túra éve: 2009
Wass Albert emléktúra a Börzsönyben 44/28/18Túra éve: 20092009.01.11 20:57:37
Wass Albert 28

Hogy feledtessük a tavalyi túra kellemetlenségeit, amit az idõjárás okozott, az idén is nekivágtunk a túrának. Az idõ elég jónak bizonyult, csak azért drukkoltunk, hogy csapadékmentes legyen. Az elsõ két nagy emelkedõ, a Borbély-hegy és a Nagy-Kõ-hegy leszívta az energiámat, de késõbb újra magamhoz tértem. Onnan már egész jól ment a dolog. A Társa-mezõ volt tavaly a leggyilkosabb, ott már alig bírtunk járni. Kicsit tartottam tõle, hogy ez a rész az idén is szeles lesz. De nem volt az, így az egész túrán itt mentünk a legjobb sebességgel. Mikor észrevettük milyen jól tudunk haladni, még nagyobb sebességre kapcsoltunk, hogy elérjük a korábbi vonatot. Sajnos a célban nagyon nagy sor volt, így megkértem túratársaimat, hadd vegyem át a jutalmat soron kívül, így a vonatot is elértük. Köszönjük a túrát!

@Éves túraösszesítőTúra éve: 20092009.01.08 08:22:02
Az idei évben is a párommal együtt jártuk az erdõt. Idén több túrát szerettünk volna végigjárni, hát ennyi sikerült:

Wass Albert 28
2X7 mérföldes tekergés-tél

Megtett km-ek: 570 km

Legborzalmasabb idõjárás: Wass Albert
Legjobb túrák: sok van, nem szívesen választanék, de azért a kedvenc mérföldes tekergéseket kiemelném, mert az mindig szuper
Nem teljesített: Iszi 50

Túramozgalom: Négy évszak az erdõn

Oklevél: Irinyi 12 - Nõi leggyorsabb III. helyezés
Illetve szert tettünk egy bronz jelvényre is, és már az ezüsthöz is csak néhány pont hiányzik!!!

Plusz teljesítettünk még néhány OKT távot.

2009-ben szeretnék km.eket növelni és az idõt csökkenteni. És még több OKT-t teljesíteni!!! Erre az évre új hobbit is találtunk, megkerestünk néhány geoládát is, remélem az idén még többet fogunk. :)

Jó túrázást mindenkinek erre az évre is!

túra éve: 2008
Jubileumi teljesítménytúraTúra éve: 20082008.11.05 19:41:19
Errõl a túráról egyetlen iszonyatos sztorit szeretnék elmesélni. Elmentünk, végigjártuk, a kitûzõ és emléklap átadásakor történt egy kis gikszer. A nevemre egy 80 km-es kerékpáros emléklapot töltöttek ki, holott csak 30 km-t gyalogoltam. Kaptam egy ígéretet, miszerint egy héten belül megkapom a címemre a helyes emléklapot postai úton. Vártam, vártam, türelmesen. Elég lett. Telefonáltam. Nagyon nehezen lehetett a szervezõket utolérni. Az egyiket egyáltalán nem, a másikat is alig. De kitartó voltam, sikerült. Kaptam újabb ígéretet, ezután újabb hívás, majd újabb ígéret következett. Sokadszori telefonálás és ígérgetés után több mint két hónap elteltével megérkezett a nevemre kitölött emléklap, miszerint teljesítettem a túra 80 km-es kerékpáros távját. Ez krimi! Mindegy már, az egészbõl elegem van. Szóval majd büszkén mutogatom, hogy én a magas Bükkben mekkorát tudok bringázni! (Azért még fel vagyok háborodva!)

