túra éve: 2009
@Éves túraösszesítőTúra éve: 20092010.01.01 18:30:14
Éves Túraösszesítõ

Bár idén váltunk rendszeres túrajárókká egész jó évet tudhatunk magunk mögött.
16 túrát csináltunk meg váltakozó távokkal.

Kincsesbánya
Túrázz a vonatért
Mûvészetek völgye
Kõris körül
Gerecse 20
Oroszlány 30
Nyeresi emléktúra 20
Túrázz a vonatért (éjszakai)
Cuha 25

Összes szintkülönbség:4048m
Összes km: 305km
Legszebb oklevél: Cuha 25 teljesítménytúra
Legszebb kitûzõ: Túrázz a vonatért éjszakai családi túra

Fehér-Vár-PalotaTúra éve: 20092009.11.08 11:44:28
Fehér-Vár-Palota 10B és 20

Kis csapatunk Komáromból indult útnak elég barátságtalan idõben,még esett az esõ mikor kis csúszással elindultunk,viszont Iszkaszentgyörgyre érve már nem esett az esõ és hideg sem volt úgyhogy egész jó túraidõben vágtunk neki utunknak.Elég komoly itinert kaptunk minden rajta volt aminek kellett lennie,és egy komplett térképet is tartalmazott.

A szép kis kastélyt elhagyva elhaladunk a Kõasztal mellett,készült is pár fotó megnéztük a hozzá tartozó táblát és elindultunk a Piramita hegye felé.Persze nem mehettünk el úgy,hogy fel ne másztunk volna és meg ne néztük volna a környezõ tájat.Mikor kigyönyörködtük magunkat felmentünk az Öreg Iszka-hegy tetejére.Aztán tovább haladva le kellett menni a Szenes-horog völgyébe,ahol kicsit megrettentünk,hogy egyes helyeken milyen meredek az út de minden gond nélkül lejutottunk.Mikor újra emelkedni kezdett az út akkor láttuk meg igazából,hogy honnan is jöttünk csodálatos sziklák mindenfelé, és a fák az õsz ezernyi színében pompáztak.Tovább ballagtunk a hadiúton egészen Csórig ahol a lovardában már várt minket a zsíroskenyér és az üditõ.2-en kiszálltak a csapatunkól, mi Nórával neveztünk a 20-as távra.Külön szeretném megköszönni egy nagyon rendes szervezõnek akinek zöld Lada Nivája volt Csórról visszavitte a kiszállt túratársainkat Iszkaszentgyörgyre mivel közvetlen buszjárat nem volt.Így már csak ketten folytattuk utunkat Várpalota felé.

A Kút-hegyi elágazásig minden gond nélkül eljutottunk ott egy kicsit eltévedtünk szerencsénkre egy futó megmutatta nekünk a helyes utat.Ismét egy meredek csúszós lejtõ következett és leértünk a Száraz-horog völgyébe.Azán megint egy izmos emelkedõ következett egy kis sziklamászással megspékelve de a kilátás megérte a meredek emelkedõt.Az ottani pontõrök biztosítottak minket,hogy a Baglyas hegy ennél is magasabb de ne ijedjünk meg nem lesz olyan vészes.Igazából nem is volt az bár a tetõ egy felhõbe volt burkolózva szerencsére a hegy elõtt volt az ellenõrzõpont így nem hagytuk ki.Felérve megnéztük az ottani emlékmûvet ami a szovjet csapatok kivonulásának emlékére készült.A következõ ellenörzõ pontig minden gond nélkül eljutottunk bár már kezdtünk kicsit fáradni.Ott kaptunk banánt amit meg is ettünk és nekivágtunk az utolsó 3 km-nek.Jó kis meredek dombhoz érkeztünk és csak egymást követték a dombok amit le kellett küzdenünk.Aztán mikor felbukkant a várpalotai Tesco a láthatáron megnyugodva,hogy nem tévedtünk el sehol kicsit rákapcsoltunk a tempóra.Hamarosan be is értünk a városba és elkezdtük keresni a célt.Egy pár másik túratársunk világosított fel minket merre is menjünk.Ott vártak minket a Csóron kiszállt társaink.

Az oklevél és a kitûzõ átvétele után átmentünk az Ösvénytaposó Baráti Társaság asztalához is ahol a Bakony Túrázója kitüntetést is megkaptuk.

