túra éve: 2007
Tisza Gátak 50/K90/K50Túra éve: 20072007.09.08 16:22:32
Hát ahogyan látom én leszek a legelsõ Nembaj!

Szombat reggel Szeptember 8. 73-rajtsorszám.
50km gyalog.
K50km Bicikli.
K90km bicikli.

Ébredés 6 kor látom hogy szakad az esõ. Közben le-föl szaladgáltam és néztem a meterológiai radart mikor áll el az esõ. idegeskedésssel kezdõdött a napom mert nemvolt kiirva hogy 8 tól meddig indítanak,hát elindultam. Felszerelkeztem hát és indulás a K50 re. A Sportcentumhoz érvén látom sehol senki,bemegyek majd közlik velem hogy 8-tól 10-ig volt indítás. A szervezõk mondták nembaj még tudok indulni. Akkorhát papirost kitölteni ,karszalag megkap,útvonal megkap és indulás. Tiszadob felé kegyetlen szembeszéllel kellet küzdeni de megérte mert visszafelé hátszélvolt. Elindultam és az 1-sõ ep Sajóörös határában volt. Ott csatalakozott hozzám egy hölgy is. Továbbhaladva a 2-dik ep felé lassan de biztosan tekertünk. Következett Kesznyéten és a Sajó folyó. Kesznyétenen át kellet menni Miskolc irányában majd a végén el kellett fordulni a gát felé. Itt Kezdõdött a kínszenvedés a széllel. 2-ep a gáton volt a Sajó folyó mögött a gátörháznál. Pecsét majd kutyasimogatás után jött a neheze. Kezdõdött a murvás szakasz.
Nagyon szebeszél volt alig lehetett tekerni. A hölgyel elindultunk Tisszadob felé. Lassan araszolgattunk és küzdöttünk a széllel meg a sárral. A Tiszagátra érvén megáltunk mert a hölgy mondta hogy visszafordul nemtart föl. Elköszöntünk és jó utat kívántunk egymásnak. Inenn még 6km volt hátra a kompig. Senki sem volt elõttem és mögöttem. A hídhoz érve találkoztam egy gyalogossal is. Itt jött a könnyebbik része.
Átkeltem a pontonhídon majd eg kis tekerés után a gáton volt a 3-dik ep. Ott ittam elõször vizet 17 km után. Akkor értem be egy biciklist aki pont ivott. Pecsételés után ettem egy zsömlét. Továbbindultám már csak a fele van hátra és hátszél volt végig. Bele si húztam és tidtam tartani 35-40km/órás átlagot. Meglátogattam még útközben a Tiszaszabályozás emlékmûvét is. Utam további részén 3 majd 1 gyalogossal találkoztam. Innentõl már sütött a nap rendesen és izzadtam én is. Mikor megláttam az erõmû kéményét akkor már tudtam nincsen sok hátra. Gyönyörû tájon haladt a túra. Gáton kerekezvén elértem a Gát és 35-õs fõút találkozásához. Ott már vártak rám,ugyanis ez volt az utolsó 4-dik ep. Na még 3 km,mondták nekem és elbúcsuztunk majd usgyi a városba. Itt már elvette az erõmet a tekerés. Alig akartam beérni a városba. De elõtte még a sajó gáton vissza a kiindulópontra. Beérvén láttam hogy már sokan megérkeztek. Kifulladva,leizzadva,szomjasan regisztráltak majd kaptam egy kitûzõt,emléklapot,kiskönyvet és egy pizzériai csekket amivel 20% kedvezénnyel tudok pizzát venni.

Összeségében nagyon jó volt a túra és maga a táj is. Az idõjárás is kegyes volt csak a szél nemhiányzott senkinek sem.

Aki teheti legközelebb vágjon neki,nemfogja megbánni mert hát olyan tájon és arra amerre az útvolal megy nemmindennap biciklizik az ember. Kikapcsolodásnak teljes egészében megfelel és azis jöjjön el aki szeretné tudni mennyi a tûrõképessége.

Továbbikaban Grat a szervezõknek és pontõröknek.

Jõvõre is találkozunk!

Népek TavaszaTúra éve: 20072007.03.16 13:46:53
Népek Tavasza túra. 15km 5óra szintidõ. 450m szintemelkedés.

Indulás: Reggel kelés és indultunk a vonat elé ami 06:45 kor indult.Miskolcon átszállás
az 1-es buszra majd töprengés milyen idõ lesz. Odaérve átölétözés,regisztrálás majd indulás busszal fel Garadnáig.Tömött volt a busz, rengetegen voltak.
Sokan voltunk összesen családiasan 9-en vágtunk neki a túrának.
8:45 Pecsételés majd egy stampedli után indulás az 1-es ep ig.
Az elsõ szakasz volt nehezebb a szintemelkedés miatt. Tájékozódásunkat segítette egy GPS. indultunk 220m -tõl és az elsõ ep-770m volt kb. Rengeteg hóvirág volt útközben még amik nyiltak. Forrás csak egy volt de annál több csobogó és még több fa. A legszebb a völgyes része volt 311m-nél, amikor a völgyben meredeken emlekedtünk felfelé. Kiérve az útra rengeteg turista volt. Egy kis pihi majd irány az 1-es e. Felérve már vártak mindenkit. Pecsét, aláírás majd gyönyörködés a táj szépségében.

A 2-es e 440m-en volt.. Útközben mentünk le,és fel. Volt idõm széjjelnézni lent a barlangban, igaz nagyon csúszott a nyirkosság miatt. Mikor a fenyvesekhez érvén láttuk meg a szép völgyet lefelé, kedvemszottyant megnézni. Csodálatos volt a táj és az idõ is kedvezett a túrának. mikor a kanyarhoz értünk két futóval is találkoztunk majd nekivágtunk a csúcsnak. Emelkedés 391m-rõl 440m-re. felérvén rengeteg virág, csodás kilátás és tiszta levegõ fogadott minket. Pecsét aláírás majd egy jó flórás pihenõ következett a napon. Ebédelés közben lefényképeztem egy nagyonszép virágot is . Pihi után indulás a 3-dik ep ig. Innentõl már csak lefelé mentünk egészen 220.m-ig ami a cél volt. lefelé menet valahol a bokámatis megütöttem egy kicsit a szaladásban. Kanyargós volt, kivágott fák, mély völgyek fogadtak minket.

A 3-dik ep elérve ismét egy kb:10 perces pihenõt egy farönkön töltöttük el.
Lefelé indulva már nemvolt nehéz a terep de az esõ által kivájt mélyedéseket nehézvolt elkerülni a falevelektõl. 4 e kb. már az õsöktõl jó 30-percnyire, lehagytuk õket folyamatosan csökkentve idõnket. A Chinoinhoz leérvén bevártuk õket igazmár mindegy volt mert már tulléptük az idõkeretet. A majális parkhoz eggyüt mentünk le majd regisztráció következett. Megkaptuk a jelvényünket és nekifogtunk a zsíros kenyér elfogyasztásához.

Utána átöltözés és indulás hazafele a busszal. A 18:10 es gyorst még nagynehezen elértük majd egy kis áttárgyalás milyen is volt az út.

Nagyon jó éreztük magunkat! Köszönet minden szervezõnek! Jövõre is találkozunk.

Képek:http://www.kep.tar.hu/tipszo/50445423#2
Még ennyit sikerült fényképeznem.