túra éve: 2011
Göcseji GaloppTúra éve: 20112011.03.14 08:02:12

Mivel még soha nem túráztam/futottam az ország ebben a szegletében , nagy kiváncsisággal vártam ezt az eseményt . Pestrõl viszonylag nagy a távolság , ezért elég korán útnak kellett indulnunk . Káváson gyorsan túl estünk a nevezésen , lévén , hogy már az adminisztráció nagyját elintéztük neten .

A terepfutó szekcióban nem voltunk túl sokan , de volt néhány igen jó futó is , pl . Hajduska Balázs és Papp Gabi . Õk el is kezdték emberesen a futást , én néhány lépés után jobbnak láttam a saját tempómban fojtatni . Balázy hamar elhúzott , õt már csak a célban láttam viszont . Gábort viszont , fõleg a hosszabb egyenesekben végig magam elõtt figyelhettem . Az elsõ 10-12 km-er egészen jól futható volt , köszönhetõen a hajhnali fagyoknak . Egyedûl a megfagyott göröngyök tették kissé technikássá a terepet . Az egyedüli látványosságot az elsõ EP elõtt egy közvetlenûl elõttem átszökkellõ õz csapat jelentette . Ez a látvány jó idõre feltöltött energiával . Amira azért elég nagy szükség volt , mert az út nehézségei még csak ezután következtek . És ez nem a szintekre értendõ ( összesen 950 volt ), hanem az egyre nehezebb útviszonyokra ( saras , agyagos részek , feltúrva erdészeti gépek álltal , rengeteg kidölt fa és helyenként az út/ösvény tökéletes hiánya ). Sok helyen látszott , hogy a szervezést  tájfutók látták el , mert ( persze , tudom , hogy ez nyafogás ) az útvonal kiválasztása sokszor inkább a tájfutást idézte , mintsem a terepfutásét . Mert a sár az a terepfutás velejárója , de a toronyiránt át mindenen ( vagy ahogy Papp Gabi fogalmazta meg : tökön-babon át )az nem .

Persze , azért voltak kellemes szép helyek is és sok mindenért kárpótlást nyújtott a szervezõk lelkesedése és kedvessége . Sok erdei álattal találkoztam és sok érdekességgel is . Nehéz "futás" volt , fõleg a csúszkálás , kerülgetés , fa mászás tette azzá . De a célban a melegvizes zuhany , a fínom meleg kaja és eredményhírdetés feledtette a nehézségeket . Végül is ezért jöttünk ide  a (nekünk) távoli Göcsejre , hogy megismerjük a tájat . Persze , a jövõ évi futáson még gondolkozom , lehet , hogy inkább túrázni jönnék el ide .

túra éve: 2010
TatabányaTúra éve: 20102010.10.17 17:23:55

Tatabánya 30(33)terepfutás és teljesítménytúra

Tavalyról maradt egy kis adósságom ezzel a futással kapcsolatosan (nevezetesen : az utolsó 3 kilin elkavartam , és így csak a Fridman hátát nézhettem a befutónál ).       Így hát ott voltam a rajtnál . Elég sok ismerõssel találkoztam ( Fridman , Szasza , TvJudit,Kerekes Csabi , Pepe , Solkima stb. )

Pontban 7-kor László Szilvi indította a versenyt . Hál'istennek lazán kezdtünk , a bemelegítés elmaradt . Kb.5 kiliig Csabival futottam , a nyomunkban Fridmannal .         Mikor bemelegedtem megpróbálkoztam egy hosszabb emelkedõn egy kis iramváltással . Szép lassan egyedûl maradtam , innen kezdve már magyányosan futottam . Várgesztesnél egy hosszú egyenesben hátranéztem , tavaly itt ért utol a Laci . Most nem láttam , ezért egy kicsi lazítást engedélyeztem magamnak . Kis kaja és sok ivás . Minden emelkedõt( nem volt túl sok) "megfutottam" , sõt , igyekeztem a lejtõkön is lendületesen menni . Most nem kavartam el sehol , már ismertem az útvonalat és tökéletesen volt kitáblázva . Volt 3 helyen frissítõ , én nem sok kárt tettem bennük . Az utolsó lejtõ már nem esett jól , valahogy tavaly nem tünt ilyen hosszúnak . Megpróbálkoztam egy hajrával is a pályacsúcs reményében , de csupán beállítani sikerült Fridman 2 évvel ezelõtti idejét . Persze , az elmúlt egy hónap edzés kimaradásai miatt ennek is örültem . A célba érésem után alig 20 mp-el megjött Fridman is , nem is gondoltam , hogy ilyen közel van . A végén Kerekes Csabival egy kis levezetõ kocogás . Jó kis futás volt , és bár nem túl hosszú és nem nagyon szintes , egy jót edzeni lehet rajta . (persze , most nem igazán bántam , hogy nem kell hosszasan  szenvedni , nem vágyom erre )

VadrózsaTúra éve: 20102010.09.17 14:29:25

Vadrózsa 50 terepfutóverseny

Nem indult jól a nap , szakad az esõ . Már második napja .Úgy látszik ez egy ilyen év .Ma nem egyedûl megyek , csatlakoztam Kopi Zolihoz . Hamar leérünk Rózsaszentmártonba , nincs túl nagy tömeg . Mivel a nevezés és fizetést már elintéztük , csak a dugókát kell átvenni Börcsök Andristól .

