túra éve: 2013
Patai keringő és Püspöki keringőTúra éve: 20132013.06.02 14:34:16

Püspöki keringõ 20

elõzmények:

11 éves vagyok és apukámmal indultam el a de jó a diós éjjeli 10-es túrára .Há ha már elmentünk rá, akkor gondoltuk a következõ nap ugyan abból a faluból induló Püspöki keringõ 20 (avagy 18 km-es) túrán is részt veszünk. Reggel fél 7-kor pont jó nem is túl hideg nem os túl meleg idõ várt minket az indulásnál

A rajtnál:

A benevezés is könnyen ment, bár a nevemet elirták, de aztán új lapot kértem. Aztán már mentünk is ki az iskolából (mert hogy ugye ott volt a nevezés) be Szurdokpüspökibe

Jobbágyi:

Elõször az utunk a városban vezetett. itt tájékozódni könnyü volt, az itiner is helyes és követhetõ információkat adott. Azután egy laza 1 km után kiértünk szurdokpüspökibõl. itt már csak olyan 50 méterenként találkoztunk házakkal, farmokkak, sõt még egy elhagyatott gyárat is láttunk. aztán elfogytak a házak, és egy vasútvonal mellet kezdtünk el haladni.itt az terep nem volt túl izgalmas hol puszták hol bokrok, fák vátották egymást. aztán elértük az elsõ ellenõrzõpontot jobbágyit. érkezés idõpontja: 7 óra 41.

A dagonyás:

Na, és most jött s túrának a legnehezebb másfél km-es szakasza. Mert ezen a távon több mint 350 m szintkülönbséggel találtuk szembe magunkat. hát neki is vágtunk a hegynek... elõször nem volt nagy emelkedõ csak egy kismagasságal kellet szembenéznünk. Kész volt a 350 méterbõl kb 35. még kissebb házak mellett haladtunk, még nem értünk ki teljesen a civilizációból. Aztán szép bokrok és kisebb sziklák mellett haladtunk el, (ekkor már nem voltak házak) és végül beértünk egy hatalmas nagy kõfejtõbeahol készült egy kép és már mentünk is tovább..... vagyis mentünk volna ha láttuk volna az utat. mert mentünk elõre és egyszer csak véget ért az út és meredek lejtõ következett amin lehetetlen volt felmenni mert tele volt bokrokkal meg aljnövényzettel. Nehezen de találtunk egy vadcsapást amin felkapaszkodtunk a sziklára. nem tudtuk mit tegyünk teljesen eltévedtünk. még másztunk egy kis sziklát (szó szerint) és betörtünk egy bozótosba ahol óriási szerencsével, nem is tudom hogy de pont megláttunk két embert aki ment az úton és így vissza tudtunk valahogy vergõdni. nah szóvl elment vagy 20 fölösleges perc de legalább az útvonalon mentünk tovább. Azt hittük vége lesz a borzalmaiknak de nem...               Most jött csak az igazán nagy emelkedõ: a nagy hársas.huhhh, nem volt egy könnyû 1000 méter folyamatos emelkedõ és egy csöpp pihenõre sem volt hely mert mindenhol csak emelkedõ emelkedõ emelkedõ. Amikor felértünk a geodéziai torony búgása fogadott minket. Ott egy kis pihenõ, aztán mentünk tovább. Mivel a hegy tetején voltunk, nem volt már emelkedõ, csak a lejtõn mentünk lefelé. egy jó pár kilóméter után elérkeztünk a második ellenõõrzõponthoz, a dagonyáshoz. érkezés idõpontja: 9 óra 25.

Tési-fennsík 50/25Túra éve: 20132013.06.01 17:47:44

Tési-fennsík 25

elõzmények:

11 évesen elsõ teljesítménytúámra a Tési fennsík 25 km-es távját választottam a sok lehetõség közül. A 23,8 km-ével, és a 410 méteres szintkülönbséggel pont ideálisnak tûnt. Már nagyon vártam az indítás napját. A túra elõtti éstén nagy esõ volt, ezért egy kis kétség keletkezett bennem, de ez nem akadályozott meg abban, hogy nekivágjak a távnak. Igaz, hogy másnapra is esõt mondtak, de ez sem volt gond, mivel nem vagyok cukorból.... A túrán apukámmal indultam, õ már tapasztalt teljesíménytúrázónak nevezheti magát.

indítás:

Kicsit korainak tûn a fél 6-os kelés, de egy 15 perces készülõdés és egy háromnegyed órás autókázás után már ott is voltunk Várpalotán. Az idõ elég nyirkos volt, és a korábbi esõtõl egy kis sár is keletkezett, de legalább nem esett. A rajtnál kedves szervezõkkel találkoztunk. Az indítás is gyorsan ment, nem kellett sokat várakozni és 7 óra 45-kor már úton is voltunk.

Várberekig:

Az út elõször a városból vezetett kifelé, nem tartott sokáig, kb. 1 km után már beértünk az erdõbe... Itt a piros jelzést kellet követnünk. az erdõben elöször kis fák, bokrok mellet haladt az út. Aztán gyöngyörû nagy sziklák voltak az út jobb oldalán. Egy gyors fénykép, utána mentünk tovább. Egy olyan 6 km után a piros jelzésrõl le kellett térnünk a piros keresztre. Itt egy kis emelkedõ következett, mert hát valahol mégis csak le kellett dolgoznunk a szintet. Nem volt nagyon meredek, de eltartott  vagy 2 km-ig. Az emelkedõ után elértük az 1. ellenõrzõpontot, Várbereket. Érkezés idõpontja: 9 óra 14

Kis-futóné:

Az ellenõrzõ ponton szusszantunk egy kicsit, aztán indultunk tovább a szalagozáson. Itt vált el a 25-ösök és az 50-esek távja. A szalagozás igen jó volt, egyszer sem volt kétségem. Végül kiértünk a fennsíkra. Gyönyörû volt, ameddig csak a szem ellát, csak néhány bokor tarkította a zöld síkságot. Aztán beértünk újra az erdõbe. Onnantól egy kis gyaloglás és elértük a 2. ellenórzõponotot Kis-futónét. Érkezés idõpontja: 10 óra 19.

Bátorkõig:

Kis-futónétõl a Bátorkõig nem volt olyan izgalmas az út, de az erdõ amiben haladtunk szép volt. Most nem teszek említést errõl a pár kilóméterrõl, még néhány fénykép, majd lassú menet közben egy szedvics és müzliszelet, és már el is értük a 3. ellenõrzõpontot, Bátorkõt. Érkezés idõpontja: 11 óra 30.

A célban:

A célig az út már ismerõs távon vitt vissza, részben a piros jelzésen. A végén fáradtan, de már beértünk a városba. Megnéztük az  órát... és láttuk, hogy 12 óra 37 van. Ezért a túra végére egy kis futást kellet beiktatnuk, de végül beértünk, 5 órán belül. A célban kedvesen fogadtak, átadták az oklevelet és kitûzõzt és még finom zsíroskenyeret és süteményt is kaptunk.

Összegzés:

Összegezve az élményeket egy nagyon szép és kellemes túrát kaptunk, a jelzések és a szalagozás is egyértelmû volt és még a szervezõk is kedvesek voltak. Én jövõre is jövök, de már az 50-esre.

táv: 25 km                                                                                                                                                                                                                                       szint: 410 m                                                                                                                                                                                                                                   Idõ: 4 óra 58 perc