Vár a Mikulás (Budai-hegység, Szigethalmi TE)

Kiírások:2012 2013 2014 2015 2016 2017
 Túra éve: 2017
regulatTúra éve: 20172017.12.14 06:01:13
megnéz regulat összes beszámolója

Tavaly abban bíztam, hogy a hosszú táv itinerjét kijavítják a rendezők. Nem csak kijavították, idén már térkép is volt a hozzá. Szóval a fejlődés ezen a téren, mondhatni töretlen.

Ami meg a családbarát rendezést, a Szigethalmiak jókedvét és szeretetét illeti, hát szerencsére az változatlan. Remélem, hogy minenki annyira jól érezte magát, mint én.
Bővebben a blogban.

Túra éve: 2016
regulatTúra éve: 20162016.12.08 06:34:26
megnéz regulat összes beszámolója

Előttem már leírták, hogy a hosszún volt egy (na jó két) kis zavar az erőtérben... Igen, nálam is kardinális kérdés az itiner, ami nem tudott a zöld sáv nyomvonalának a változásáról, pedig azt nem előző este festették át a Mikulás manói.

Ugyanakkor a két rövidebb távon ahogy hallottam minden remek volt. Ez egy gyerekbarát, szerethető túra. Én minden évben várom... jövőre is igyekszem ott lenni, és addigra biztos (remélem) kijavítják az itinert. Bővebben a blogban.

Forrai U96Túra éve: 20162016.12.06 23:49:34
megnéz Forrai U96 összes beszámolója

------Vár a Mikulás 20------

------14. TTÚRA ( 20161203 SZOMBAT )------

------------

Rajt: 10:00 SZÉPJUHÁSZNÉ Cél: 15:00 SZÉPJUHÁSZNÉ

Rajtszám: 242

Csapat:

Találkozások: ? kapitalisták ? alkoholisták ?

------ Vörös Bor 2L Saját minimum he-he. A Zöld Sáv Jelzéseket valakik aktívan festik. A Pilisben. Is. A Régi jelzésen mentem, 2013-BaN már voltam. Célban nagy Télapó. Gyalog Déli ... Pusztaszabolcs-DUNAÚJVÁROS. ------

Szép az Emléklap.

KÉP:

www.facebook.com/laszlo.forrai.16/media_set

V1.14 TTÚRA HELLO --2-0-1-6--.

freeuserTúra éve: 20162016.12.05 22:11:25
megnéz freeuser összes beszámolója

Nehéz kérdés ez, amit Gabor kolléga ír, tulajdonképpen igazat lehet adni neki mindenben, de a szigethalmiakat is meg lehet védeni. Mégiscsak felnőtt, gondolkodó, nem megoldásokat készen kapni akaró emberek vagyunk. A teljesítmény szó szellemi teljesítményt is magába foglalhat. Erre utal talán az is, hogy térképet sem kaptunk.

Ez a régi zöld-új zöld  sztori amúgy a Budakeszi útnál tényleg be lett nézve szervezőileg. De a szürkére lefestett zöld kiadta, hogy az itiner e szerint készült, és követhető volt. De az is sejthető volt, hogy a balra elfestett új zöld is valahol rávisz a helyes útra. Én bevallom, a régi zöld logikát választottam, és sejtettem, hogy a km adatok is ez alapján vannak számolva.

Vágási lehetőség meg amúgy száz volt, én pl. a Tündér-sziklától jobbra jó nagy kerülővel lementem a zöldre, majd mögöttem jövőket találtam előttem, akik valószínűleg balra jöttek le a Tündértől, ez is jó párszáz méter. Ugyanez volt még előtte a Normafánál is, sokan rögtön bebaloztak még a műút és a síház előtt, párszáz méter előnyt szerezve. De mindegy, mert nem verseny, nem vérre megy, és listája sincsen a túrának.

A zöld kör jobbrabalra dilemmánál csakugyan nehezítő volt a balra röhögő sün, de az itiner eddig pontos volt, így feltételezhettük, hogy a jobbra az jobbra (pár túrán már láttam olyan itinert, ahol a jobbra-balra apróságra nem adtak). És valószínűleg minden húszas rendelkezett azzal az infóval, hogy a túrának kisebb távjai is vannak, így gondolni lehetett rá, hogy biztos a kis távok süne az (igaz, semmiből nem tartott volna alá nyomtatni, hogy ez az 5 km-es táv süne).