Összeségében szerintem egy elég nehéz túra volt,de teljesíthetõ.A szallagozás és az utvonal leírás tökéletes volt, a pontõrök nagyon kedvesek és barátságosak voltak.Egy nagyon jó túrán vehettünk részt ezért külön köszönjük a rendezõknek a kiválló szervezést.És még egyszer külön köszönet annak a szervezõnek aki a társainkat visszavitte Iszkaszentgyörgyre.Ha máskor nem is jövõre ismét találkozunk.

Szarvas túrák - Döbröntei családi sétaTúra éve: 20092009.11.04 11:03:05
Szarvas túrák 17!

Ezen a túrán most vettünk részt elõször.Kis csapatunk ami 4 fõbõl áll Komáromból indult útnak kissé félve mert hideg volt,köd volt és minden szempontból barátságtalan idõ volt.Viszont Döbrönére érve már szépen sütött a nap ami kárpótólt minket a hidegért.Mivel épphogy beestünk Szarvasházba gyorsan papírt váltottunk és már mentünk is.

Felérve a várhoz gyönyörû látvány tárult a szemünk elé.A környezõ hegyek a színskála minden színében pomáztak, nagyon szép volt. Leballagtunk a dombról és mikor felmentünk a másikra felfedeztünk egy csomó kökénybokrot.Nem álltunk neki ott szedni hiszen még hosszú út állt elõttünk.Leérve a Bittva-völgybe kicsit rákapcsoltunk a tempóra,persze figyelve a gyönyörû környezetet.ÉS ha már Szarvas túrán vagyunk nem hiányozhattak a szarvasok sem.Egy egész csapatot láttunk ami 4 kifejlett szarvasból állt,igaz ránk hozták a frászt mert a nagy semmibõl bukkantak elõ de mégis nagy élmény volt.Az elsõ csalódás az elsõ ellenõrzõpontnál ért minket.Elfogyott a csoki :(, nekünk már nem jutott,így mentünk tovább.Mivel a terepviszonyok megengedték így egész jó tempóban haladtunk.Éppen a vadetetõnél jártunk mikor a nagy csendbe belehasított a zaj,ismét egy szarvas vágtatott át az úton közvetlenül elõttünk.Mikor aztán a szántóföldhöz értünk ott derült ki,hogy nem is felfelé kell mennünk hanem a dzsindzsába ,de sajnos az elõttünk járóknak már nem tudtunk szólni már nem is láttuk õket.Mikor kiértünk az erdõböl innen már látszott Magyarpolány.Elballagtunk egy istálló mellett.Onnan már közel volt az iskola,ott kicsit megpihentünk.Ettünk,ittunk bealmáztunk és felkerekedtünk immár a cél felé.A kálvária úton felmentünk a Szent-Kúthoz,bár mi nem vagyunk vallásosak mégis nagyon szép volt ott az õszi erdõben.A túra vége felé ismerõsökkel is találkoztunk a Bakonyi Barangolásban említett társasággal.Elértük a patakot is ahol már a társaim egy farönkön átmentek rajta engem is erre bíztattak hátha bele esek.De nem tettem így száraz lábbal ballagtunk be a célba.Itt ért minket a második csalódás nem csak a csoki de az oklevél is elfogyott.Bár ígéretet kaptunk,hogy postán utánnuk küldik.
Viszont volt tombola amit eddig egyetlen túrán sem tapasztaltunk.Megkaptuk a zsíroskenyérre jogosító papírt is ,amit sokszorosan meg is ettük.

Mindent összevetve egy nagyon kellemes, jó túra volt, az idõ is kegyes volt hozzánk úgyhogy köszönjük ezt a túrát.Ha máshol nem is de a Mikulás túrán találkozunk újra.

Bakonyi BarangolásTúra éve: 20092009.10.18 11:28:41
Sziasztok!

