Pomáz Körül-belül

Túra éve: 2015
VadMalacTúra éve: 20152015.08.28 13:37:40
megnéz VadMalac összes beszámolója

„…egy képben csak talán, s csupán a lényeget.”

Az elmúlt hetekben remek túrákon jártunk, megérdemlik, hogy emlékezzünk rájuk. Kivétel nélkül hangulatos, küzdelmes, szép túrák, melyek rengeteg – olykor igen nehéz - rendezõi munkáról árulkodtak. Köszönet illeti érte a megálmodókat és kivitelezõket.

II. Pomáz Körül-belül

100 and rising. Hõhalált haltak a tervek. A csobánkai síkon a Nap ellenében jelentõs veszteségeket szenvedtünk. Szenteltvíz kellett ide, mint a Szabó bakternak. Az is csak annyira volt elég, hogy kivédekezzük a hátralévõt. Látvány akadt bõven, ismert-ismerõs, közeli, mégis új. A Bükkös-pataknál állt meg az idõ. Sziklák és csend, ezüst fák és a kék ég láthatóvá tették, mi az értelme a dolgoknak, mit keresünk és találunk néha. Ez a szerelem jelentése. Nem néztünk a Napba, megadtuk magunkat a helyzetnek. Jelek példás rendje vezetett, így értünk célt végül, mikorra engedett a szorítás.

Forrai U96Túra éve: 20152015.08.14 11:28:30
megnéz Forrai U96 összes beszámolója

Pomáz Körül-Belül 55 20150809 Vasárnap.

31. Teljesítménytúrámra szólóban indulok, 4:29-kor vonattal, Délibõl gyalog, Hévvel Pomázig. 7:40-kor benevezek, 537-es számmal húzok el. Az 55 km-es táv a teljes, elõször sík terepen a kb. 1/5-de. 538-as számmal Kákonyi Túratárs halad tempósan. Innen figyelem a Kõ-hegyet, ami 40 után jön, szép az a hegy. Szentendre felé haladok, a Nap abszolút realista, szalagok segítenek minket. Kerékpárútra kanyarodok, rongyolok, távolban az 1. pont!

1. pont: 11-es út. Vízzel kínálnak, de van még sok. Pecsét, aztán továbbmegyek. A hegyek felé fordul az út, közeledek a Barát-patakhoz.

2. pont: Állomás. Kódot kell felírni. ( Ha unAlmaS most kapcsolj el mert késõbb nem gyõzöd inni a 2L-es Koccintós Vörösbort! )

3. pont: Fenyves sarok. Itt kislány adja a pecsétet, kis zöld fenyõ van rajta. Egy másik nõ, fel akarja adni magát, a CIÁNAK, 12 km-es távon, amit tudok segíteni, mondom, a Margitligetbe menjen ne a rajtba, közelebb van. Tovább jó 5-6-os tempóval...

4. pont: Állomás. Újra kódot írok; "Nem volt nagy és kiváló,"

5. pont: Dolina. 11:13-kor sört kérek VICC VIZET kapok egészségesen élünk az erdõben mondja kiscsajszi. Csobánka jön.

6. pont: Oszoly-csúcs. Többen vagyunk, nézegelõdünk, fotózunk, a felfelé útra kijelentem, Ágasvár 2.! Itt is kód van. Sima filctollak lógnak az ilyen helyeken, lesz ahol kupak nélkül, délutánra 35 °C-ban ki is száradtak babám. Visszaereszkedünk "Ágasvár 2.-rõl", és leZÚdulunk Margitliget Falurészbe.

7. pont: Margitliget. Itt Sátras pont van, egyben CÉL a Pomáz 12-nek, innen megy tovább a "28", "43", "55". Kérek 1,5 L vizet, Mg-zek, meg ISO is. Jön a Kánikula több kilométeren. Szurdokig.

8. pont: Szurdok. Sok túra vezet ide. Jön a K+. a Szentkútig még mindig szólóban. Szentkútra érve, beérem Kákonyit valamint itt van még Agárdi Peti és Halimáék, szövegelés indul, gratulációk stb. Tovább velük, a "lódarazsas" K+-on. Felfelé. Szembe 3-an ülnek magánkitalált úton, és õk nem tudnak darázsfészkekrõl", ez ránk is igaz lehet majd egyszer valahol, családdal ... Akárhogy, Ülnek és nevetnek. Kikerüljük az említett helyet, és szalagozáson a Kõkapuig megkóstoljuk egymást :D De hülye vagyok.

