Gercse

Túra éve: 2017
regulatTúra éve: 20172017.11.09 06:18:17
megnéz regulat összes beszámolója

Ismét (azaz négy év után, mert közben kétszer a hosszabb távot kocogtam körbe)  a rövid távon. Minden a túrázók élményét szolgálta. Már úgy értem, hogy igazán kellemes őszi időben a megbízható Ösvénytaposó rendezés mellett, egy igazán jót futottam, a jól ismert útvonalon. Tényleg örömfutás lett belőle. Bővebben a blogban.

Túra éve: 2016
regulatTúra éve: 20162016.11.10 06:37:53
megnéz regulat összes beszámolója

Ugyanaz harmadszor. A rendezésről nem tudok mást mondani, mint hogy az Ösvénytaposók ismét a megszokott, remek minőséget hozták. Sokkal többet erről mondani nem lehet. Hiába no, a gyengébb rendezés hálásabb téma, mint a jó.

Így az idei úttal kapcsolatosan is marad a szubjektív, éppen hogy éretem magam közben tipusú beszámoló.

Túra éve: 2015
regulatTúra éve: 20152015.11.12 07:33:42
megnéz regulat összes beszámolója

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem vártam. Vártam. És szerencsére ugyanolyan jól sikerült, mint tavaly. Szeretem ezt az útvonalat, még akkor is, ha a Remete-hegyrõl a szurdok felé lejönni utálok. És persze tegyem hozzá, hogy a karkötõ vs. óra verzió még mindig nem tökéletes módja a jobb és a bal megkülönböztetésének. Már az én esetemben... Bõvebben a blogban

Túra éve: 2014
regulatTúra éve: 20142014.11.10 20:27:32
megnéz regulat összes beszámolója

A tavalyi tizenötös után az idén a hosszabb távot céloztam meg. Nem okozott csalódást...

Beszámoló a blogban.

Túra éve: 2013
Siki89Túra éve: 20132014.08.29 17:58:51
megnéz Siki89 összes beszámolója

Gercse 15 (2013)

Délután program végett a rövidebb távot választottam. Szilfa utcából indultunk, megmásztuk a lépcsõket az Apáthy-szilához, majd felkapaszkodtunk az Árpád-kilátóhoz. A Glucker-szikla érintésével értük el a Virágos-nyerget, majd innen a Gercse templomot, a túra névadóját. Itt teával vártak, de a templom sajnos nem volt nyitva, átalakítás végett. Gazos, szalagozott részen értük el az Újlaki-hegyet. Innen már csak lefelé, Határnyereg, Libanoni cédrus, majd rövid városi szakasz, és ismét a rajt/cél hely.

Ösvénytaposóktól megszokott profi szervezés.

Képek:

bullwTúra éve: 20132013.11.13 09:25:28
megnéz bullw összes beszámolója

MirPTúra éve: 20132013.11.12 12:51:58
megnéz MirP összes beszámolója

Gercse 35 túrabeszámoló és képek a turazo.ininet.hu oldalon!

ToteszTúra éve: 20132013.11.12 11:29:14
megnéz Totesz összes beszámolója

Tavasz az õszben. Nagyon szép idõ volt. Beszámoló.

toprongyTúra éve: 20132013.11.10 18:34:28
megnéz toprongy összes beszámolója

Építõ jellegû kritikánk az, hogy a Kályoni rendház, nem rendelkezvén parkolóval, nem a legalkalmasabb rajt- és célhely. A környezõ utcákat ellepték a túrázók autói, ami miatt gondolom, a helybeliek sem ugráltak örömükben, és mi sem, amikor a parkolóhely-találás problémájával szembesültünk. Jó a rendház, meg minden, de azért egy több száz fõs rendezvényhez elég nagy szükség van parkolóra.

Másik építõ jellegû kritikám, hogy nem szeretem a teát. A hasonlóképpen vélekedõk nem bánnák, ha jövõre BÁRMI MÁS IHATÓ is volna a Gercse-templomnál (mondjuk a forralt bort azért ne erõltessük), egy kis VÍZ  például igen jólesett volna.

Egyébként jó túra, bár mint kiderült, durván dupla annyian voltunk idén, mint várták. Aggódtunk is, hogy jut-e vajon még nekünk díjazás, de jutott minden; a szervezõk ügyesen abszolválták a vártnál kb. 400-zal több indulót. Még lekváros/csalamádés/lilahagymás kenyér is jutott a célban bõségesen, meg csoki.