Rajt 7-kor . Az elején van némi országutazás , aztán irány a mezõ .Eléggé csúszik a rézsutos dülõ út , itt lemaradok egy kicsit Hajduska Balázs-Nagy Pista-Kopcsányi Zoli triótol . Csatlakozom reinorhoz , de egy hosszabb lejtõn megállok cipõt kötni , innentõl egyedül megyek . A lehullott esõ sok helyen alaposan felduzzasztja a  kis patakokat , a leggyorsabb sodrásúval a Muzsla lábánál kellett megküzdeni . A Muzsla hátulról ( persze a Mátrabérchez képest) sem egyszerû . Nehezen érek fel , aztán a gerincen egy ártatlan sík szakaszon esek egy hatalmasat. Nem is lenne ezzel gond , ha nem néhány sziklán landoltam volna . A térdeim és a két alkarom ordított a fájdalomtól .Mellesleg én is .Még jó ,hogy egyedûl vagyok .Felmerült , kb.10 perc agónia után , hogy befejezem . Na jó ,de hol és hogyan . Mivel rájöttem hamar , hogy a bedagadt térdem miatt felfelé tudok futni , lefelé viszont csak vánszorgás megy , Szúrdokpüspökit kilõttem . Lementem a Muzsla-nyeregbe a pontig , de ott rájöttem , hogy tovább kell mennem . Viszont a sok ácsorgás miatt elkezdtem fázni , ezért zsák le esõkabát fel . Aztán ezt eljátszottam még egy párszor .Az emelkedõkön , ahol kocogtam , felmelegedtem , a lefeléken meg kihültem .A sok patakátkelés nem zavart , legalább hûtöttem a térdem .Az útvonalkövetéssel nem volt sok gondom ( bár néhány szalag elkélt volna néhány elágazáshoz-bár tudom , hogy ezért a túrázók megköveznek majd - futva egész másként navigál az ember .)egyrészt tavaly már jártam itt , az órámban benne volt a track .Frissítõk is megfelelõ számban voltak .

Az utolsó ell.ponton található nagy kaja pontot nem nagyon értettem , vajon a céltól 4 km-re miért kellett ?

A célban már többen voltak , 9.-ik nem értem be , nem túl fényes 7:20-al . Viszont a paprikás krumpli finom volt , csak a végén nem nagyon tudtam beszállni a kocsiba , nem nagyon hajlott a térdem .

Köszönet a szervezõknek áldozatos munkájukért , hogy a Mátrának ezen szép szegletében szerveznek nekünk túrát .

sziasztok

nedus

túra éve: 2006
Lokomotív 424Túra éve: 20062006.10.08 16:56:53
Sziasztok !
Elösször indultam a Lokomotívon . Kicsit meglepett a Rajt helíszíne , lehet , hogy magamtól nem jöttem volna a vasútállomásig .
Korán , 7.20-kor már ott voltunk , éppen pakolták a nevezési asztalokat .
Mi, Gergõ barátommal , a terep maratonra neveztünk . Nekem már elég sok " normál " maratoni van a hátam mögött , de Gergõnek ez lessz a legelsõ ! Ahhoz képest , hogy idén kezdett el egyáltalán teljesítménytúrázni...!!!
Pontosan 8 órakor indultunk el . Az elsõ néhány km meglepõ szakasza után ,kiérve a jelzett utra , már jobb volt . Mire Magyarkútra értünk , kezdtük magunkat otthon érezni . Fõleg , mikor Nógrád elõtt ráértünk a kékre , már teljes nyugalomban kocogtunk , híszen innen szinte minden lépést ismerünk a Beacról .Az idõ kiváló , már nem fagy le a kezem .Bevallom , egy kicsit csaltunk , mível ,Attila (nyikoláj )elkisért minket bringával és hozta a frissítõnket . Ami nekünk könnyebbség volt , az neki , fõleg a Csóványos és Nagy-hideg oldalában , szenvedés . Elég sokat tolta , és mikor végre gurulhatott volna Kisinóc felé , akkor meg minket kellett bevárni .
A lejtõt mindig is utáltam , inkább felfelé futnék .Viszont a Kisinóc-Királyrét szakaszon , a kellemes hullámos szakaszon egészen jó tempóban haladtunk , helyenként az 5 perces iramot ostromoltuk . ( persze , most nem említem a Csóványosi szakaszt )Királyréten volt néhány perc bizonytalankodásunk , nem találtuk a ponõröket .Aztán kicsit messzebb , az erdõbe való bemenetnél megtaláltuk õket , igaz kicsit nehezen akartak pecsételni , de nem értettük az okát . Innen , végig a piroson és a szalagokon mentünk , a patakmederben a végén .
Jó érzés volt beérni a Szokolyai vasútállomásra . Gergõ egy kicsit meghatódott ( ezt most biztosan tagadja ), mégiscsak az elsõ maraton .4 ó 47 perc lett , ami tudom , hogy nem egy világcsúcs idõ , de nekünk , egy 41 éves öregembernek és egy 18-as ifjú titánnak , éppen megfelelt . Csak azt sajnálom , hogy ma , ugyanezt a távot nem teljesíthettük túraként is , olyan csodálatos volt az idõ .
Ja , és köszönet Nyikolájnak , hogy végig jött velünk , frissített és biztatott minket és végig fotókat készített .