9. pont: Kõkapu. Kód. Itt kölcsönadom a filctollam. Átütõ. 14:50 van. Hamarosan becsatlakozunk az OKT-ba. Ide befut a P- is. De az Dömösre tart, mi meg a K+-ON. Aztán jön a:

10. pont: Tábor. Lefényképez a kedves pontõr szerintem mindenkit. Szép vagyok, Arc + U96 Táska. A képeket nem találom... Sokan tájfutnak szólóban itt. A K+ felmegy Lajosforrásra. Ruff Róberttel megyek ide. Iszok állatmódon. Sört már régen ittam, sietek.

11. pont: Bölcsõ-hegy. Betonkõ jelzi a tetõt kilátó itt majd "2030"-ban lesz, de minek... A kód: "közel álló." Robi után írom fel.

12. pont: Csikóvári-Nyereg = Pörgelóc = Pörgelóci ( régi térképen ). Lefényképez a "rendõrség" gyorshajtásért, hol a fotó, majd. Búcsú. A P négyzetrõl szalag vezet át a S+ és K+-okon a Cseresznyés-Árokba! SZÉP ÁROK.

13. pont: Vasas-Szakadék. Kód. A S--ON jön a szépasszonyhely pontõrhely Kõ-hegy, Fotó.

14. pont: Kõ-hegy. 18:00. Ülök kicsit szemmel fotózok, nem csak én látom :D és: köves úton le a pusztába a reggeli másik oldalán. Gyereknek gratulálok azt se tudom mihez mikor megelõzöm, egy kislány nagyon le akar nyomni, nem tudom mi történt de egyre gyorsabb vagyok, talán az ISO, vagy az alkoholmentesség. Vagy a Célközelség. Meg hogy van autóm hazáig.

Cél: 19:00. Renault Laguna II vár, de elõtte az ERDÉLYI LEVES, minden van volt benne. A Célban Õrsi Anna! Tarnai Máté! És sokan mások! Fotók! Átvétele a Kitûzõnek és Emléklapnak! Agárdi Petiék nem siettek, 5-EN gondolom én 21:00 elõtt beértek... A Renault-tal a hegyi Rally jön. Hazafelé egy kocsmában meghívnak 1 sörre.

Fotók Facebook, csak ismerõsöknek, Lujó meg E-mail-ben kap fotókat, és köszi szép TTúra... Gyertek 2016-ban!

©2015. Forrai U96.

regulatTúra éve: 20152015.08.13 07:20:01
megnéz regulat összes beszámolója

Másodszor Nagykör... ez lett volna a visszavágó a tavalyiért. Akkor az elõzõnapi vihar okozott nem várt meglepetést. Gondoltam a meleg mégsem lesz akkora ellenfél. De. Az. Bõvebben a blogban.

Túra éve: 2014
fulopgTúra éve: 20142014.08.27 19:12:47
megnéz fulopg összes beszámolója

Beszámoló párom, Pintér Zsuzsi szintlépõ túrájáról:

regulatTúra éve: 20142014.08.17 15:12:50
megnéz regulat összes beszámolója

Rámozdultam arra, hogy ez egy futóbarát túra lesz. De aztán az esõ, meg a saját hülyeségem tett róla, hogy ne akarjak futni, legalább is ne a Nagy-körön... Engem a Pilis meggyörört

moramieTúra éve: 20142014.08.17 09:39:57
megnéz moramie összes beszámolója

2014. augusztus 17. Kiskör 30km (28, de aztán végül tényleg 30 lett)

Egyedül indultam.

Nem nagyon jártam még ezen a környéken és kellemes meglepetés volt hogy mennyire sokoldalú és szép a táj, illetve a települések is. A szervezés nagyon jó volt, minden ellenõrzõponton kedves, jókedvû szervezõk vártak minket, gyakran családostúl kivonulva. Gyerekek pecsételtek és osztogatták az ellátmányt. Mindenhol volt valami: csoki, keksz, házikészítésû süti, leves, tea, mazsola, mogyoró. A célban még vegetáriánus opció is volt, ami engem teljesen ledöbbentett, és tudtam enni . Szerintem nagyon látszik hogy a helyiek a sajátjuknak érzik a rendezvényt. Többször integettek házakból, meg szurkoltak kocsikból.

A szalagozás, leírás jó volt, bár azért sikerült 2-3 kilométert eltévedni, de megoldódott.

