túra éve: 2011
Szarvas túrák - Döbröntei családi sétaTúra éve: 20112011.10.31 09:11:33

Szarvas 7

Kedvezett az idõ  a túrának, gyönyörû napsütés és az évszakhoz képest meleg volt.  Reggel fél kilenc körül érkeztünk meg a Szarvasházba. Mivel a hároméves fiam is jött velünk, a 7-es távra mentünk.  A térképtõl elõször megijedtem, de rájöttem, hogy csak a fekete-fehérség és az, hogy mindhárom túra útvonala ott volt a lapon zavart meg, igazából nagyon jól használható térkép ez.

Hamar felértünk a várba, ahonnan nagyon szép kilátás nyúlta Bakonyra. Nekem külön tetszett, hogy egy kis nagyon zöld dombocskán áll egy fehér várromocska és egy pad. Így - hogy ezeken kívül egy fa sem volt fent - igazából egy mesekönyv illusztrációnak látszott.

Ezután egy kis ritka erdõn vezetett át az utunk. Itt észrevettük, hogy ki van szalagozva a táv, tehát el sem lehet téveszteni az utat.  Lassan beértünk egy szálerdõbe, ami szerintem a túra legszebb része volt. Az út a Bitva völgyébe vezetett, ahol a 27-es túrázók útja különvált a többiektõl.

Az út végi elágazás szerencsére ki volt szalagozva, mert én simán a rossz úton mentem volna. Egy kevés civilizáció (betonút) után egy kanyargó forrásal és kis hidacskákkal tarkított vadregényes csapáson vezetett tovább az útonk. Kiértünk egy szélesebb földútra, ami gyorsan elértünk az elsõ és egyetlen ellenõrzõ pontra, az Ödön-forráshoz. Kaptunk csokoládét, kicsit megpihentünk és visszaindultunk.

A visszatérés már nagyon gyorsan ment, egy földút hamar visszavezetett a faluba.

A szarvasháznál teát kaptunk. Tombola volt, ahol egy tihanyi kecskekörmöt nyertünk, ami külön öröltem, hiszen rengeteget hallottam már errõl a kõrõl, de még sohasem láttam.

A táj nagyon szép volt, a térképhez leírás és szalagozás volt, így még nekem sem sikerült eltévedni. MIndent összevéve kellemes túra volt.