Óbudai teljesítménytúra

Túra éve: 2016
olsenTúra éve: 20162016.03.22 13:13:49
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,az óbudai..szóval ezt nem tom hova kell illeszteni,de mondjuk én ideteszem..Cseh Tomival szólva..

Ez a nap vasárnapra esik,mert a Csillaghegyi strandtól indul.Előtte a Batthyány hévnél fiatal ikonnal dumálunk,kávézunk,Dobogókőre készül.kékülni..remek,nemcsak a teljesítménytúrákból áll a világ.Azóta tudjuk,cipője sincs szegénynek..Zöld szerelvényre pattanok,Csillaghegy,séta föl.Vagyunk páran,akik ezen a szerelvényen logisztikázódtak,a karavánt Moiwa vezeti,két bottal,ahogy megszokhattuk tőle,két rendezés között..Befordul,megáll,tőlem kér tanácsot a rajthely vonatkozásában,merthogy a domboldal hosszasan a strandról szól..várunk,kora van,a bejárat nyitva,a pontosságot pedig néhány túrán már igyekeztek a fejünkbe verni.És szervező nélkül ki hinné el az utat nekünk?papír és jelvény –azaz kitűző –hiányunk van,ezért még az ingyenes túrákra is befizetünk néha..nem jó a hely,följebb van a főbejárat,tele szervezővel és túrálóval,osztják a csokit papirostul és a papírt csoki nélkül,csak regisztrálj..ezt tesszük,és várjuk a nyolc órát,mi is pontosak szokunk lenni.Alig néhány arcnak jár előre az órája,a többség várja Moiwa intését,aki ugyan közönséges túrázónak nézhető,de azért ikonjellege van,és valamivel kevesebb haja és több tapasztalata,mint mindenkinek.Itt a váci különítmény,dereglyés barátom vezetése alatt,kékmelegítős túratársnőnk,Zsolt és Zsolt,egyik méhecskés,a másik zöldfelsős,és rengeteg fiatal arc,kezdő túrázók és haladók,tornacipőben és bakancsban,lengén öltözve és alaposan csomagolva,szóval mindenki eljött és hozott magával még valakit.Moiwa megindul,csík támad utána a profikból,kondenzcsík az utcában..érkezik túratárs,régen látott,kedvéért lassítok,megállok,visszaőgyelgek vele..az ebéd ma később lesz..persze,hogy nő..ketten indulunk,valamivel nyolc után.Csak olyan kétszáz fő vezet bennünket át a hegyeken a Kevélyekig,ami a műúti átkelés után viszonylag sok fölfelét tartalmaz,nem a Mátra,pláne nem Alpok,vagy Pamír,de azért mégis..szitálódik a nép,visszamarad és elfut,elhagy a Tenkesből ismert hölgy,aki mindent megnyert és most is meg fog,társnőm rejteket keres,a lombozat még nem kedvez a toalettnek..Megyünk,Ezüst hegy,Nagy– Kevély,liftezés a piros jelen,kerülgetünk és kerülgetnek,melegít még a társaság..Társnőm erős tempót vél magáénak,az elektromos kütyü ezt nem erősíti meg.Nap még nincs,szürkés fellegek,eső nélkül..de az időjárásról nem beszélünk,hátha a csillagok közül is figyel valaki.Panoráma a csúcson,vad fotózás a fiatalok részéről.Előzünk,mi már jártunk itt,és van több napszakos és több évszakos gyűjtemény,ami a digitális korban rendezetlen..a papíralapút még át tudtuk fogni és beragasztani,ezt majd egyszer valakinek ki kell dobni,de a digitális módszer óta nehezebben látom át a túránkénti 50-100 képet..csak válogatok,szubjektíve..Tehát a nyeregben pontőr,első ellenőr,és bélyegez.Eddig piros volt a jelzés,innen sárga,mint a narancs,vagy a magyar történelem..Ez visz a Mackó tanyához,nem nélkülöz némi pajzánságot az útszakasz,látszik az esők utáni legyalázás,utána is,Csobánka tanyáig..civilizáció,vizet és sört lehet fölvenni,magunk részéről mindössze jelzést váltunk,most zöldre.Patakpart pónikkal,süldő lánykák örvendeznek,nemzetiségiek bámészkodnak,füstöt nyom le a szél a torkunkon,persze,völgyben kellett építkezni anno.És máris köszön a kék jel,képesfák az út mellett,éa a kút,szakrális hely,nemcsak a Kinizsi miatt,vallási megfontolásból is.Sok nép tart nagy pihenőt itt,mert padok és kényelem van,mi bélyegzés után haladunk..meglepően sok gyorsjárású ikon és persze a rövídítések nagymesterei is megfontoltan haladnak,együtt a nép,szinte meglepő..Kéken föl és el,több biciklis szemből,nagy járgányok,néhány százezeresek,valamivel milla alatt vagy fölött,és nyomul mindenki a napsütötte erdőben,mert igen,kisütött..afféle bágyadt márciusi,de meleget is ad.Siratjuk az egykori campot,erre is vállalkozhatna valaki,vagy Brüsszel adhatna rá pénzt..bánya és jobbra,innen  más a jel,a Kevély alatt vagyunk,lezúgunk rendesen a Solymár irányába,Solymári fal,zöld jelzés,és a harmadik pont.Pecsét és kereszt,nem engednek a faluba,kerülünk..a Balázs lépcső még mindig nincs kibontva kerítésileg,megoldották az előttünk járók.Le és föl,lihegés és fogyasztás,serceg a zsír,társnőm többször megátkoz,pedig igen lassan és megfontoltan haladunk..és az ismerős kék sáv újfent.Át az ürömi úton,innen már csak az út hiányzik a patak mellett.persze,ezt nem a kormány építtette uniósból..de legalább a szántás széle a mienk,és Rozi,itt sokan vesznek föl lenyomatot,mi kihagyjuk,valamivel fölötte kötelező.Barátom,aki egy előző túrán idő előtt zárt pontot, szabadkozik,nem kell,aki lemarad,kimarad,és akkor eső volt.Most pompás időt szerveztek az óbudaiak,a célban nyüzsgés,na nem a levél vagy a jelvény,a leves..nem van,sőt kenyér és zsír is kimérve,túlnyerte magát a szervező és improvizálásból csak elégségest kap,bár mosoly és kedvesség van,a sort viszont mégsem kedveljük,beletúrok az ötpróbába,szintén nincs,regisztrálok és bízok.