Emelkedõkben nem volt hiány. A sziklákról lenézni nagy élmény, fõleg amikor utána alulról is meglátja az ember hogy hol is volt. Az idõ is nagyon jó volt, napos, de nem túl meleg.  Sok futó volt, kutyával is jópáran jöttek. Nekem kb 17 km környékén (huh az az emelkedõ) volt egy kisebb mélypontom, de a Csikóvári-nyereg ellenõrzõponton annyira jókedvû volt mindenki hogy gyorsan el is múlt a fáradtságom. Utána hozzácsapódtam egy jótempójú kisebb csapathoz és minden lazán ment.

A nap mérlege:

1 kicsit Csobánkán eltévedés egyedül

1 kicsit az erdõben eltévedés csapatostul

1 magunkat nagyon-jól-érzés

Nagyon köszönöm a szervezést. Tök jó volt!

Túra éve: 2013
SumAnachenTúra éve: 20132014.04.30 14:25:24
megnéz SumAnachen összes beszámolója

Elkészült beszámolóm itt olvasható.

sumanachen.wordpress.com

okt50tomiTúra éve: 20132013.08.11 18:49:55
megnéz okt50tomi összes beszámolója

Pomáz Körül-belül 30 (Kiskör)

Most egyedül mentem, mert az utolsó percig hezitáltam... Esni fog vagy nem? Meg a múlt heti kéktúrázás a nagy melegbe eléggé lefárasztott... Végül jó döntés volt, hogy mentem erre a kellemes túrára. :) Meglepetésre, a rajtban egy tollat, és kitûzõt kaptunk Pomáz felirattal. :) Végül egy félórát esett az esõ, erõs széllel, de elõtte, utána jó idõ volt. :) Számomra ismeretlen helyekre is elvitt a túra. :) Ajánlom mindenkinek a részvételt. A szerevezõ csapat nagyon-nagyon lelkes volt :) Részletes értékelés:

Pozítivumok:

• Nagyon kedves, lelkes szervezõ csapat

• Kevésbé ismert, érdekes helyekre is elvitt az út (Zöld lyuk barlang, Vasas-szakadék)

• Kiváló szalagozás. Kék szalag erõsítette meg az útirányt, piros szalag figyelmeztettet az elágazásra, kanyarra + iránynyilak voltak a kritikus szakaszokra. (Elején ezt nem olvastam az itinerben, így elég nehéz volt a tájékozódás számomra.. 4-5X mellé mentem. :D)

• Remek útvonalleírás, térkép és szintmetszett

• Pontos km és szint adatok

• Nagyon jó ár/érték arány

• Bõséges ellátás (Jó reggelt a fenyves sarkánál, alma  a Dolinánál, Margitligetnél Milka, célba zorba leves vagy vege lecso. Szinte minden ponton volt víz)

• Környezetvédelemre oda figyeltek. Aki hozott saját poharat, annak abba töltötték a vizet.

• Szép emléklap és kitûzõ

• Bõséges szintidõ

Negatívumok:

• A szalagok a szélben felcsavarodtak a fára, és teljesen beleolvadtak a környezetükbe. Sok helyen nehéz volt emiatt észrevenni.

Javaslatok:

• A nevezetesebb helyekrõl pár mondatos ismertetõt bele kéne tenni az itinerbe.

Rita.huTúra éve: 20132013.08.10 19:39:33
megnéz Rita.hu összes beszámolója

Sziasztok!

Pomáz körül-belül 28 km  1040 m szint

Párommal már évek óta szemezünk ezzel a túrával, neki eddig még nem jött össze, de én idén belevágtam "egyedül". Ez azért van idézõjelben, mert egy ilyen népszerû TT-n az ember lánya a legritkább esetben van csak egyedül.

