GYOT IVV túra Tata

Túra éve: 2013
Siki89Túra éve: 20132013.05.19 13:22:46
megnéz Siki89 összes beszámolója

A túra egy napon volt a szülinapommal, és sok minden volt még délután, ezért csak a 20-as távra mentem. Fél 9 körül indultam (8tól lehetett),  és 5 órán belül szerettem volna beérni, bár gondoltam hogy ez sikerülni is fog, igaz nem rohanok általában. elõször kicsit monotonabb szakasz volt, majd az elsõ ep-n a 20-as eltért Vértesszõlõsre, a 30-asok tovább mentek Tatabányára. Puszta templom, vagyis a baji vadászház volt a második ep, bár ez több mint 6 km-re volt az elsõ ep-tõl. Itt már jártam a Gerecse túrán, igaz, akkor más útvonalon (a 30-asén), és néztem is hegyet, hogy itt bizony meredeken fogunk felmenni. Szép lassan jött is az emelkedõ, de mindenhol csak egy kisebb, inkább elnyújtott emelkedõ volt. Már vártam is mikor jön a szuszogósabb rész, de nem volt. Meglepõdtem mikor már láttam hogy rátértünk a Gerecse 50 útvonalára. Sok kisebb elnyújtott emelkedõ volt, megállni sem kellett egyiken sem, nagyon gyorsan tudtam haladni, sok embert elõztem, ami meglepõ, mert nem szoktam sietni. A 2.ep-n zsíroskenyér hagymával, és szóda várt minket. Jól is esett, mert nem hoztam kaját. Igaz, nem volt meghirdetve hogy lesz, de mivel a tatai túrákon mindig finom zsíroskenyér van, gondoltam hogy itt is lesz, hisz ugyan azok voltak a szervezõk akik a tóparti túrát is rendezik. Ott sincs soha meghirdetve, de mindig van. Itt el is idõztem, majd elindultam lefelé Bajra. Elõzõ napi vihar meglátszott, elég sáros volt minden, több helyen figyelni kellett hogy hova lépünk. Majd leértünk Bajra, végigmentünk a falun, és a falu végén volt az ep. Mondták hogy még nem sokan voltak, pont elõttem jöttek az elsõ 30-asok is, meg is lepõdtek a pontõrök. Jó tempóban is mentek, de megelõztem õket mikor megálltak. Megkerültem még a Cseke-tavat, ott is volt ep, majd a tóparton is volt egy ep, de szerencsére nekünk nem kellett megkerülni a tavat, nem volt most ehhez kedvem. Utolsó 2 km a tóparton, majd beérek a célba, pár 10 km-es teljesítõ áll elõttem, majd megkaptam a kitûzõt és oklevelet. Megkérdeztem, azt mondát kb 5 ember ért csak be a 20-asról, nagyon az elején voltam. 5 órán belül akartam teljesíteni, és a vége 3:50 lett, ami több mint 5ös átlag. Nem tudom hogy hoztam össze, nem szoktam igy sietni, ez lett egyenlõre az egyéni csúcsom. 5 perc múlva jött is a busz, és mentem is, hosszú volt  még a nap.

Szerintem nagyon jó túra volt, nem nagy emelkedõkkel egyik táv se, de ebbõl a helyszínbõl mást nem lehetett kihozni, jó volt ez így. 200 Ft volt a nevezés, ezért színes oklevél, kitûzõ, szóda és zsíroskenyér járt, ami nagyon nagyon  jónak mondható, bár mondták hogy támogatott túra ugyebár, ezért van csak ez a minimális nevezési díj.

Köszönjük a szervezést, legközelebb is lehetne valami hasonló, hisz a Gerecse nem bõvelkedik túrákban sajnos.

okt50tomiTúra éve: 20132013.05.19 11:40:14
megnéz okt50tomi összes beszámolója

GYOT IVV 30

Erre a túrára Gyurival mentem a 6.20-as vonattal. Szerencsére voltak olyanok, akik tudták merre van a rajt, így oda találtunk. :) Nagyrészt napos idõ volt, bár néhány csepp esõ megtalált minket :) Az út második felében nagyon látványos, és számomra eddig ismeretlen helyeket mutatott meg. Megérte eljönni. :)  Részletes értékelés:

Pozitívumok:

• Profi szervezés

• Szines térkép az itinerben

• Külön a túra számára felfestett jel volt végig. A kritikus pontokon legalább egy szervezõ volt, aki útbaigazított

• Nagyon jó ár-érték arány (200 Ft/zsíros deszka, szódavíz Pusztatemplomnál)

• Szép oklevél és kitûzõ

• Pontos kilométeradatok

Negatívumok:

• Az itiner szöveges részének, semmi hozzáadott értéke nem volt. Nagyrészt ebbõl állt: Kövesd az X. ellenõrzõpontig a sárga pötty jelzést