Túratársnőm felpróbál egy mobilt,és irány a busz,a békákáé,persze.

Remek volt,a végét kell csiszolni az óbudaiaknak,még ha ingyenes,akkor is..a vonal,a mosoly,a figyelem elegendő,a tömeg is megvan,kondér kell..

Gyere Te is,és hozzál magaddal valakit,nézzük,zavarba lehet hozni őket jobban is..?és köszönjük a napot..

Túra éve: 2013
wassakaratTúra éve: 20132013.09.29 11:35:04
megnéz wassakarat összes beszámolója

Erõss Zsolt Emléktúra Óbuda 19

Pozitívumok:

- a sok induló ellenére gyors nevezés;

- jó térkép, részletes útvonalleírás; kritikus helyeken szalagozás;

- barátságos, segítõkész rendezõk;

- Sport szelet útközben, a célban étel-ital bõségesen;

- nyereménytárgyak sorsolása;

- mindez teljesen INGYEN!

Pici negatívum:

- a célban 12:30-kor még nem állt rendelkezésre Budapest Kupás pecsét, nem volt idõm megvárni, de sebaj, majd beszkennelem az itinert;

- én jobban örültem volna olyan jelvénynek, ami a túrára emlékeztet, és nem csak egy Óbudai Nonprofit zrt. logó van, de ez már tényleg csak szõrszálhasogatás.

Tavaly is, idén is részt vettem a túrán, jövõre sem szeretném kihagyni.

Köszönöm.

