túra éve: 2010
KáliTúra éve: 20102010.05.02 17:15:41

Káli 60

Az elsõ hatvanas túrám volt. Elötte 20-50 km-s túrákon vettem részt, idén viszont elterveztem, hogy a Kinizsi 100-n elindulok. A felkészülés egyik állomása volt ez a túra.

Négyen vágtunk neki a távnak 8:00-s indulással. A táj gyönyõrû, Salföldet már régóta ismertük, rendszeresen itt edzõtáborozunk 1 hetet. A reggeli bemelegítõ futásaink célja a kolostorrom. Nagyon tetszett a sok kis falu, amiken keresztülmentünk. A második ellenõrzõ pont, a Tóti-hegy jól megizzasztott bennünket, de a panoráma csodálatos volt. Kékkúton megkóstoltuk Kari bácsi borát, ami mindannyiunknak jól esett. A Kopasz-hegyre vezetõ lépcsõsoron felmenni igen jó volt   A túra vége okozott egy kis adrenalinfröccsöt. Villanypásztorral elkerített karámokon keresztül vitt az útunk, ahol néha farkasszemet néztünk a szürkemarhákkal    A Sóstókáli templomrom egy kicsit feladta a leckét, igaz épp sötétedett mire odaértünk. Végül a Fülöp-hegyi kilátót elhagyva, egy jót lépcsõztünk még le egészen Révfülöpig.

Összeségében egy jó túra volt, gyönyörû tájakon. Az itinerként kapott füzet jól használható, bár szerintem egy kicsit csalóka a léptéke. Egy bosszantó negatívumot meg kell hogy említsek: a 60-s táv szervezése nem volt eléggé alapos. Nagyon sok helyen, ahol egyértelmû volt a jelzés ott ki volt szalagozva az út, ellenben ahol nagyon kellett volna ott ez elmaradt (pl: Fekete-hegyen, Révfülöpön). Az okát nem tudom, csak javaslat a késõbbiekre nézve, hogy jó lenne erre odafigyelni. Részben saját magunk figyelmetlensége és a fent említett okok miatt sokszor kellett keresni a helyes útirányt, emiatt pedig legalább 10 km-rel többet is mentünk. A szintidõt így is tartottuk, de mi elõzetesen egymás között 12 órában maximáltuk azt. A célban kapott babgulyás némileg feledtette velünk a bosszús perceket.