túra éve: 2013
Szent LászlóTúra éve: 20132013.02.02 20:29:07

Szent László 33

Immár 5. alkalommal jöttem erre a túrára és csakúgy mint az elõzõ években ezúttal is vonattal.

Jó páran leszálltunk Taron, az rajthelyen kisebb tömeg. Szeretem a pásztóiak által szervezett túrákat, a hangulat családias,a pontõrök kedvesek, a szervezés tökéletes.

Váltok pár szót az ismerõsökkel (vannak szép számmal), aztán megjön a túratársam Attila és nekiindulunk.

Picit szemerkél az esõ, de eláll, legalábbis most még.

Pár perc és a Sztúpához érkezünk, az elsõ ellenõrzõ pontra. Pecsételés, irány Szentkút.Kezdetben kicsit saras az út, majd lassan havassá válik.Mégiscsak téli túrán lennénk. A hókásában kicsit nehéz haladni, folyton csúszkál az ember, de haladunk rendületlenül. Remete-barlangnál pecsét, majd felkapaszkodunk a tetõre és leereszkedünk a Szent László hasadásig. Itt már megmaradt a hó és érezhetõen hidegebb van a völgyben. A forrást elhagyva a Szálláska-völgyön haladunk, az olvadásnak köszönhetõen emelkedõknél "Árral szemben", lejtmenetben "Utánunk a vízözön" :)

Sámsonházán egy buszváróban van a pont, nagyon finom mézeskalácsot kapunk a pecsét mellé. Rövid mûutas szakasz után egy dombon átkelve megérkezünk Nagybárkányba. Itt a rövid táv vége. Gratulálok külön és is minden teljesítõnek.

A hatalmas Esõisten úgy döntött, hogy a hosszú táv indulói még nem "szenvedtek" eleget és némi esõvel is hozzájárul a teljesítménytúra nehézségeihez. Semmi gond : esõkabát elõ és irány a Tepke. Nah ez nagyon nem esett jól, de el nem tántorított volna semmi pénzért.

A Garábi-nyeregnél meglepetés pont teával. Hmm finom és jól is esik. Nemcsak a tea, az esõ is. :)

A Tepkénél Kelemen Laci dacol az esõvel.Pecsét és az utolsó szûk 8 km jön, immáron lejtmenetben. A magasság csökkenésével a hó lassanként eltûnik, átadja helyét a gigantikus sártengernek. Azonban ez sem szegi kedvünket és Pásztóra beérve az egekbe szökik minden víztócsa értéke : letisztítandó a bakancsokra tapadt sár. A célban a megszokott személyzet, pár pillanat és egy garatuláció kíséretében átvesszük a jól megérdemelt emléklapot és kitûzõt. Azt hiszem ma mindenki becsülettel megküzdött érte.

A nagyon finom ennivaló elfogyasztása után pedig irány a buszmegálló és az utazás haza.

Gratulálok minden teljesítõnek, a szervezõknek pedig köszönet a kiváló rendezésért.

Remélem jövõre ugyanitt!

-Gabes-

túra éve: 2012
Hű, de jól érzem magamTúra éve: 20122012.08.05 21:42:45

Sipos János emlékére

Annak aki kerékpáros berkekben otthonosan mozog, nyilván nem kell elmondani ki is volt Õ.

Hosszú éveken át közvetítette a kerékpárversenyeket, a Giro-tól a Tour-on keresztül a  Vueltáig.

Sokakkal igyekezett megszerettetni ezt a sportot, ismerek olyan embert aki a közvetítéseken felbuzdulva vett kerékpárt és szállt nyeregbe.

18 évig kerékpározott versenyszerûen és 5x bajnoknak mondhatta magát.

És most, 2 nappal a túra elõtt (2012.08.03.) örökre elment....

De vissza a túrához....

Pásztó, reggel 7 óra.

Megérkezem a rajtnak és célnak egyaránt helyet adó pásztói sportpályához.

Az autók számából ítélve, jópáran leszünk ezen a mai napon aki nyeregbe száll és teljesíti a 60 vagy 110 km-es táv valamelyikét.

Attila barátommal második alkalommal vagyunk itt, és mint a múlt évben, most is a 60-as távot választjuk.

Indulás 7:20-kor, irány Ecseg, kevés autó a 21-es fõúton szerencsére.Az elágazó után kezdõdik az elsõ emelkedõ, hamar legyûrjük, 9 km és Ecsegen vagyunk.Hosszútáv jobbra, rövidtáv balra...irány Szarvasgede. Elbeszélgetünk, frissek és jókedvûek vagyunk, könnyedén telnek a kilométerek. Átrobogunk Szarvasgedén, hamar az apci elágazóhoz érünk, fura mód itt a pont.Hmm a múlt évben belljebb voltak...sebaj. Eszünk banánt, csokit kell az energia , jönnek a dombok szépen sorban. Apcról ki, emelkedik az út, szép meredek, felérünk  szép nyugodtan, nem sietünk van idõ bõven. Dombról le Rózsaszentmártonba, jön a következõ emelkedõ, ezen átbukva berobogunk Szücsibe, még egy domb és Gyöngyöspatán vagyunk. Ellenõrzõponton Kelemen Laci barátom a párjával, frissítünk, beszélgetünk pár percet aztán indulás tovább. Patáról ki, lejtõ és még egy emelkedõ és jön egy szép lejtmenet majdnem Szurdokpüspökiig. Közben igencsak befûtöttek odafent, kezdett meleg lenni. Beérünk Pásztóra táblák jelzik az utat , könnyedén megtaláljuk a sportpályát és 9:46-kor megérkezünk a célba. A múlt évihez képest 7 percet javítottunk, de igazából nem ez a lényeg.Átvesszük a teljesítésért járó jelvényt, és mivel a pásztói túrákból már 4-et teljesítettem (Attila barátom 5-öt) , így a Pásztó túrázója jelvényt is átvehettük.

Összességében csak jókat tudok mondani a pásztói túrákról, mindig szívesen jövök rájuk.

Köszönjük neked Parádi Laci, hogy ilyen túrát, mint a mai szervezel nekünk.

Találkozunk a következõn is...remélem.

Nyugodj békében Sipi. Legyen neked könnyû a föld.