túra éve: 2010
Nyergesi EmléktúraTúra éve: 20102011.04.10 20:45:58

Nyerges 20

Gyönyörû tájak, családias hangulat.

A rajt/cél nagyon kellemes és szép hely a nyergesi horgásztónál. Érdemes a túra után még egy kicsit itt idõzni.

Nagyszerû szervezés, köszönet érte. Gyakorlatilag jelképes nevezésért figyelmes, bõséges ellátást kaptunk. Jövõre is ott leszünk :)

Tanúhegyek nyomábanTúra éve: 20102011.04.10 20:33:06

(Levelem Túratársamnak)

Nemrég jöttünk haza Badacsonytördemicrõl, a Salföld 30 túránkról. A csodálatos, tudod jól, hogy semmitmondó kifejezés a megélt élményekhez képest. A számok: négy hegy, 1275 m-es szintemelkedés.

Fél hatkor indultunk otthonról, 3/4 9-kor rajtoltunk a badacsonytördemici Faluháztól. Úgy tûnt, hogy fázni fogunk és/vagy bõrig ázunk. Mire felértünk a közel ötszáz lépcsõn - Bujdosók lépcsõje - csurgott rólunk a víz. Odafent fújdogált a szél és szebbnél szebb panoráma fogadott a badacsonyi kilátóhelyeken lévõ ellenõrzõpontokról. Lefelé Badacsonytomajon mentünk át és bónusz frissítésben részesült, aki megtalálta a Sörpatikát. Egy rövid szakasz a fõút mellett, majd vissza az erdõbe. Ep. a Varga Pincészetnél, és kaptatunk tovább. Visszanézünk a Badacsonyra: ezt másztuk meg! Másik irányban a Balaton. Balra szõlõk és és terméskõ házak, jobbról a Folly arborétum! Mindenütt szép házak ápolt kertek, gyümölcsösök. Sok helyen nincs kerítés, nem kell...

Ismét emelkedõ, tobzódó májusi erdõ. Vadrózsa bozótok és napsütés. A salföldi kolostorromoknál gyors fényképezés, pecsételés, banán, frissítés. Sietünk tovább Salföldre. Nincs emelkedõ :) Homokúton lovasok jönnek, köszönünk egymásnak. Kezd melegünk lenni. Csodálatos szép idõ lett! Néha felhõs, néha szellõs és sok-sok napsütés. Salföldön elámulunk! Ilyen gyönyörú falu! Elhagyjuk és emelkedünk. Irány az általunk az itiner rajza alapján tûnek nevezett Tóti-hegy. Hát találó...A kilátás pedig világraszóló. Forgunk körben és próbáljuk felismerni rövid ismeretségünk után a tájakat. Igyekszünk, mert szorít az idõ. Az Istvándy Pincészetnél is megfogadjuk, hogy ide visszatérünk. Közben nézegetjük a Gulácsot és nem tudjuk elhinni, hogy még azt is meg kell másznunk. Ez az?! Biztos?! Nekirugaszkodunk, én igen lemaradok, végül mégis felérek. Nagyon kifáradtam, de a látvány onnan!

Innen már csak öt km és lefelé :)

Badacsonytördemic másik irányból.  De szép ez a falu! Kissé késve értünk a célba, de  megkaptuk a jelvényt és az oklevelet is.

Megkerestük a szállásunk, majd visszatértünk egy finom cél-gulyásra és egy kis beszélgetésre újdonsült túratársainkkal.

Kilenckor aludtunk... :-)

Ma reggel átmentünk Szigligetre és ismét másztunk. Csak kicsit, fel a Várba.

Délelõtt a szigligeti strandon napoztunk, és a Balaton-felvidéken keresztül autóztunk haza.

Hihetetlen, hogy jó másfél napba ennyi élmény férjen! Csodálatos volt.