túra éve: 2016
Strázsa honvéd teljesítménytúraTúra éve: 20162016.04.03 21:39:14

Ez volt az első Alföldi túránk, a feleségemmel és egy barátunkkal indultunk neki a 25 km távnak.

Kicsit furcsállotuk a 270 méter szintemelkedést, lévén az alföldön vagyunk, de jó volt, hogy volt benne ilyen is.

A homokos talaj kicsit nekünk is más volt, mint az eddig megszokott hegyvidéki terep, a cipő választást így el is toltam.

A lényeg:

A Szervezés nagyon jó volt, kezdettől fogva érezni lehetett a szeretetet, amit a szervezők adtak, beleraktak a túrába.

Az asztali díszek mindenhol szépek voltak, minden ponton volt valami plusz!

Volt csoki, rágó, alma,pogácsa, narancs, PÁLINKA!, FRÖCCS két helyen is!!! víz mindenhol! a végén zsíroskenyér hagymával és tea.

és ami a legjobban jellemzi: mindenhol mosolygós, boldog emberek voltak!

Jövőre is itt a helyünk!

Köszönjük szépen a rendezést!

BarcikaTúra éve: 20162016.02.11 11:42:24
Először 2014-ben voltam a Barcika TT-n, 25B- túrán mentünk Kazincbarcika és Dédestapolcsány útvonalon.

Nagyon nagy volt a sár, de a szervezés kifogástalan volt. A célban valami speciális teát adtak, ami nagyon finom volt.

2016 ban is vártuk már ezt a túrát, ez volt az év első teljesítménytúrája számunkra. Kicsit féltünk a sártól, mert a korábbi tapasztalat az volt, hogy lesz belőle bőven.

Dédesben volt szállásunk, így a reggel induló busszal mentünk ár Barcikára, ahol 7:55 kor elrajtoltunk.

Az aszfalt után, a földúton szerencsére fagyott volt a talaj, így nem volt gond a sárral.

Az első e.p. ig gyorsan eljutottunk, szép kilátás, szálerdő. Kódot kellett írni az itinerre.

Továbbhaladtunk a 2. e.p. felé, az idő kifogástalan, a sár elviselhető, a látvány nagyon szép! Aki nem volt még ezen a túrán, az mindenképpen járja meg egyszer.

A 2. e.p. Bánhorvátiban volt a kocsmában. A pontőrök tapasztalt túrázók és barátságosak voltak.

A kocsmáros is felmérte, hogy lehet pár fizető vendége és minenkihez kedvesen állt hozzá, mis is leültünk és itt reggeliztünk.

majd 20 percet ücsörögtünk és beszélgettünk a pontőrökkel, majd továbbmentünk a 3. e.p felé.

Útba esett a Damasa szakadás, gyönyörű látvány! az erdő és az egész természeti képződés nagyon szép.

A 3. e.p a Vadászháznál volt, itt is kódot kellett beírni, lehetett itt is enni, meg megpihenni.

Továbbhaladva a cél felé még utba esett a Háromkő kilátó, többször voltam már itt, és mondhatom, kevés ilyen szép kilátás van mint innen!

Többek között ezért is nem a körtúrát, hanem a vonaltúrát választottuk újfent, mert tudtuk, hogy mivel találkozhatunk az utunkon.

Meredeken kellett lemenni a tetőröl, Upponyig, itt már volt sár bőven, majd az Upponyi Szorosnál elhaladva a Lázbérci Tározóhoz értünk.

A Tó is nagyon szép, többször gondoltam már rá, hogy eljövök horgászni is.

Kicsit sok az aszfalt a tó mellet, de ki lehet bírni.

Beértünk a célba, itt sem találtunk kifogásolni valót, a jól megérdemelt emléklap, kitűző, zsíroskenyér hagymával, Tea

A Barcikai TT-nek van az egyik legszebb emléklapja!

Jövőre is indulni fogok a túrán!

Ami negatívum volt a túrán: a kiírásban szerplő csoki nem volt már az ellenörzőponton, neken nem hiányzott, csak hallottam, hogy többen megjegyezték.

Jó lett volna olyan tea, mint 2 évvel ezelőtt, illetve a sár, de aki kimegy az erdőbe, az számoljon azzal, hogy sáros lesz, akinek meg nem tetszik, az menjen aszfaltra túrázni.