Összességében iszonyú jó idő volt és nagyon jó volt kint lenni terepen, ha új zöld, ha régi, ha 19, ha 22 km. Én nagyobb fiammal nagyon jól éreztem magam a túrán, és még a cél (érkeztetés) igen amatőr bonyolításán sem tudtam bosszankodni. És a rajtnál azért sem szóltam, csak nyugtáztam magamban, hogy a 18 év alatti 1000 Ft helyett (ld. honlap) 1200 Ft-ot kértek el 12 éves fiamért a szervezők. Ez volt az én mikulási támogatásom az Egyesületnek.

gaborpestiTúra éve: 20162016.12.05 08:59:42
megnéz gaborpesti összes beszámolója
A 20km esnek mondott távon indultunk.

Jó idő volt, a végén a mikuláscsomag is jólesett, alapvetően semmi gond nem lett volna a túrával, ha a jelölések nem vették volna el sportértékét, és talán sokakat el is tántorítottak a műfajtól.

Röviden: 21.6km volt az itinert szószerint véve. Viszont volt 2 komoly gond az itinerrel:

Egyrészt a zöld sáv nyomvonala változott nem is oly rég (http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/node/1294 - 4. ábra). Az itiner mikor a "Zöld sáv kier a Budafoki útra"-ra hivatkozik. Ahogy a túraút ott halad, egy ponton kier a budafoki úthoz (10m-re megközelíti). Ott ki is van taposva az úthoz kiérés de nem túraút.

Majd a túraút balrafordul. 1km-t halad párhuzamosan az úttal, majd már szinte a szépjuhásznénél kel át rajta egyből lemegy egy mellékutcán. és a túloldalon ereszkedik le egy szép árnyas sétányon.

Ha az itinerben az ember felteszi hogy mikor azt mondja hogy zöld sáv akkor azon is kell maradni, akkor a hivatalos út valószínűleg ezen is marad. De eme 1km párhuzamosan a budafoki úttannalra az itiner nem utal: Eredmény: Résztvevők harmada a zöldön marad, harmada átkel ott a Budafokin ahol majdnem kiértünk, és egy kb 2.5km es szakaszt lerövidít 700m-re. (A régi zöldön, valószínű szervezők ezt ismerték) És 1/3 a valameddig elindul a zöldön, majd visszafordul és rövidít.

Ugyanazon a távon lényegi különbség volt a megoldások között, és az itiner így is úgy is értelmezhető mivel az utak mióta készült megváltoztak. 1 mondat eldönthette volna mindkét irányba (Vagy a letérést a zöldről, vagy a majdnem kiérést majd balra párhuzamost) megemlitve.

De még nem is ez volt a legrosszabb: Az 5km es kör jelölése miatt a megmaradt túratársak jó része befejezte a túrát idő előtt az utolsó ellenőrzőpontot kihagyva, és nem is értették mit rontottak el.

Egy pontotn a túra rávitt a Zöld körre, de az itiner két fontos tényt nem mondott. Szembe jön az 5km es szakasz, és ráadásul az ki is van jelölve a túra sünis jeleivel.

Itiner írja egy kereszteződésnél hogy a zöld ?jobb? oldali ágán. (Vagy égtáj volt? Még Rosszabb) De a kereszteződésben egy feltűnő nyíl mutat balra a zöld körön. Majd tovább menve még egy hasonló sünis szembe nyíl. Egy olyan jelölés ami az első 5km -en rank is vonatkozott.

Ott huszas társak nagy része eltévedt.

Ha az itiner szól a szembeforgalomról, esetleg ott a süni mellett feltüntetődik hány kilóméterre vonatkozik, és a 20km es utat is megemlitve talán kevesebb résztvevőnek let volna ez egy a szervező hibájából nem teljesitett túra (Vagy teljesitett, de mások lényegesen levágtva kevesebbet tettek meg ugyanazért, vagy épp utólag ep-t begyűjtendő kerülővel)

Túra éve: 2015
regulatTúra éve: 20152015.12.10 07:37:10
megnéz regulat összes beszámolója

2013 után ismét. Mert bíztam a jó hangulatban. Nekem megvolt, és igazából úgy láttam, hogy másoknak is. Persze a nagy élmény itt a kezdõké, akik a rövid távot teljesítették... Bõvebben a blogban.

