túra éve: 2011
Felsőörsi nyolcasTúra éve: 20112011.10.03 09:38:30

Halacs 15

Hétvégén ismét túrázásra adtuk a fejünket. Az idõ nagyon jó volt. Kicsit megkésve érkeztünk, de azért elfogadták még a nevezésünket, de rendesen sietnünk kellett, hogy még ott legyenek a pecsételõ helyeken. A túra nagy része aszfaltos úton haladt, ami annyira nem tetszett. Illetve a szalagozás nem volt éppen jó, legalább 3-szor rossz ösvény választottunk, mivel az elágazásba nem volt kitéve szalag. Volt úgy, hogy teljesen véletlen láttam meg, hogy a másik ösvényen lóg a szalag, így gyorsan átvágtunk az erdõn. Volt ahol nem jártunk ilyen szerencsével és vissza kellett fordulni, visszamenni az elágazóig és megpróbálni a másikat. Így is az 5 órás szintidõ helyett, 4 óra alatt teljesítettük az távot. Bár este nem bírtam felállni, úgy fájtak a térdeim! Összességében nem volt rossz, de a szalagozáson javítani kellene, illetve felhívni a figyelmet a sok aszfaltos útra.

Művészetek VölgyeTúra éve: 20112011.03.07 13:13:24

Mûvészetek Völgye 10

Az indulás Puláról történt, hamar megtaláltuk a nevezési helyszínt és már indultunk is. Az itiner hihetetlenül részletes volt, a hozzá tartozó térképpel együtt. A 36 km kör egyik megállója is volt Pula, már akkor feltûnt, hogy a beérkezõk elég sárosak voltak, de akkor le se esett igazán a dolog. Persze miután elindultunk és beértünk az erdõbe, már tudtam miért. Bár e miatt egy cseppet sem veszített a túra az élvezhetõségébõl. A Kinizsi-forrást majdnem kihagytuk, mert vagy nem vettük észre a szalagozást, vagy nem volt kint. Többen is játunk így. De a forrás nagyon szép volt. Aztán irány a Som-hegy, a tetõn elég erõteljes erdõkitermelés folyik, nem volt épp szép látvány, hogy a fél erdõt kivágták. Itt hatalmas sár volt, leginkább a bozótban közlekedtünk, ahol lehetett. Leértünk Vigántpetendre, ahol fimon zsíros, lekváros vagy mogyorókrémes kenyér és tea fogadott minket. Kis pihenõ után tovább indultunk Király-kõ felé. A szántóföld mellett ismét nagy sár volt. Beérve az erdõbe nagyon szép látvány terült elénk, a lehullott szikladarabokat benõtte a moha és olyan volt, mintha valami elhintette volna õket az erdõ alján. Mentünk tovább mikor meglepõdve tapasztaltuk, hogy a szalag egy igen meredek emelkedõ felé vezet minket. Na ez egy nagyon jó rész volt, néha négykézláb másztunk felfelé, idõnként megállva és gyönyörködve a sziklákban.

Feljutva fogadott minket túránk lezáró pontja, ahol kaptunk egy kis csokit, emléklapot, kitûzõt. A fent posztoló 3 fiatalember nagyon kedves volt, el is idõztünk ott kicsit, mielõtt elindultunk volna a helyrõl lefelé. A lefelé út se volt éppen sima, olyan sár volt megint, hogy rendesen figyelni kellett, nehogy hamarabb leérjünk, mint ahogy szeretnénk.

Nagyon jó túra volt, nagyon jó szervezéssel, térképpel és ellátással. Na meg persze a táj se volt utolsó!

Vándorbottal a VasparipáértTúra éve: 20112011.03.03 13:38:13

Vádorbottal a Vasparipáért 10-es táv

Ismét szerencsénk volt az idõvel, kellemes túra nap volt. A térkép amit kaptunk, gyakorlatilag használhatatlan volt. Nem is tudtuk merre induljunk az állomásról. Majd kértünk egy kis útbaigazítást és elindultunk a kék jelzés menték. Az erdõ nagyon szép volt, szerencsére sár se volt. Borzaváron volt az ellenõrzõpont, ahol csokit és teaát kaptunk. Na a tea az inkább meleg víz volt, mert íze az nem sok volt. Innen mentünk tovább a Porva-Cseszenki állomás felé, ott zsíros kenyér várt ami nagyon finom volt. A pecsételés után még volt 20 percünk a vonat érkezéséig, így lesétáltunk a Cuha patakhoz és fényképzkedtünk kicsit. Vonatozás is jó élmény volt! Összeségében szép túra volt, az itiner lehetett volna kicsit jobb minõségû.

Téli TihanyTúra éve: 20112011.03.03 11:56:15

Téli Tihany 10

Életem elsõ teljesítménytúra volt ez. A szervezés, az itiner, a szalagozások nagyon jók voltak. Ahogy a túra során kapott csemegék is. Mivel kétszer annyian mentünk el mint amire számítottak, mondhatták volna azt is, hogy aki késõn ér be, az már nem kap meleg ételt. De ezt is megoldották és egy nagy adag dióstészta volt a jutalmunk! Tényleg csak jót tudok mondani. Szerencsére az idõ is szép volt, meg persze a táj is. Négyen mentünk, mind nagyon élveztük a túrát és elhatároztunk, hogy rendszeres túrázok leszünk!