Igen szép a kitûzõ, az oklevél, az útvonal legnagyobb örömünkre a Budai-hegység kevésbé ismert útvonalain vezet. Szintén jó, hogy a pontok nem a szokott helyeken vannak. Frissítõpontnak a Tábor-hegy optimális (bár itt nekünk már nem jutott csoki, megkaptuk a részünket a célban). Nem tömegtúra (szerencsére a rajtidõ elég tág, így eloszlanak az emberek), de azért eltévedni sem lehet. A szükséges helyeken szalagozás - így harmadszorra már nagyjából emlékezetbõl mentünk, de azért vannak helyek, ahol nagyon is szükség van azokra a szalagokra.

Jól éreztük magunkat, jövõre is jövünk, köszönjük a szervezést.

olsenTúra éve: 20132013.11.10 07:12:40
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,a Gercse is megvolt..

Éjjeli a mûszak,minekutána a szittya bolt elõtt merengek az ötös sorszámú buszra várakozva.Közben magyar identitásomat frissítem a kirakatban,és a történelem-történések fintorait magyarítom a saját ismereteimen keresztül,amelyek egyik részét a kommunista éra alatt szereztem.Akkor azt tanították,hogy eleink a paprikát és a kávét a török közvetítésével fedezték föl,mint a fürdõzést is,a bécsi szeletet és a virslit sem valami echte ungarische folklór részeként találta a Habsburg a szegedi ásatásoknál,a pálinkát és a bort megemlíteni szentségtörés volna,de meg kell reformálni ezeket a dolgokat,és a kun paprikást visszarakni az õtet megilletõ polcra.Érdekes kísérletek ezek itt a hungarista közegben,ahol nemcsak a jelen és a jövõ nem fontos annyira,mint a múlt,hanem a tényszerûség is ideológiai útvesztésbe torkollik.Hál”a gondviselõnek,befut a busz,már rajta a hátizsákos rohanós,és még jönnek.Pasaréten leszállásban törünk ki és felcaplatunk a kájoniakhoz,ahol várakozással és ismerkedéssel kezdjük,kora van.Érkezik idegenvezetõ társnõ,kullancs ellen gondosan csomizva,a csepeli adminisztrátor,aki még sok borsot fog a túratársnõk orra alá törni,az ikonok is sorolnak,a yeti,Döme,a tanár – ezúttal kerékpárosan – és futószerelésekben többen,rövidnadrágos óvodásnak vélném õket egy Karinthy – Tanár úr kérembõl.Még meghallgatjuk Mariót és a varázslót,és rajt,persze,hogy sorba kell állni,ha már egyszerre akarunk.Pontõr barátaimmal indulok,akik utánpótlást hoztak fiúgyermekbõl,és persze idõsebbet az ikonok közül,az Apáthy szikláig együttkedünk,de a fölfelé rostál,mint mindig.András futtában helyrerázza az elektromos kütyümet,ami nem talál mûholdat,ezúttal megfigyeltem alaposan,balkézzel a feje fölött varázskört ír le vele,és mûxik is,nna,legközelebb majd én is. Utolérem a yetit,aki vetkõzik barátjával ingujjra,nem birokra akarnak menni,csakhát mégis,a bucka tiszteletet követel.Róza vizénél a váciak és a gépember ér utol,majd állva hagynak,Karesz is kölöncként lóg rajtuk.Hármast alkotunk a két régi fiatallal,majd két ifjonc csapódik,vegyes páros,szakállas az egyik és Zoli,a másik szakálltalan és Anikó és lovakat tanít emberrel közlekedni üres óráiban,majd mindenkit elveszítek egy ponton,mert nyújtják a pihenõt.Van,aki nem mer megállni,mert közben örexik,vagy futó és az idõeredményét óvja.Elsõ csoportba sorolok,és közben a kisVirág fut be,régi túratársnõ,vele is egy kicsit.Aztán Szabolcs csapódik,új arc a környezetemben,de tolja a távot és mondja,és mondja.Frinyó és Béla fújja szét a választékot a hajamban,hja,aki késõn indul,elõbb végez.Azért gyorsan befotózom õket a Remete oldalába,teljesen feldobják a ködöt.A templom felé a szakállas arc,ezúttal szintén utánpótlással,ezért többérintõs a kapcsolat,ritka pillanat,bár a srác nem tagadható le,de mégis valahol fogja az öreget,aki emiatt lassul.Sebaj,az Újlaki hegy a siklósokkal,és PP két nõvel,akik megvannak tavaszról,aztán a játszó és a cédrus,magányos és fázós pontõrrel,asszonyok,figyelem.A cél,újra sorba kényszerülök,mint a startnál,persze,ha egyszerrre.Még kifosztom a tanár úr kerékpárját,neki ezúton is köszönöm.Bent a kékdroid árválkodik a BuKu füzetek fölött,végkiárulás.Bepecsételné az elmardtakat,de bemondásra nem,és pláne.No majd a jövõ utáni valamikor valahol.Örömködök és buszozok el.

Ha a túrabeszámolót itinernek akarod felhasználni,azért felelõsséget nem vállalok.