Túra éve: 2013
Siki89Túra éve: 20132014.08.29 18:00:22
megnéz Siki89 összes beszámolója

Vár a Mikulás 10 (2013)

Szépjuhásznétól indulva tettünk egy kört, Makkosmária és János-hegy érintésével. Sokat nem lehet mondani az ismerõs útvonalról. A célban egy pohár tea, és mikuláscsomag várt.

Képek:

MarkerTúra éve: 20132013.12.05 22:06:52
megnéz Marker összes beszámolója

Vár a Mikulás 20

Miután elõzõ nap sikeresen letudtuk a "Budai zöld túrát", levezetésképpen vasárnap nekivágtunk a "Vár a Mikulás 20" teljesítménytúrának is. A szép napsütéses idõ és a nem túl hosszú táv remek délelõtti programnak ígérkezett........

Részletes túrabeszámoló képekkel, az aláb linken érhetõ el:  http://itin3r.blogspot.hu/2013/12/var-mikulas-20.html

MirPTúra éve: 20132013.12.04 11:25:54
megnéz MirP összes beszámolója

Vár a Mikulás! 10 túrabeszámoló és képek a turazo.ininet.hu oldalon!

ToteszTúra éve: 20132013.12.02 12:19:05
megnéz Totesz összes beszámolója

Vár a Mikulás 10 élménybeszámoló

olsenTúra éve: 20132013.12.02 06:10:05
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,a Mikulással találkoztunk..

a Moszkva-Kálmán a találka helye,van,aki ágyból kel,van,aki építkezésbõl jön – mármint a kapitalizmus szentélyének szépítésén fáradozott még éjszaka is,mint pl. én – van,aki elvált asszony mellõl ébred,és van,aki emberét hagyja odahaza,hogy a messzi Lappföldrõl érkezõ apóval találkozzon a Budai hegyek között,szóval van itt mindenféle ember,kicsi és nagy,fiatal és régóta fiatal,és persze a huszonkettes,mint jóbarát.Elengedem az elsõt,tatár barátom érkezik,a seniorral egykorú és annyi a fehér hajszála,mint nekem a fekete,szóval elhanyagolható.Unicumot ad egy néni drágán,de ez a belváros szíve,ezt meg kell fizetni,ahogy mindenki becsülettel megfizeti az adóját,mint egy navos alkalmazottól hallhattuk nemrég.Rongyol kifelé a busz,rajta állunk,sokan ülnek is,botos,zsákos emberek,a Szépjuhász feleségénél viszont kiürül,csak a sofõr viszi tovább becsületbõl.Köszöngetnek,köszöngetünk,a vendéglátóipari helyiségben nevezünk,és indulunk is,idõ lévén.Autók parkolnak,Torinó és a belga által megénekelt hõs érkezik,aki szájbavágta a vetési varjút, és újabb busz áraszt túrázókat az útra,lesz itt ember és bevétel a csepelieknek.Kettesben indulunk,a kaukázusival,mesél,szellemileg és fizikailag egyben van,a másik senior még vár,bár csalogatom.Áttörünk a budakeszi úton,a hajnali idõpontban – negyed kilenc – ez nem is annyira nagy hõstett,bezzeg napközben.Laza fölfelével kezdünk,és hozzá leningrádi élmények a hetvenes évekbõl.Bajkál tóval és a Pamírral fûszerezem,majd a Fermat sejtés bonyolítja a túrát,fõleg a megoldás meglepõ  fordulatai.Maci elõz,fiúval halad,de nõt is hozott,csak elhagyta.Aztán fizika,a gravitáció görget lefelé a templom irányába,ez Makkos,innen zöldkereszt a Normafáig.Csapódik Maci barátnõje,régi darab,több mint egy éve futkos hol velünk,hol másokkal,de mindig Macival.És itt van Jenõ,akit szintén régen láttunk,négyesben tesszük tiszteletünket a János hegy tetején,ahol a horalki már megint.Szívesen látnánk magyar szponzort is,babgulyással és pacalpörkölttel,és túra nem is annyira érdekes utána.Persze a fokhagymás oldalas és az öreglebbencs is szóbajöhet,nem akarom a választás szabadságát véleményemmel befolyásolni,mint a néppártiak prominensei,azt egyél,amit hoztál és amit fõztél,fõztek Neked.A szakácsot azért nézd meg alaposan,csõbe is húzhat,olyan fogás is van.Hirtelen elvillan a gépember is elõttünk,nem hátulról elõz,öregszik biztosan.Caplatunk hármasban – három érett férfiú – a Tündér szikla irányába és tova,fotók készülnek,a szikláról mégcsak háromszáz van,kell még.A Libegõ jár,alatta Karesz terel helyes útra,innen egy ideig õ a negyedik,barátja és állandósuló társa a balatoni erdõkben rugdossa az avart.Át a budakeszi úton,ezúttal már nehezebb.És a kemping mellett balra el,igen,itt még sátoroztunk anno,most hûvös van és drót,kapu nélkül.Kerüljük a Ferenc halmot,miért is nem mehetünk rajta keresztül..?Az épített környezetben Szalézi Szent Ferenc – nem rólam kapta a nevét –kórháza búcsúztat,és a Hárshegy oldala,szemben a Feketefej,oda most nem megyünk,magányos pontõr segít mandarinnal az utolsó erõpróbánál,öreg barátom remekül teljesít,bár talán õszült egyet.Innen csak be kell esni a célba,és sorba állni.Télapó oszt csomagot,Geri másik sort választ,mert a tízes távot tolta,hja,aki ilyen merész,még kezébe nyomom a BuKus füzetet,neki közelebb.Egon és Éva örömködik,ezúttal résztvevõk megint,ritka pillanatok.A buszmegállóban toljuk a forraltakat,és várjuk az ismerõsöket,hiába.Molos csapat ismerkedik velünk,nálunk a nõ,náluk a pasas hiánycikk,de Moszkva-Kálmán szétfröccsent újfent.