• Itinerbõl hiányoztak a szintadatok

• Az itinerben szereplõ útvonal  az elején nem egyezett meg a tényleges útvonallal. A rajtból a kapun kilépve, balra kellett volna menni az itiner szerint, a valóságban meg jobbra :) Szerencsére ott álltak a szervezõk, és mindenkit a helyes útra irányítottak :)

• A frissítõpontban a vízhez mûanyag poharat adtak, nem eléggé figyelve a környezetvédelemre

Javaslatok:

• Környezetvédelmi okokból kötelezni kéne, hogy mindenki hozzon magával poharat vagy a rajtban/célban vásárolható legyen tartós mûanyag pohár. Ahogy a BTHE és az MVTE túráin is szokott lenni.

• A nevezetesebb helyekrõl pár mondatos ismertetõt bele kéne tenni az itinerbe.

• Az itinerbe jó lenne, ha szint adatok is belekerülnének.

nafeTúra éve: 20132013.05.18 20:52:47
megnéz nafe összes beszámolója

GYOT tatai IVV túra 30.

GPS-el mért távolság: 32,9 km; barometrikus magasságmérõvel mért összesített szintemelkedés: 460 m.

Elég korán érkeztem, így kényelmes készülõdés után neveztem be, s 7.00-ás rajtidõvel vágtam neki a távnak. Kényelmes tempóban ballagtam. Az Ülepítõ-tónál sokan horgásztak. Nekem ez a tó, a halgazdagsága ellenére is túl kiépített és zsúfolt. Rátértem az Által-ér mentén vezetõ útra. A szél, hideg front utáni helyzetnek megfelelõen csípõs. A szakasz egy kicsit monoton, amit azért jócskán enyhít a szép kilátás. Kiválóan beazonosítható, hogy a Csúcsos-egy és a Kovács-hegy közötti völgyben fogunk majd kaptatni.

A tatabányai városi rész is elfogadható hosszúságú, s rátértünk a Gerecse 50 teljesítménytúra útvonalára. Egészen a Pusztatemplomig azon mentünk. Most azonban hál istennek nincs tömegnyomor, amit a Gerecsén utálok. Ennek megfelelõen, nyugodtan meg-megállok fényképezni. A piros forrás és a P+ jelzés is szép útvonalon vezet. A vaskapui rész is szép. Az Arany-lyuk-barlang utáni ellenõrzõ ponttól egy darabon elég sáros, csúszós az út az esõtõl. Az Öreg-Kovácsnál eléggé szétmosott murvás útra tértem rá. Ezen vitt az út egészen a Pusztatemplomig. Helyenként szép kilátás nyílt a Kis-Alföldre és a Vértesre. A Pusztatemplomnál frissítõ pontot rendeztek be. Ennek köszönhetõen, az otthonról hozott két szendvics, pontosan kettõvel bizonyult többnek a szükségesnél. Megettem egy zsíros kenyér szendvicset (két szelet zsíros deszka között nagy adag vöröshagyma), s ballagtam tovább. A túra elsõ 10 km-én 20 m, a következõ 5 km-en bõ 400, míg a túra hátralévõ 18 km-én 30 m szintet szedtem össze. A sárga jelzésen vezetõ ösvény Kis-hegy elõtti része, lassan járható, viszont látványos szakadék mentén vezet.

A Bajra bevivõ szakasz egy kicsit megint csak monoton, viszont ismét pazar a kilátás. A következõ ellenõrzõ ponton megittam egy tonikot, s gyerünk tovább. Végre olyan helyen jártam, ahol a gyalogosokat eltanácsolják a bicikliút használatától. Nem mintha a gyalogosok nem tennének rá, viszont Hollandiában leüvöltenék a fejüket a biciklisek. A Cseke- és az Öreg-tó mellett látványos, bár érthetõen forgalmas az útvonal, sok látnivalóval. A tó mentén, az erdõs részeken nagyon aktívak a szúnyogok. Szerencsére hamar elhagytam ezt a részt, s beértem a célba. Igazolás, átvettem0 az oklevelet és a kitûzõt, majd hazafelé vettem az irányt.

Nagyon kellemes, a három kissé monoton szakasz ellenére is látványos a túra, kiváló szervezéssel.

A túra ár/szolgáltatás aránya elképesztõen jó! 200 Ft-ért színes térképes, itineres igazolólapot, oklevelet, kitûzõt, jó útvonaljelölést és szervezést kaptunk. A jó jelölés ellenére, minden kritikus ponton volt szervezõ, aki segítette a túrázókat. Itt csak az eltévedés mûvészei tudtak elkeverni. Ezen felül, a Pusztatemplomnál zsíros kenyér, hagyma és szódavíz volt az ellátmány. Ennyi szolgáltatást 5-600 Ft-os nevezési díjnál is kiválónak tartok.