Remek volt ez is,ezúttal is,tömeg és a Gondviselõ is jelen vala,a hiányzóknak ajánlom pótlásra…

Túra éve: 2012
APXMITúra éve: 20122012.12.14 22:05:46
megnéz APXMI összes beszámolója

Képes túrabeszámoló a Gercse 35-rõl:

MirPTúra éve: 20122012.12.04 17:20:13
megnéz MirP összes beszámolója

Gercse 15

Túrabeszámoló és képek az alábbi linken:

bullwTúra éve: 20122012.11.25 19:13:50
megnéz bullw összes beszámolója

A Gercse 35 túrabeszámolóját az alábbi linken olvashattok.

bullw.blogspot.hu/2012/11/gercse-35.html

Túra éve: 2011
SomaTúra éve: 20112011.11.13 10:58:02
megnéz Soma összes beszámolója

Amikor a K60 kapcsán megosztottam kritikus észrevételeimet, szinte azonnal leoltogattak egyesek - pl. hogy valakinek elég volt a kaja, célozva a torkosságomra, pedig egyáltalán nem az volt nekem ott a lényeg, na mindegy... - így én is úgy vélem, hogy elég gáz errõl a túráról szinte több negatívumot összeszedni (valós, vagy beképzelt, most mindegy)... magyaráztak anno nekem akkor a másik kapcsán, hogy mit vártam, éjszakai extrém túra, stb. (igazából nekem nem volt ezzel gondom, csak annyi, hogy kicsit emberibb is lehetett volna a szervezés, de mindegy...)

Kezdeném azzal, hogy kezdetben tartottam az egyórás rajtolási idõtõl - szeretem, ha legalább 2 óráig indítanak (35-ösre gondolok), mert akkor azért van az embernek kis biztonságérzete (pl. ha valami gubanc van, még akkor is beérhet). Itt csak 1 óra volt - és a szintidõ. De igazából az idõvel semmi gond nem volt. Az úgy volt kiszámolva, ahogy egy téli túrán kell (persze szerencsénk volt, hogy nem volt elõtte csapadék)...

A rajtolásnál nem volt akkora gond, hogy sokan voltunk. Konkrétan kb. 5 perccel késõbb indultam, mint ahogy szándékoztam (tolakodás, furakodás, trükközés nélkül) - pedig tapasztaltam nagyobb volumenû túrán, hogy noha az ember odamegy a szabad ég alá télen 45-50 perccel korábban (mert úgy van busz) és a rajtolási idõ kezdete helyett 1 óra és 15-20 perccel késõbb tud indulni (tehát össz 2 órát fagyoskodik a délutáni, esti órákban), mint ahogy szeretett volna, olyan nagy a tülekedés, stb... (nem írom többet ki, hogy melyik túrára gondolok.)

A korábban említett szakaszon nekem 3-szor jöttek nekem, de ezért nem teszek gúnyos megjegyzést - így alakult, szép idõ volt, és ha valakinek böki az orrát, hogy nem csak néhány kiváltságos mehetett arra, az így járt.

A szabadon eresztett, bóklászó kutyáknál nálam még 2 ló is párosult, mégsem akartam ideírni - amikor a Gánt körüli kéktúra útvonalával kapcsolatos pofátlan bekerítést (útvonalat bekerítették és legelõnek használják lovaknak - mint utóbb kiderült, már több éve, de engem szóltak le, hogy emiatt szót emeltem...) tapasztaltam, azóta védekezem ilyenek ellen és nem ér meglepetés (sajnos). Ha gond van, bárki megvédheti magát - ha az utcán megy az ember, ugyanilyen eséllyel köthetnek bele részegek, stb. ... sajnos Magyarországon annyi "kedves és jóember" van, hogy az ilyenek - kutyák, lovak, stb. - mindennaposnak számítanak. Senki nem lép fel ellenük, senkit nem érdekel - " " jelesen az utóbbi.