Remek volt minden,mint mindig,együtt voltunk és a hegyek mellettünk-alattunk,avarban az erdõ és a Mikulás..

Forrai U96Túra éve: 20132013.12.01 17:29:32
megnéz Forrai U96 összes beszámolója

Túra éve: 2012
okt50tomiTúra éve: 20122012.12.09 15:17:49
megnéz okt50tomi összes beszámolója

Vár a Mikulás 20

A diplomamunkám írása miatt több mint 1 hónapja nem voltam túrázni, így mozgáshiányos állapotba kerültem. Ezért úgy döntöttem, hogy leadás utáni szombaton mindenképpen megyek valahova. Azért eset erre a választás, mert közel volt, és mikulással is lehetett találkozni. :) Egyedül indultam, de találkoztam András'bá, majd javarészt vele mentem. Összességében kellemes, havas túra :) Részletes értékelés:

Pozitívumok:

• Szép, havas Budai-hegység

• Mikulás a célban a beérkezõknek ajándékcsomagot adott

• Kedves, segítõkész szervezõ csapat

• Jó és pontos útvonalleírás

• Pontos kilométer és szintadatok

• Jól jelzett utakon halad végig a túra

• Elõnevezés

Negatívumok:

• Rajtban/célban hosszú sorban állás

• Aki a helyszínen nevezett, nem kapott emléklapot, se kitûzõt, csak a nevét és a címét felírták. Majd postázzák ezeket. András'bától utólag megtudtam 600 indulóra számítottak, de végül kb 800 lett. Ezért nem volt elég emléklap és kitûzõ.

• Szerény ellátás: 1db Horalky (Budai Kilátókon 200Ft-tal drágább nevezésért gulyásleves is volt a célban. Itt 900Ft kellett volna fizetni a marhagulyásért. Ezt is csak elõrendeléssel)

Javaslatok:

• Az itinert egy térképpel ki lehetne egészíteni, a még könnyebb tájékozódás miatt

• Továbbá a nevezetes helyekrõl egy rövid ismertetõ is lehetne benne

• A rajtban és a célban több embernek kéne intéznie a nevezést illetve a célba érkezést. Például úgy, mint a Gerecse 50/20/10 túrán, ahol 6X, 7X ennyien indultak még sincs sorban állás a rajtban, illetve a célban

• Ha évente változó emléklap és kitûzõ lesz, akkor érthetõ miért nem volt elég. Bár emléklapot a helyszínen is lehetne nyomtatni, mint azt sok túrán megteszik a célban, illetve a nevezések befejezése után és az elsõ célba érkezõk között.

• Egy helyen jól esne mindenkinek, ha kapna meleg teát. Ezzel együtt elõ is lehetne írni, mindenki hozzon saját poharat.