Kezdjük mindjárt ott, hogy a HÉV-rõl leszállva Dávid nyomába eredünk vagy négyen nõnemûek, azt gondolván õ biztosan tudja, hol a rajt. Aztán valahogy mi mégis elõbb odaértünk. :-) Nevezés után a fõszervezõ úr még felhívja a figyelmünket arra, hogyha az úton kék szalagot látunk, akkor jó helyen vagyunk, ha meg pirosat, akkor nagyon figyeljünk, mert letérést jelez, néha olyan helyen, ahol ösvény se nagyon volt.  Az egész útvonal igen jól vezetett (igazából nem is tudom, hol szedtünk össze 1040 m szintet, mert mire kezdtem volna fáradni az emelkedõn, már szusszanhattunk is) jól szalagozott és táblázott. Az ellenõrzõpontok is jó helyen. Pomázról kiérve kipányvázott lovakba botlottam, aztán két tehénkét vezettek elõttem, majd a farmról bégetés is hallatszott, gondolom a birkákat is kiterelték késõbb, mert nyomaik látszódtak a fû között. Elsõ EP-n felírom a kódot, a szalagozáson gond nélkül elérem a második pontot, amely már emberes és jókedvû pontõrök kínálnak vízzel és a többfajta Jó reggelt! kekszbõl én a fügéset választottam. A harmadik állomás mellett már biztosan elhaladtunk párommal egyéb kirándulásaink vagy geoládázás közben, de még sosem láttam. Köszönet az emlékhely megmutatásáért! :-) Innen aztán tényleg olyan úton haladtunk tovább, amin még sose jártam, szerencsére a jó szalagozást nem fújta el a szél. Itt valószínüleg elég lassan haladhattam, mert 3 futó srác csókolommal köszöntött (egyikük pólójának hátán talán a "Gyógyegerek" szót olvastam, de nem sokáig silabizálhattam... Azért megpróbáltam én is felpörögni, nemsokára a negyedik EP után egy almával gazdagodva folytattam utamat. Nem tudtam olyan gyorsan menni, hogy Elemér utol ne érjen. :-)  Kicsit beszélgettünk, páromat hiányolta, szóba került a ládázás, aztán mondtam neki, hogy nekem még az õ lassú tempója is sok, pláne beszélgetve, ezért aztán el is hagyott. Még egyszer találkoztunk, mikor az Oszoly-csúcsról jött le, ez is arra volt jó, hogy levegõhöz jussak, aztán hipp-hopp már fenn is voltam a keresztnél. Felírtam a kódot, aztán körülnéztem. A panoráma még mindig pazar. :-) Mikor leértem vissza a sárgára még mindig volt miben gyönyörködnöm: a kéküstökû csormolya egész nagy telepben virított itt. Továbbhaladva a sárga 3szögön tapasztalt és nálam fiatalabb túratársak a "Hosszabb, de biztonságosabb, családoknak" jelzésû ösvényt választották. Gondoltam, akkor ez nekem is megfelel, mert nekem nincs itt a családom (párom), aki segítene lemászni a rossz úton. De majd jövõre vele indulok, és akkor jól megnézzük az Oszoly orrát is! 6. pont: Margitliget. Milka Waffelinivel és limonádéval fogadnak a kedves pontõrök. A kétbottal futó Gyuri itt elõz. Mondtam neki, ha a 28-on van, akkor ma már nem találkozunk. Így is lett. :-) Azért nem maradtam sokáig egyedül, mert új ismeretségekre tettem szert az út további részében : hol Erzsivel, hol Ilonával beszélgetve haladtam tovább. Azért a Holdvilág-árokban egy kékpólós fiatalember segítségét is igénybe vettem egy rövidke letört szakaszon való továbbhaladáshoz. Ezúton is köszönöm, hogy nem kellett visszafordulnom a jó útig, ahol õk érkeztek. :-) A Domini-forrás bõvízû volt és finom. Az árkot a P+-en a lépcsõn hagytam el, mert már dörgött és villámlott, valahogy elment a kedvem a létrázástól... Innen Ilonával olyan jól elbeszélgettem, hogy szinte észrevétlenül megérkeztünk a 7.EP-re Csikóvári-nyereg. Csemegézhettünk mogyorót, ihattunk vizet, majd a gondos pontõrök figyelmeztettek, hogy az esõvédõket is készíthetjük elõ, és lõn: a hangulatos Cseresznyés-árokban el is kap a zuhé. A Vasas-szakadéknál nem írunk kódot, csak megjegyezzük, nem akarjuk, hogy elázzon az itiner. A Kõ-hegy tetején Erzsivel megcsodáljuk a kis tavat, még ennyi vizet nem is láttam benne... A menedékházban esküvõt tartanak, ennek ellenére a szervezõk forró teával várják az elázott túrázókat. Jól esett, köszönöm. Meg az aszfaltozásra felkészülésként le is ültem picit (a túra során elõször) míg hûlt a teám, nem túl régi ismerõseim Marcsi és Zoli is befutottak. Õk már voltak tavaly is, úgyhogy innen az õ vezetésükkel rongyoltunk lefelé a célig. Köszönöm nekik is meg Erzsinek és Katinak a jó társaságot, hogy olyan gyorsan bár beszélgetve beértünk a célba. Az oklevél, kitûzõ átvétele után még várt ránk a finom ebéd: külön köszönet, hogy a vegetáriánusokra is gondolva isteni finom lecsót is rittyentettek nekünk a rendezõk a már hagyományos csorba leves mellé. Bizony nem vegák is megnyalták az ujjukat utána...