Következik a dohányzás... nos... az egyik gyermekvasutas túrán is valaki megemlítette, hogy "egyesek erre a pár órára sem tudják feladni a sört, meg a cigit" - vagy valami hasonlót. Felteszem a kérdést: most akkor mi is van? Aki elmegy ilyen túrára, ne szívjon el akár egy cigit se, esetleg ne merészeljen meginni egy sört se? Hogy van ez? Engem is zavarnak néhányan, mégsem mondom, hogy tiltsuk be ezeken a túrákon a futást, mert zavar... az õ dolguk - így akarják, így csinálják... vagy esetleg baromira zavart, hogy sokan össze-vissza vagdostak most is - ha van térképe az embernek, esetleg ilyen GPS-es valamije, nem nagy mûvészet... és? az õ dolguk. Ha be akarják csapni magukat, tegyék. DE: azt kikérem magamnak, hogy lakott területen - esetleg olyan helyen, ahol egy gramm avar nincs, ami lángra kaphat (pl. Solymár körül a sziklás résznél) had gyújtsak már rá elhúzódva jó pár méterre (úgy, hogy minden csikket elrakok és nem eldobok) - vagy ha úgy jön ki a lépés, hogy leülök 5 percre, esetleg ha mellé megiszok egy sört a túra alatt... ha akkora gond, akkor legyen felvetve, hogy akik dohányoznak/merészelnek meginni egy sört, azok legyenek kizárva mindennemû túrából. Elég önzõ dolog ez a felfogás, és biztos sokan nem fognak emiatt kedvelni, de had legyen már az átlagembernek is meg a lehetõsége, hogy ne csak a TV elõtt kelljen feküdnie. Rendben van... valaki sportból csinálja - de: és ami szerintem hangsúlyosabb... - valaki kikapcsolódásként. Ha pedig a végén úgy érzi, hogy akár egy Churchill szivarral teljesedik ki a napja, akkor tegye meg - feltéve ha azzal nem pöfékel más arcába.. Ne akarjon senki beleszólni a másik dolgába!

Az állomásokon lehetett kapni édességet, üdítõt, teát (pl. a templomnál annyit, amennyit csak akart az ember)- szemben egy másik túrával, ahol a 3 beígért dologból (ameddig önhibámon kívül eljutottam, annyinak kellett volna lennie): egy volt, arra is egy órát kellett várni saját idõ terhére (egyik korábbi állomáson már meg sem említették a teát - ez késõbb, itthon, a kiírásból derült ki számomra, a másik helyen leves helyett télen éjszaka lekváros kenyeret akartak nagy unszolásra adni, de azt "nem is tudom, miért" visszautasítottuk - volt nálunk hagyma, szalonna, stb... nem voltunk koldusok)...

Még nekem is, "akinek semmi sem jó", bejött a túra, mindenkinek csak ajánlani tudom.

engelsfeldTúra éve: 20112011.11.12 17:31:32
megnéz engelsfeld összes beszámolója

Gercse 35

Lehet meglepetéssel szolgálni annak, aki az õszi iskolai szünetben szerét ejtheti, hogy az Ösvénytaposók eredeti kiírása szerinti Gercse 35 túraútvonalat járja be, ha részlegesen is. Egyik szemem sír, a másik nevet.

Kezdem a kellemetlenségekkel:

1. Hiába a nagy rendezõi igyekezet a rajtoltatásnál, pedig a cseri barátok pasaréti központja igazán tökéletes helyszínnek bizonyult, ha a túratársak részvételi szándéka meghaladja a szokásost, köszönhetõen a ragyogó, szikrázóan napsütéses idõjárásnak. 2. A Tábor-hegyi ellenõrzõ ponttól a Virágos-nyeregig tartó szakaszon meglehetõsen nagy volt a szombati oda-vissza futóforgalom, ez, tetszik-nem tetszik, akadályozta a táv zavartalan megtételét. 3. Nem szeretem a szabadon eresztett, gazda nélkül bóklászó kutyákat: a solymári sárga sáv-sárga plusz találkozásánál két magyar vizslának támadt kedve velem egy kis cicázásra. Két Harry Potteri bûbáj (Capitulatus és Protego) bevetésére is szükségem volt. 4. Nem örültem annak sem, hogy a dohányzást, ki tudni milyen elgondolásból, engedélyezték a célba érkezõ megfáradt sporttársaknak.

Folytatom a kellemességekkel:

1. Nagyon jó elképzelésnek tartom egy túra valamilyen kultikus emlékhely köré szervezését: Gercse ilyen, de hozzávehetem a remetei és ófalusi templomokat is. Követendõ  rendezõi példa, hogy nemcsak kívülrõl tekinthettük meg a gercsényi templomot, hanem bévülrõl is. 2. Ugyanide sorolhatnám az építészeti örökségnek számító Napraforgó utcai kísérleti lakótelep bekötését a programba. 2. Az útvonal megválasztása ebben a formában remeklés, bár a Remete-hegyi, az Újlaki-hegyi, sõt a Kondor úti meredek lejtmenet nem használt rozoga térdemnek, de ez legyen az én bajom. 3. A rendezés professzionális: lupe nélkül is olvasható iitiner, részletes és áttekinthetõ térképszelvényekkel;  a jól látható jelzések valamint a tájékoztató tacepaók szinte kizárták az eltévedés lehetõségét, a derûs pontõrök pedig egytõl-egyig kifogástalanul látták el feladatukat, és az ellátásra se igen lehetett panasz . 4. Külön köszönet a csendes, jóindulatú és udvarias gyalogos társaknak.