A Bakonyi Barangolásról szeretnék írni.A csapatunk a 20km-es távot választotta ami Bakonybélrõl indult.A rajtolás után sikeresen eltévedtünk, annyira beszélgettünk,hogy nem is nagyon figyeltünk a jelekre inkább követtük az elõttünk haladókat a P+ jel helyett egyenesen mentünk.A legnagyobb kárunkra mert már tuti,hogy mentünk két kilomért is mindenféle szántóföldön és sisnyáson át,mire körbenéztünk,hogy sehol semmi jelzés és senki nincs körülöttünk.Úgyhogy visszafordultunk egészen a falu határáig és végre mehettünk a rendes úton.Az elsõ ellenõrzõpontig simán eljutottunk mindenféle fennakadás nélkül.Mivel a tévedés végett jó késõn értünk oda inkább eltekintettünk az idõ felírásától :D Innen kövétkezett a legnehezebb része a túrának a Bányáig.Én legalábbis ( mivel a csapattársaim jóval edzettebbek nálam) kissé lihegve és elfáradva értem fel a régi kõfejtõig.Ott kicsit megpihentünk, készült pár fotó is aztán megkönnyebbülve,hogy most már jó ideig lefelé megyünk nekiindultunk.Elég hamar mivel már szinte rohantunk elértük a Királykapunkál lévõ ellenõrzõpontot.Ott ettünk,ittunk kissé megpihentünk és folytattunk utunkat.Az út egész jó volt csak úgy szaladtunk rajta.Komolyabb emelkedõ itt nem volt.Közben csatlakoztunk egy túravezetõkbõl álló fiatal,jókedvû társasággal.Velük haladtunk egy idegig és jókedvük ránk is ragadt,úgyhogy nevetve mentünk tovább.Aztán jött egy jó kis murvás út is ami nem tett túl jót a lábunknak.Mikor beértünk a Gerence pihenõhöz szépen kisütött a nap is,bár kissé hideg volt az erdõ nagyon szép így az õszi napsütésben.Elhagyva a pihenõt rögtön felfelé vettük az irányt ami engem kissé megvisel de aztán jött az elõbb említett társaság és így én is könnyedén vettem az akadályt.Az emelkedõ tetején volt a Széchenyi Zsigmond emlékmûve miszerint az ott álló magaslesen lõtt le 16 vaddisznót és 1 rókát.Itt is fotóztunk és Nóra szerint úgy állok a képen mindha én lõttem volna a 16 vaddisznót :D Mivel már kicsit szorított minken a szintidõ ismét felvettük a tempót és haladtunk immár a cél felé.Elértük az erdészeti mûutat .Ezt is legyûrve jó meredek lejtõ következett a mûútig amit itt-ott a hátsó felemen tettem meg :D Aztán az instabil kis hídon átérve bementünk Bakonybélre.Innen már a mûúton ballagtunk a célig.Ott nagyon szép oklevelet kaptunk és a kitûzõt.A kapott italjegyen jól bekóláztunk és mivel lehetett kapni be is lángosoztunk :D Mindent összevetve egy nagyon jó túra volt ,jó szervezés, jó szallagozás (amin így is sikerült eltévedni :D) a szervezõknek további jó munkát kívánunk és várjuk a következõ remek túrákat.

Cuha 25/35/50/ Bakonyalja 25/45 / (Erdőalja 25) / BakonyerdőTúra éve: 20092009.07.23 20:56:40
Én a Cuha 25 elnevezésû túráról szeretnék beszámolni ami közben ért minket meleg és hideg is! Szikrázó napsütésben idultunk utnak Komáromból.Bár már reggel utánnanéztünk az idõnek és délutánra borzasztó vihart mondtak.Úgy gondoltuk,hogy gyorsan lezavarjuk és a vihart már nem kapjuk meg.De milyen óriásit tévedtünk :D Na de kezdem az elején :D 4-en indultunk útnak a papírok felvétele után. A Fenyõfõi ellenõrzõpontig minden gond nélkül eljutottunk. A Bodzás árokban gyönyörû sziklákat láttunk amit meg is örökítettünk. A Pápalátó-kõ felé vezetõ úton eléggé gazzal banõtt hegyoldal volt ahol a szúnyogok vártak minket ezerszámmal,úgyhogy spuriztunk felfelé :D Ott is készült pár fotó és elhangzott a vihar miatti mondat " Na húzzunk bele" és megindultunk.A Hódos ér elõtt találkoztunk egy nagyobb csoporttal akik valami céges bulit szerveztek vagy mit.De mivel sietnünk kellett mentünk tovább.Én személy szerint kicsit féltem az átkelésektõl ugyanis az éjszakai túrán kissé megmártóztam a Cuhában :D De a várakozással ellentétben nem volt vészes :D Ez után jött egy nagy emelkedõ utánna ismerõssé vált a táj :D itt már jártunk februárban is .Innen fellelkesülve mentünk tovább a Cseszneki vasutállomásig.Itt is készült pár fotó,és indulás tovább.Végig ballagtunk a Felsõ Cuha völgyben, míg elértük a kis vasuti hídat,bár a viadukot vártuk de azért a mellettünk elhaladó kisvonatból egy morcos nénit sikerült felvidítanunk :D Mi is jókedvûen mentünk tovább az erdei iskoláig :D Gondoltuk kicsit megpihenünk de sajnos felhangzott a sorsunkat eldöntõ dörgés és láttuk már a sötét felhõket :( Vinyét kihagytuk, és elértük a Kõpince forrást,vettünk magunkhoz egy kis vizet,gondolva az otthoniakra is és itt már tényleg sietõsre fogtuk a dolot.Átvágtunk a kaszálón de ott már vészesen közeledett a fekete felhõ.Hiába húztunk bele,mikor beértünk az erdõbe a nagy csendbe végigsöpört a szél és elkezdett dörögni,villámlani így immár esõkabátban rohantunk tovább.Persze a nagy sietségbe eltévedtünk :D Ahol kettévállt a S+ és a P+ a P+ kellett volna követnünk mi pedig tovább rohantunk a S+-on.De más is így járt szerencsénkre mert már a jég is elkezdett kopogni a tarkónkon találtunk egy kis menedékházat.6-an bezsúfolódtunk késõbb csatlakozott hozzánk még 2 átázott túratársunk.Mondták,hogy nem valószínû,hogy ebben az idõben a Cuha átkelhetõ lesz így menjünk tovább a S+ jelzésen így másfél km ér beérünk Bakonyszentlászlóra.Aztán már csillapodott az esõ így már kicsit könnyebben mentünk,mikor beértünk a célba jó kis zsíros kenyérrel vártak minket :D Átázottan, fázósan de nagyon jókedvûen falatozunk ittunk egy kis bodzaszörpöt és elindultunk hazafelé.A Túra összességét tekintve nagyon jó volt, jók voltak az útvonalak, jó volt a szallagozás és szörnyen szép helyeken jártunk.Ezúton külön köszönetet szeretnék mondani Mészáros Gabriellának aki utánunk küldte az elvesztett papírunkat.Nagyon hálásak vagyunk érte! További kellemes szervezést kívánunk a szervezõknek,és sok sikert nekik,hogy ilyen jó túrákat szervezzenek!