7 mérföldes tekergés - ősz / RejtekerdőTúra éve: 20082008.09.08 21:22:12
Az idei túrán már csak 2X7 mérföldes és 7 mérföldes tekergés volt rendezve. :)
Vártam már ezt a túrát nagyon, a Négyévszakosnak is ez a vége nálunk. Hát mivel ez utolsó rendezés volt, a szervezõk beleadtak apait-anyait. A Vértesben is lehet ám hullamvasutazni. Jó kis kanyarokat írtunk le a térképen, közben fel-le! :) Egy élmény volt. Sajnos a zöldön kicsit el lehetett kavarogni, teljesen megértettem, mit jelentett az itineren feltüntetett "ötletszerûen felfestett zöld jelzés". Hát az annyira ötletszerû volt, hogy nekem ötletem sem volt, merre induljunk egy-egy elágazásnál. Mire a párommal megérkeztünk egy nagyobb elágazáshoz, már egy egész kis csoport akadt össze, tanakodni. Beszálltunk, eldöntöttük. Mentünk tovább. Annyira belejöttünk, hogy a 2. ellenõrzõ ponton túl is robogtunk. Na aztán vissza. A többi helyen ment minden szépen. A vége felé volt egy jó kis szakasz, ahol lehetett kerülgetni a benyúló fákat ... legalább 10X bevertem a fejem. A végén boldogan átvettük a kitûzõket, emléklapokat. Zsíroskenyereztünk és megittunk egy nagy sört! :)
És itt ünnepeltük teljesítménytúrás pályafutásunk egy éves évfordulóját. Tavaly itt kezdtünk velük, a Rejtekerdõ 30-on.
Mint még soha, a szervezésben nem találtunk hibát, minden szuper volt. Erre a túrára bármikor, akárhányszor visszajönnénk. :)

Bazilika / BurdaTúra éve: 20082008.06.02 12:06:45
Bazilika 40

Jó kis túrának igérkezett, nem túl sok szintemelkedéssel.
A túra nagyon jó is volt, bár az idõ azért nem kedvezett nekünk. Nagyon meleg volt, sok helyen nem voltak fák, hogy árnyékot adjanak. Mindig felüdülés volt beérni egy jó kis erdõbe.
A szint igaz nem volt sok, de elég jó kis emelkedõk voltak mégis.
A Burda tanösvényen több állomásán is nagyon szép a kilátás. És a szlovák oldalról a Bazilika is nagyon szép látványt nyújt.
A garamkövesdi kocsmában csodás kiszolgálás volt ... viszont megtanultam, hogy nem iszok sört túra alatt. Lelassít! :)
Összességében szerintem ez egy jó kis túra volt, jó szervezés, és igazán szép kitûzõ. A buszt éppen lekéstük, ezért még egy nagyon jót vacsoráztunk Esztergomban! :)

KéttoronyTúra éve: 20082008.05.04 18:07:35
Kéttorony 50

A Gerecse 50 után felbuzdulva újra nekivágtunk egy 50-esnek.

A szervezés nagyon jó volt, mindenki nagyon kedves volt, minden ep-nél volt valami. Üdítõ, négercsók, kenyér, tepertõ, lekvár, zsír, zöldségek, a Gyularancson még borocska és lángos is! Csoda jó volt. A végén hihetetlen nagy meglepetés volt, hogy bejelentették, sajnos jelvény nincs. (Az 50-es távon mindössze 30-an indultunk el.)Ezt két kitûzõvel próbálták ellensúlyozni ... nálam hiába, elég rossz volt, mert nagyon megszenvedtem ezt a túrát.

Végig mentem, igaz csak alig. A sík terep és az új túracipõ nem volt jó hatással a lábamra. A nap csodásan sütött, csodaszép idõ volt. De sajnos mindent egybevéve is azt kell mondjam, ez volt az eddigi túráim közül az, amelyre határozottan nem szeretnék visszamenni!

GerecseTúra éve: 20082008.04.19 20:18:47
Gerecse 50

Erre a túrára is jkozmával együtt vágtunk neki ... ez volt a 8. teljesítménytúránk, az eddigi leghosszabb.
Reggel 6 körül akartunk indulni, ebben kételkedni kezdtünk, mikor megláttuk a nagy tömeget a Jubileumi Parkban. A szervezõk nagyon jól felkészültek, gördülékenyen mentek a dolgok, így 6.10-kor rajtoltunk is. Korán reggel nagyon jó kedvünk volt, bátran vágtunk neki az útnak. A János-forrás elég közel volt, de aztán a Baji-vadászházig jó kis emelkedõ volt. Aztán elég jól tudtunk haladni egészen Héregig, amikor a hírbõl már ismert Bánya-hegy látványa megrémisztett. Sajnos itt elég sok idõt eltöltöttünk, viszont a heggyel bírkózva jópofa fotósok szórakoztattak bennünket kedves megjegyzéseikkel. :) Ezután tempónk már lassult, a lábamnak kezdett elege lenni. A Bánya-hegy és a Koldusszállás közötti hosszú szakaszt a rendezõk egy jó kis zsíros kenyeres, szódás bónusz ep-vel dobták fel. Koldusszállástól a Turulig már épp csak vánszorogtam, majd az utolsó két km-re összekaptam magam és futólépésben haladtunk a cél felé.
Az eredményünk 10 óra 30 perc lett, ami elsõ teljesítésre nekem nagyon megfelel!