Tanulság számomra: Ha a Budai-hegyekbe megy a turista teljesítmény túrára, a rajtidõ kezdete elõtt negyed órával legyen ott, hogy a sorban állását elkerülje.

agyaskaTúra éve: 20122012.12.08 20:47:39
megnéz agyaska összes beszámolója

Sajnos azt kell írjam, hogy ennél rosszabb szervezéssel még nem találkoztam. A rajt/cél helyen rengeteg minden el lett rontva. Indulásnál ötven percet álltunk sorban a -5 fokban, ami nem is csoda, ha azt vesszük, hogy mindössze egy asztalnál folyt a rajtoltatás, ahol két lelkes emberke egy feles betümérettel nyomtatott excell táblából próbálta meg kikeresni a neveket, egymás kezébõl kapkodva a papírt. Minden elismerésem az övék, nem volt egyszerû dolguk. Az útvonal kitûzése és az itiner jól követhetõ volt, az ellenörzõ pontokon mindenki nagyon kedves volt, ez ügyben egy rossz szavunk sem lehet. Aztán a célban jött a fekete leves. Ismét csak sorban állás, igaz ezúttal csak harminc perc, bár a levegõ nem sokat melegedett reggel óta. Elképzeni sem tudom, mit éreztek azok, akik lefutották a húsz kilómétert, mejd egy fél órát toporogtak kimelegedve a mínuszokban. Mi, egy két éves csöppséggel voltunk, így ez sem volt egy leányálom. Ennél sokkal nagyobb létszámú induló esetén sem kellett várnunk egy - két percnél többet. Van még hova fejlõdni, remélem ez sikerülni is fog. A rajt/cél problémát leszámítva remekül éreztük magunkat, köszönjük a túrát.

MirPTúra éve: 20122012.12.08 19:00:02
megnéz MirP összes beszámolója

Vár a Mikulás 20

Túrabeszámoló és képek az alábbi linken:

efemmTúra éve: 20122012.12.08 17:23:30
megnéz efemm összes beszámolója

Számomra tökéletes rendezés volt az elsõ Vár a Mikulás 2012-ben, a Szigethalmi TE szervezésében. Csak a 10km-es távot terveztem be, valamivel kúrálni kell a náthámat. Szerencsére elég késõn érkeztem a rajtba, csak pár percet kellett sorban állnom a Szépjuhászné étteremnél, 10:36-kor elrajtoltam. Nem neveztem elõzetesen, így létszámon felüli lehettem (700-800 körül lehetett az össz. létszám), de amúgy is csak a mozgásért mentem, ki kellett pihennem a múlt heti Bakony Mikulás rendezést.

Az útvonal nem volt túlbonyolítva, Szépjuhásznétól sárga sáv majd piros sáv Makkosmáriáig. A terepviszonyok végig meglepõen jók voltak, letaposott hó minenütt, sok helyen levelek is borították a havat, jég csak a Szépjuhászné parkolóban volt. Amúgy is kicsit gyorsabb teljesítést terveztem, így nem bakancsban, hanem terepfutó félcipõben mentem. Sehol sem estem. Makkosmárián, a tisztáson elég sokan voltak, mások is piknikeltek. Októberben újítottuk fel a zöld keresztet Makkosmáriától Normafáig, most végig leellenõriztem, megvolt az összes jelzésünk. (Ahol a visszafelé irányból üres jelzésalap is van a többi festett jelzés között, azt a Szent Jabak zarándokút jelzéseinek hagytuk, csak még nem tették fel a jelet.)

Normafán, a gerincen már erõsebb szél fújl, szánkózó családokat csak az Anna-réten láttam. A kék körsétán a János-hegyig most is elég sokan kirándultak, futóból volt a szokottnál kevesebb. A Libegõ Felsõ parkolójának szélén Lévay Béla  volt a pont,  valószínûleg a nagyszámú Horalky ellátmány miatt költözött le ide, az itiner szerinti Erzsébet-kilátó helyett. János-hegyre fel a piros sáv a lépcsõkön kicsit csúszott, viszont jobban meg is volt olvadva. Lefelé a János-hegyrõl teljesen jól járható volt a havas turistaút.

A célba beérve már kicsit nagyabbb volt a sor, mint reggel, de elég jól haladt. Szintidõt feleztem (pont 2 óra alatt mentem körbe a 11,1km/420m-en), átvettem az emléklapot, kitûzõt, mivel nem neveztem elõre, csak a kisebb édességet, majd leadtam Kékdroidnak a Budapest Kupámat, 12 teljesített túrával. Jó túra volt a mai.