)
- Pontszerû vízrajzi elem - (ezt már tudom, a farkincás pötty)

Hát itt össze kellett dugni a fejünket, aszfaltosnak látszó utak mentén spermának tûnõ jeleket kellett a két megadott szintvonal között keresni, és összesen csak egy ilyet volt szabad találni !!!
Nem árulom el a megfejtést, csak annyit, hogy nem forrás és nem kút volt az a vízrajzi elem, hanem dagonya, ráadásul nem is kék volt, hanem vörös, mint a fejünk, amikor odaérve megkaptuk a következõ papírkát:

- Matematika óra, szöveges geometriai feladat…

- majd ezalatt mindenféle zagyvaság szögekrõl, oldalakról és merõlegesekrõl

Ekkor jöttünk rá, miért van ez az ep sima, aszfaltos úton, ugyanis mindenfelé ceruzával, vonalzóval és körzõvel hadonászó emberek hasaltak térképeik felett. Mi is felvettük ezt a testhelyzetet -hátha segít- és csodák csodája, agyam valamelyik eldugott zugából - 40 éves tétlenség után - elõbújt a megoldás: THALES- tétel. Egy két határozott vonalzóillesztés és körzõszúrás (az ujjamba is) után irány a Szurdok, árkon, bokron át !

Eddig annyira simán ment minden, hogy valaminek kellett már történni…
Nem lett nagy baj, csak a térképen jónak látszó út elfogyott, és párszáz métert olyan terepen tettünk meg, amit egy tájfutótérképen járhatatlannak jelölnének.
Eredmény:

- veszteség oldal: N perc idõveszteség
10xN esetben boka és térdizület terheléspróba
100xN darab tüskeszúrás

- nyereség oldal: egy magányos vadmalaccal való hihetetlen találkozás, ugyanis nem szaladt el, amikor észrevett, sõt érdeklõdve szaglászott és nézelõdött (1 méterre volt). Persze arrafelé embert nem nagyon láthatott még, de az is lehet, hogy ijedtében nem jutott eszébe a menekülés.

A szurdok bejáratánál zsíroskenyerekkel teli asztal és innivaló várt minket, valamint az utolsó pont (szellemes, de könnyen követhetõ)leírása, ahonnan már csak a célba (rajthely) kellett bejutni.

Viszont ennél az utolsó pontnál már nem mûködött a soron következõ pontok meghatározásának eddigi gyakorlata: felületes elemzés után a pontõrrel közölni a megfejtést, és várni az egyetértõ hunyorgatást, vagy a rosszalló fejcsóválást, esetleg a "nézd meg egy kicsit jobban" tanácsot.

Szóval az az igazság, hogy ezt a szellemesen fogalmazott rejtvényekbe burkolt, pontonkénti útvonal leírásokkal szervezett túrát úgy csinálták, ahogy azt kellett. Hagytak gondolkodni mindenkit - amíg csak akart - de nem hagytak tévútra menni senkit, aki nem akart !!! Ezenkívül az ellenõrzõpontok tényleg ott voltak, ahol lenniük kellett, és a kedves és jól tájékozott pontõrök sem hiányoztak sehonnan.

Összeségében nekünk nagyon tetszett ez a túra, jól megválasztott táv és szép útvonal, kezdõknek sem teljesíthetetlen szintidõ, jó ellátás és barátságos hangulat jellemezte, nem beszélve a kiosztott nagyon csinos emléklapról és kitûzõrõl.

Extra szolgáltatás volt a túra honlapjára helyezett helyi idõjárás elõrejelzés,
ami annak ellenére teljesen pontos volt, hogy valószínüleg hivatásos meteorológusok készítették…

Köszönjük a rendezõknek fáradozásukat !!!

Végül valamit a hibákról:

Nagy hiba lenne, ha:
- az elsõ próbálkozásuk után ez a csapat nem rendezne a jövõben több túrát
- ha rendezne és az már nem ilyen lenne