Balatoni kerékpáros túrák (Balaton Masters Team)

Kiírások:2010 2010 2010 2010 2010 2010 2011 2011 2011 2011 2011 2011 2011 2011 2012 2012 2012 2012 2012 2012 2012
 Túra éve: 2011
olsenTúra éve: 20112011.09.29 22:42:06
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,Balatonkerülõ..

hát itt az õsz,kezdõdik,sárgulnak dolgok,fordul a Föld és aalt biciklikerék,ezúttal a nagy tó felé,Almáditól Almádiig tekerünk Ádám szervezésében három napig..megjegyzem,a túrát már sikerült tíz óra alatt is elkövetni,de ezúttal a sportérték mellett a tájértékeket is próbáljuk három napba zsúfolni..

a vonaton ismerkedek egy fazonnal,aki végig társam marad,idõs arc,jó fej,társasága a túra tudományos színvonalát jelentõsen emelte,kilenckor Ádám fogad,itiner,rövid eligazítás és hajrá..tekerünk nyugatnak "West and go"Thor Heyerdal után szabadon..elmarad a város,a szürkemarha legel köztünk és a tó között,szigorúan bezárva,nehogy a gyanútlan kerékpárost megrongálhassa,az idõ remek,a táj és a forgalom nagyszerû,máris Alsóõrs,régi Heep Urias feeling tör fel,aztán Füred,a sétányon lombfúvó zaja üvölt éktelenül,hiába, ez a huszonegyedik század,ébresztõ,majd  a régi apáti falu templomát csodáljuk újra,Tihany kimarad,és az örvényesi templom sokadik megörökítése után máris Akali,ellenõrzõpont és kávé az Akali Cafénál Magdinál,csupa szív a vendéglátónk,de lapozunk és Zánka alatt a honvédségi bemutató mellett tépünk el,a rakéta és a helikopter árván ácsorog,a büfé zárva,de nem is érdekes..

szellõ sehol,a tó Révfülöpnél csendes,hétköznap lévén, tömeg sehol,zárkózott vendéglátó helyek adják tudtunkra a szezon végét,nehány kósza biciklis nem oszt-szoroz..,de lengyel és német turista is morog mellettünk étkezésileg,úgy látszik,ott is igény lenne egyfajta kiszolgálásra..hosszú kilométereken nincs senki nyitva,Badacsony tûnik föl az út végén és vele a nyitott éttermek és borozók,ámbár mintha nem fogadnák a kerékpáros magyart elég szívesen,aki nem hajlandó leittasodni nála,elsõsorban a szigorú belügyminiszter miatt..

kis fölfelé,aztán beesünk Györökre,ellenõrzõ és ajánlott szálláspont,Mariann aranyos és eligazít,a tópart és fõtér mindenért kárpótol,ami esetleg nem illett volna az elképzelésekbe,ez a rész telitalálat úgy a látvány,mint a vendéglátás szempontjából..ja és megfizethetõ belföldinek is,ámbár több a külföldi szó mégis..

másnap reggel félhét,indulás,kávé a fõtér kutyás közértjénél - kiváló és olcsó - majd Keszthely,itt már az emberek megnéznek,mert korán van és élet csak egyes kutyasétáltató népek formájában fedezhetõ föl,hamar túltesszük magunkat a reggeli sokkon,Zala folyó és Berény,ahol már nyíladozik a kocsmaajtó és két hosszúlépés tutira elérhetõ,fotózni oda,ahonnan reggel indultál és tovakerekezel,a tó mindig legyen a balkezednél,nem hátrány körtúránál,Fenyves-Fonyód és Lelle,ahol ellenõriznek, de mégse,kódot írjál és keress szállást,mert a Nana már nem fogad,továbbmegyünk,Határ büfé,ahol Sanyi sem fogad,pedig ez kínálja magát ellenõrzõ pontnak és üdítõ-frissítõnek a partmentiségével ,talán máskor,szezonban biztos eléri a megfelelõ forgalmat és bizonyára nem önzõ - harácsoló típus..

tépünk hát keletnek,ebbõl lesz egyszer kör majd,Szárszón táplálkozás,drága és rossz,de valami,Szántód kedves,mosolygós,és kevésbé nyüzsis,és mégis mosolyognak ránk,pedig a belföldiség utcahosszat ordít rólunk..gyönyörû a táj,a tó fõleg és máris Széplak,ahol hálunk rögtönzés szerint sikeresen,fürdünk a tóban,ez csak erõsebb idegzetûeknek,de kiválóan frissít..reggel megest tova,még alszik a táj és a társadalom,de a korai kocsmalátogató ismeri a terepet és eligazít a nyitvatartó felé,kódot és kávét rögzítünk,a legkeletibb csúcson végignézzük a tavat,megvan,és hiába páratlan a maga nemében,pára és köd Tihanyig a hajnalból kifolyólag..de napsugár erõlködik a hátunk megõl,a szorgosságával gyõzni fog tíz óráig,ezt a vendéglátás kivárja itt a keleti medencében is..Aliga-Kenese-Fûzfõ,

nyakunkon a tegnapelõtti pont,ahol Ádám mosolyogva fogad és érem meg oklevél meg pecsét meg minden,és rövid városnézés,vonaton el..

szóval kiváló idõ,kiváló szervezés,kiváló idõzítés,ezt mindenkinek meg kell(ene)csinálni,rajta..

olsen

szeptember volt..