PókmalacTúra éve: 20132013.09.28 19:08:23
megnéz Pókmalac összes beszámolója

A reggeli "kilóméteres" sor ellenére az indítás viszonylag gyorsan történt. Ez köszönhetõ a sorban állóknak nevezési lapot osztó hölgynek is. Az itiner kellõ részletességgel tartalmazott mindent. Szint adatok, térképvázlat (fekete fehér) valamint szöveges útvonal leírás. A kérdéses helyeken nyomtatott papír volt a fákra helyezve valamint egy helyen egy idõsebb férfi "navigálta" a helyes irányba a túrázokat. Kellemes hétvégi túrának volt mondható (10-es táv). A célba érkezve átvettük a kitûzõt valamint III. kerületi térképet. A menedékházban zsíroskenyér hagymával, meleg tea, párizsis-vajas kenyér (minden szeleten az "Óbuda Sport" egyik betûje volt látható ketchuppal felrajzolva) valamint balaton szelet.

A célban ezt követõen a résztvevõk a rajtban kapott mécseseket meggyújthatták Erõss Zsolt hegymászó emlékére.

Kíváló túra volt. A rendezõség kitett magáért.

Remélem az "Óbudai teljesítménytúra" jövõben is a mai napon használt "Erõss Zsolt emléktúra" lesz.

Túra éve: 2012
olahtamas-Túra éve: 20122012.09.30 00:16:15
megnéz olahtamas- összes beszámolója

2012.09.29. Óbudai teljesítménytúra.

Már rég voltam Budapest közepén túrázni, így gondoltam beválasztom ezt a túrát.

8:30-kor végül 10 fõvel + 2 kutyussal vágtunk neki az Óbudai teljesítménytúrának.

Mindjárt a rajtban kaptunk is egy sportszeletet, majd elindultunk Makkosmária felé.

Egy óra alatt meg is tettük az elsõ 4.7 km-t, ami mindjárt be is melegített minket.

11 percet töltöttünk a ponton, majd nekilódultunk a Normafához vezetõ következõ szakasznak.

Rengeteg kiránduló volt az erdõben a jó idõnek köszönhetõen, alig gyõztük kerülgetni egymást.

Normafánál szõlõcukrot kaptunk, kis szalvettákból hajtogatott zacskókban.

Tovább szlalomozva a sok sétafikáló ember között, a libegõ felsõ állomásához értünk 10:30-ra.

Itt 8 percet töltöttünk, majd az Erzsébet kilátónál újabb 5 perc ahol volt, aki felküzdötte magát a zsúfolásig megtelt kilátóra, mi pedig általános kutyasimogatást tartottunk.

Ezután Szépjuhászné és a Nagy hárs-hegy következett. A Hûvös-völgyi lángososnál tartottuk az ebédszünetet, ami a lángosos jóvoltából majd fél óra hosszú lett, de hát a jó munkához idõ kell és a lángos hibátlan is volt.

A Nyéki-hegy és a Vadaskerti-hegy megmászása teli hassal lassan ment, de csak felértünk a Glück Frigyes útra, ahol azonban ismét nagyobb csapat gyereket kellett elõzgetnünk.

Fél kettõ magasságában bõ 10 percet töltöttünk az Árpád kilátónál. Fenyõgyöngyénél 5 perc technikai szünet után indultunk tovább, és 35 perc alatt megérkezve a Hármas határ-hegyi pecsételõponthoz beugrottunk megnézni a volt Rekettyés büfé helyét.

Az épületet felújították, most bérlõt keresnek rá, így nem tudtunk enni és inni sem.

Csalódottan tértünk vissza a kéktúra nyomvonalára, és a Vihar-hegy megmászása után a Virágos-nyergen keresztül, majd egy ösvényen keresztül ereszkedtünk le a Csúcs-hegy oldalában található Csúcs-hegyi Vendégházhoz 15:30-ra.

Igen elfáradtunk a 25 km és 1100 méter szint megtétele után, így elvetettük azon tervünket, hogy átsétáljunk Hûvös-völgybe