Művészetek VölgyeTúra éve: 20092009.03.13 15:58:02
Mi Puláról indultunk neki a túrának.Komáromból jöttünk nevezni Nórával,Gáborral és Gizi nénivel.Elõtte interneten utánnanéztünk az idõjárásnak, és mivel õrült szelet mondott így úgy döntöttünk,hogy elég lesz a 10 km-es táv nekünk.Nagy nehezen beértünk Pulára ahol meg is lepõdtünk,hogy senki de senki nem indult utnak,még féltünk is,hogy elmaradt a túra.De aztán megtaláltuk a helyet ahol nevezni kellett és elindultunk.

Persze szakadt az esõ,úgyhogy be kellett öltöznünk esõkabát,kamásli miegyéb.Ahogy beértünk az erdõbe olyan gyönyörû hóvirágokat láttunk,mint ha szõnyeg lett volna az erdõbe.Itt már találkoztunk emberekkel,legalább tudtuk,hogy jó helyen járunk.

Az elsõ megállóhely után,akkora sárdagonyával találkoztunk,amivel még egyik túránk alkalmával sem! Elég süppedõs volt, és eléggé le is lassított minket.Nagy nehezen kikászálódtunk belõle és beértünk Vigántetendre.Simán elmentünk volna a megyállóhely mellett,de szerencsénkre valaki oda ment be, aki szintén olyan sáros volt mint mi.Jólesett kicsit szélvédett helyen lenni, ettünk egy ki zsíros és lekvároskenyeret,ittunk egy forró teát és indulás tovább!!!

Aztán egy kis gyaloglás után elérkeztünk a túra legnagyobb és legkeményebb emelkedõjéhez.A Király kõhöz.Itt már muszáj volt fényképezni egyszerûen gyönyörûek voltak azok a sziklák! Mivel már jól kifújt minket a szél és az esõ is szakadt,így elég nehéz volt felmenni.Sajnos itt nekünk véget is ért a túra ,de a szervezõk kedvessége nagyon jólesett nekünk.Mivel vissza kellett ballagnunk Kapolcsra egy kicsit megtoldottuk a túrát.Egy kis izgalom is társult a dologhoz,mivel ahogy jöttünk lefelé a helyrõl egy kocsi meg felfelé akart jönni,de örült sebességgel :D egy vízmosásba ugrottunk,nehogy elüssön minket.

Beértünk Kapolcsra innen már csak a buszt kellett várni.Összesítve nagyon jó túra volt, kedvesek voltak a szervezõk,remek volt a szallagozás bár az idõ pocsék volt,de nekünk egy élmény :D Reméljük a következõ túra alkalmával már szép napos idõben találkozunk :D