Köszönjük a szervezést és a szép túrát!

(Akinek van infója arról, hogy a Bánya-hegynél készült képeket hol tudnánk megnézni, írja meg! Köszönjük!)

3x7/ 7+7/ 7 Mérföldes Tekergés - tavaszTúra éve: 20082008.03.26 10:12:12
A párommal a 3X7 mérföldes távra neveztünk, ami elég jó kis vállalkozásnak tûnt az idõjárás ismeretében. Reggel 8-kor indultunk neki a távnak, akkor még latyakos-havas volt az út, esni is havasesõ-féle esett. Mire beértünk az erdõbe szép kis 15 cm-es hó fogadott bennünket. Az elsõ ep-nél megtekintettük a geológiai ásatást, amibõl ebben az idõben csak egy hatalmas csigalenyomatot láttunk. A második ep-ig volt egy kis emelkedõ, az ep-nél vizet kaptunk. Aztán lassacskán elált a hó, elértük a 3 ep-t a Csiklingvárnál ... amit talán azért egy kicsit túlzás várnak nevezni, nagyon kevés maradt belõle. Itt csokitojást kaptunk. Ezután az idõ kicsit javulni kezdett, elkezdett kicsit sütögetni a napocska, a hó olvadt, a latyak és a sár csak nõtt. Beértük a Bükkös-árokba, ahol megkezdtük a kúszó-mászó túrát, amit elég sokáig folytattunk is a Burok-völgyben! Több km-en keresztül kidõlt fákat kerülgettünk hol alulról, hol felülrõl! Ezután lassacskán beértünk Bakonykútiba egy sártengeren keresztül és itt már igazán kezdett tavaszias lenni az idõ. A falu nagyon tetszett nekem! Kis nyugodt, tiszta volt! Itt lehet igazán élni! :) Ezután a kéken egy elég sík szakasz következett, volt nagyon sok sár, szántáson hatalmas szembeszél ... kicsit Wass Albert túrás Csattogóhoz hasonlítanám ... Lassacskán beértünk a célba, ahol nagyon szép harkályos kitûzõt, szendvicst és jó meleg teát kaptunk!

Szuper szervezés volt, mint mindig!
Köszönjük, Éji vadászon találkozunk! :)

Wass Albert emléktúra a Börzsönyben 44/28/18Túra éve: 20082008.01.07 16:36:50
Mi a párommal a 28-as távon mentünk végig. Reggel nálunk tomboló szél volt, így csak azt reméltem, hogy ez ne legyen. Így meg is feledkeztem egy esõkabát bepakolásáról. Bp-n már szépen esett az ónos esõ, de akkor még reméltem, hogy egész nap nem így lesz. A vonaton rengeteg túrázó jött, így a nevezés egy kicsit zsufis volt, de így is el tudtunk indulni 8.15-kor. Verõcérõl kalandos volt a kijutás, sík jég volt az egész út. Az erdõben azért barátságosabbá vált a helyzet. Az útvonal is szép volt. A túra második fele már küzdelmesebb volt, a jégdara és a szembeszél párosítással kellett küzdeni. Átnevezés és feladás azonban azért meg sem fordult a fejünkben. Szép tiszta idõben biztos még szebb lett volna, de azért így is jó volt! A célban meleg teát ittunk, virslit ettünk és a kályha mellett melegedtünk!

túra éve: 2007
@Éves túraösszesítőTúra éve: 20072008.01.01 20:04:11
2007 szeptemberében kezdtük a párommal a (teljesítmény)túrázást.

Össztáv: 165 km

Elkezdtük végigjárni a Kéktúrát, amibõl egy 50 km-es zempléni és egy 15 km-es vértesi szakaszt tettünk meg.

Teljesítménytúrák:
Rejtekerdõ 30
Esztergom 20
Kozma 10
Tatabánya 30 (Sajnos ezt nem sikerült teljesíteni, csak 20 km lett meg belõle.)
2X7 Mérföldes Tekergés-tél

Legeket nem sorolok, jövõre remélem hosszabb listám lesz!

Boldog túrázásokban gazdag új évet kívánok mindenkinek!