Köszönöm a szervezést!

túra éve: 2015
Tompa Mihály teljesítménytúrákTúra éve: 20152015.09.30 10:29:20

Tompa35

Már harmadszor indultam a Tompa TT-n most a leghosszabb 35 KM -es távot választottuk.

Kicsit féltünk a sok esõ miatt, ami a napokban esett, de vasárnap reggel szép kiránduló idõ révén belevágtunk.

9:00-kor startoltunk el csoki és jelvény már a rajtban, nagyon jó tempóban haladtunk az elsõ ellenörzõ pontig, Mohos Várig, a jelzéseket mi festettük ezen a részen, így szóba sem jöhetett az eltévedés, az OKT-n kellett haladni egészen Gömörszõlösig, Aki nem járt még errefelé, ki ne hagyja, az álla leesik a szép táj és a szép faluk láttán. 5km/h átlaggal haladtunk majd az OKT-rõl letértünk egy szalagozott útra, így kellett haladnunk teljesen  a célig, sokfelé táblákkal jelezték az irányt és a szalagok is jó helyen voltak, picit zavaró volt, hogy sárga színûek voltak a szalagok, és egy helyen be is néztük, mert nem voltunk figyelmesek és kicsit beleolvadt a környezetébe, de párszáz méter után visszatértünk a jó útra.

Sorrendeben:

Putnok-Mohos Vár- Kelemér - Gömörszõlõs- Alsószuha- Hegyes -hegy - Putnok

Alsószuhán betértünk Marika nénihez a kocsmába, (régen itt volt az EP) most tudtuk, hogy nem itt van, de szerettünk volna inni valamit, kikértünk fél dl Ouzo-t és 2 dl kólát ezért mindössze 350.- FT-ot fizettünk, és persze egy jó beszélgetést is kaptunk ingyen :)

Hegyes-hegy E.P.-ig tartottuk az 5KM/h sebességet, de amint elkezdett az út lefelé haladni a lábunknak nem tetszett így nagyon visszaesett a sebességünk, de még így is jó idõben beértünk.

A jutalmunk Oklevél és a túrázásról jól ismert Zsíroskenyér hagymával kombó, valaminr egyik túratársunk hozott saját készítésû csipkelekvárt. (mindenkinek jutott)

Összeségében nagyon jól telt a túra, szép idõben, mégszebb tájakon, jó szervezéssel.

Köszönjük

Gémes 30/20Túra éve: 20152015.09.15 10:27:43
Szeretjük a Börzsönyt, így szívesen járunk túrázni arrafelé, így adta magát, hogy elmegyünk a Gémes 30 TT-re.

9:24 kor startoltunk (8-10 ig lehetett) Diósjenõrõl, szép a falu, jó a levegõ, köszönnek az emberek, jó a hangulat.

Haladunk elég szép tempóban, a térkép amit kaptunk egyértelmû, nagy segítség, viszont a szint diagrammot hiányoltam,

30,8 km 1024 m szinttel,mert így nem tudtuk hogyan tartalékoljunk erõvel, a leírás jó volt az itinerben, továbbá nem pecsételtek, hanem szép matricákat kaptunk a pontõröktõl.

Az elsõ ellenõrzõpont kb. 4 km volt a starttól, amire kis emelkedõ után értünk, így jól esett a víz és a csoki, töltöttünk és mentünk tovább.

Sokfelé fel voltak újítva a jelek, bozót csalán nem volt sehol, jól lehetett haladni, viszont a felújított szakaszok között voltak régebbi jelek is és olyan keresztezõdés, ahol nem volt jelzés csak 30-40 m-el beljebbrõl lehetett látni a jelet, ennek ellenére 1 centimétert sem mentünk rossz irányba.

Ami pozítívum még a gyönyörû útvonal, szép kilátás. majdcsak végig erdõben kellett menni, kis gombát szedtünk is.

A pontõrökkel jól el lehetett beszélgetni. kaptunk még vizet és csokit 2x.

A túra egyik fõ megállapítása, hogy a lefelé vezetõ út rosszabb, mint amikor felfelé kell menni.

16:50 körül értünk be a célba, de nem siettünk és töbször megálltunk összeszedni a gombát.

Összeségében szép útvonal, szép túra, viszont amit nagyon sajnálok, a zsíroskenyér mellé nem volt hagyma :(

még nem is voltam olyan túrán, ahol ne lett volna.

Kérem a szervezõket, hogy a jövõben gondoljanak erre, mert nem csak a magunk nevében írom.

Összeségében köszönjük szépen a túrát a szervezõknek! Jól éreztük magunkat!