Túra éve: 2010
Berezvai FerencTúra éve: 20102010.08.30 13:02:27
megnéz Berezvai Ferenc összes beszámolója

2010. aug. 27-tõl 29-ig vettem részt a Balaton Masters Team által rendezett 3 napos Balatoni Bringás Nyárbúcsúztató Fesztiválon. Eredetileg a 28-ra meghirdetett Balaton-átúszásra készültem, de a szervezõk 26-án bejelentették, hogy 2010. évben nem lesz Balaton-átúszás. Valamit nagyon elszúrtak, megfosztottak 10000 embert attól, hogy 5,2 kilométert ússzanak.

27-én hajnali háromkor keltem, elkerékpároztam a Déli Pályaudvarra és a Magyar Turizmus Kártya felhasználásával megvettem a félárú menettérti vonatjegyet Balatonlellére. A turizmus kártya szelvényfüzetben van ingyenes kerékpárszállításra jogosító szelvény, így a kerékpárszállításért nem kellett fizetnem. A vonaton találkoztam egy bringással, aki szintén a Balatoni Bringás Nyárbúcsúztató Fesztiválra tartott. Õ elõnevezett, neki már volt üres igazolófüzete. Én a Teljesítménytúrázók Társasága honlapjáról töltöttem le és nyomtattam ki a kiírást. A kettõt összehasonlítva kiderült, hogy a Smiling House-t és a Nana Motel-t összecserélték a TTT honlapján szereplõ kiírásban. A cím jó volt, csak a két épület nevét írták rosszul. A hibát kijavítottam, így könnyebb lesz megtalálnom a rajthelyet. 8 óra 54 perckor elrajtoltam, a nevezési díjat majd Balatonalmádiban kell fizetni, mondták a rajtnál. Az elsõ ellenõrzõ állomás a siófoki Biker Beach Motel volt, de rendezõt ott nem találtam. Telefonon elértem egy rendezõt és megbeszéltük, hogy beírom magamnak az idõpontot és felírom az ablakba kiírt kódszámot. A második ellenõrzõ állomás a balatonakarattyai Gulyás Csárda volt. Itt kaptam pecsétet és idõbeírást. 14 óra 55 percre értem Balatonalmádiba, pecsételés, idõpontbeírás, nevezési díj befizetés. Mondták, hogy 2000 forint lesz a nevezési díj. A TTT honlapján az állt, hogy elõzetes nevezés esetén 2000 forint, a helyszínen 4000 forint. Kérdeztem, hogy nem 4000 forint? Végül mivel nem voltam elõnevezett 3000 forintot kellett fizetnem. Kiderült, hogy csak egy pólót és egy fából készült "érmet" fogunk kapni, szendvics, emléklap, gyümölcs, édesség nem lesz. A TTT honlapján szereplõ információk alapján számítottam az emléklapra és a frissítésre is. Az elsõ napon ragyogó napsütéses idõben könnyedén lehetett tekerni. Eltévedés esete nem állt fenn, csak arra kellett ügyelni, hogy a Balatont bal kéz felõl lássuk. Jó levegõn igazi öröm volt a kerékpározás. A menetidõm az elsõ nap 6 óra 01 perc volt, a megadott szintidõ erre a 68 kilométeres szakaszra 8 óra.

A második nap volt a legkeményebb, mert szinte végig esett az esõ. Mikor meg nem esett, akkor már csurom víz volt a cipõm, a zoknim, a ruhám, hiába volt rajtam az esõkabátom. A kerékpáros sisakomon szellõzõlyukak vannak, ezeken keresztül a fejemre folyt az esõvíz. 9 óra 15 perckor rajtoltam Balatonalmádiban, útközben egy ellenõrzõ pont volt Balatonakaliban. A kerékpárutak minõségérõl: sok helyen a fagyökerek felnyomták az aszfaltot, elég rázós volt a kerékpárút. Strapabíró hegyikerékpár kellett a túrára, szerencsére az enyém ilyen volt. Néha ki kellett menni a 71-es fõútra, mert "eltûnt" (végetért) a kerékpárút. Tréfás "jószándékú" emberek elforgatták vagy lelopták az útbaigazító táblákat. 15 óra 59 perckor értem Balatongyörökre, a menetidõm 6 óra 44 perc volt, a megadott szintidõ erre a 80 kilométeres szakaszra 9 óra.

A harmadik nap 9 óra 30 perckor rajtoltam Balatongyörökrõl. Kaptam egy bögre forró teát a rajtnál. Útközben láttam a vasútállomásról a szállásukra tartó, gólyatáborba igyekvõ csoportot. Sokszor megálltak fekvõtámaszt nyomni és guggolást végrehajtani büntetésbõl. Ellenõrzõ állomás ezen a szakaszon nem volt, 14 óra 35 perckor értem Balatonlellére. A menetidõm 5 óra 05 perc volt, a megadott szintidõ erre az 56 kilométeres szakaszra 7 óra. Az idõjárás remek kerékpáros idõ volt, esõ nem esett és az elsõ napi hõségnél enyhébb idõ volt. A célban megkaptam a fából készült érmet, amelyen "Balaton kerülõ bicikli túra   Turista érem No 24" felirat szerepel és egy rajz, amin egy kerékpáros látható napocskával, a kerékpár váza a térképrõl jól ismert Balatont formázza. Halványkék színû feliratozott pólót is kaptam. Elértem egy vonatot, amivel elfogadható idõben felértem Budapestre és a Kelenföldi Pályaudvarról hazatekertem. Este kilenckor már otthon voltam.

Összességében elmondható, hogy három nap alatt a Balaton könnyedén körbekerékpározható. Jó levegõn sportoltam, kellemesen elfáradtam. Tekerés közben a tájban lehetett gyönyörködni. Az útvonal túlnyomó része biztonságos kerékpárúton és kisforgalmú mellékúton vezetett. A rendezõk szívélyesek, segítõkészek voltak. Frissítés a három nap alatt összesen egy bögre tea volt.