A túra ár érték aránya szuper! Még egyszer köszönöm a szervezõk, szalagozók, pontõrök, szakácsok fáradhatatlan munkáját!

Jövök jövõre is!

Túra éve: 2012
palotaszigetTúra éve: 20122012.08.14 14:11:11
megnéz palotasziget összes beszámolója

Kissé késõn kapcsolva kezdtem el a teljesítménytúrázást, hisz ma-holnap 45 leszek...

Ez volt ugyan még csak a második túrám, de ha esetleg valaki hezitálna, hogy jövõre eljöjjön, hát itt egy kis plusz számára!

Szervezõink úgy gondolom kitettek magukért…

tökéletes útvonal leírás

a világos és egyértelmû útvonal megjelölés

az ellenõrzõ pontokon található remek ellátás

a célban a kiváló Csorba-leves (repetával!)

Ami negatívum volt számomra, de errõl rendezõink nem tehettek:

némely túrázó úgy gondolta, Õ annyira siet akár a másikat letaposva is elõbb pecsételtet az ellenõrzõ ponton (bár igaz ez egy TT lenne, vagy mi a szösz)

az egyik útszakaszon egy éppen arra járó fiatalokból álló társaság szépen megszabadította az útvonalat a gondosan kihelyezett szalagozástól (a helyes útirány meglelése csak az elõször teljesítõknek okozott gondot)

Egyszóval, ha megérem, jövõre nevezek a teljes körre…

TonnakilométerTúra éve: 20122012.08.12 05:05:31
megnéz Tonnakilométer összes beszámolója

Pomáz Körül-belül 55.

Az ötlet az, hogy miért ne gyalogolhatnánk körbe Pomázt, mégpedig annak közigazgatási határán. Tegnap ezt is megtettük jó néhányan.

Hogy mit láttam? Réteket, település széleket és nagyon szép erdõket. Például még sosem jártam a Vasas-szakadéknál, ami nagyon tetszetõs hely, de volt jó pár szép kilátás is útközben.

Ami számomra beárnyékolta a túra hangulatát, az a ki- és bevezetõ utak melletti hatalmas szemétkupacok. Nem tudom elképzelni, hogy Szentendre és Pomáz lakossága ezt igényli és nem képes semmit tenni azért, hogy megszûnjön ez az áldatlan állapot.

A túra szervezésérõl csak a legjobbakat tudom mondani. Kifejezetten szívélyes pontõrök, bõséges ellátás, hibátlan szalagozás. Szükség is volt ez utóbbira, mert az útvonal leírás alapján néhány helyen elég kényes lett volna a tájékozódás. Nem lehet szó nélkül elmenni a féltávnál és a célban kapott csorba leves mellett sem. Halljátok az nagyon finom volt!

Összességében jól éreztem magam a túrán. Azt hiszem elõbb utóbb ismét eljövök és újra végigsétálok Pomáz határán. Ha kedvet kaptál, tedd ezt Te is.

Túra éve: 2011
gjeklerTúra éve: 20112011.08.17 15:47:01
megnéz gjekler összes beszámolója

Avagy, hogy kerültek Beduinok a Pilisbe???

Amikor Ibolyával összefutottam az Oszoly tövében sorsom megpecsételõdött, de ezt akkor még nem tudhattam. Bizonytalankodott kicsit a hogyan tovább tekintetében, mert véletlenül kis-kör itinert kapott nagy helyett, de én mondtam neki, hogy ne féljen amíg engem lát. Mivel az egész túrát nem fogom elmesélni, csak a számunkra legizgalmasabb részét, így érje be mindenki azzal, hogy csak elkeveredtünk valahogy a Dera patakig.  Idáig is többször felmerült már Ibolyában, hogy pisilnie kéne, de a pontot elhagyva már felerõsödött benne a vágy. A szalagozott útról a tõlünk kb.15-20 méterre balról érkezõ kék sáv jelzésre áttértünk. Rövid emelkedõ után, azon sopánkodó túrtatársnõmnek, hogy már õ itt hol pisiljen, magabiztosan jobbra mutattam egy édeni kis helyre. Ott!  Megbeszéltük, hogy nem futva de megyek tovább, õ majd utol ér. Alig folytattam így utamat amikor velõtrázó sikoly töltötte be az amúgy csendes erdõt....??? Basszus ezzel meg mi történt?? Aztán még egy ilyen hiszérikus sikoltás.... Futva közeledünk egymás felé, közben azt kiabálja, hogy DARAZSAK!! Megállunk, a helytõl ahol szegény, pont egy darázsfészek mellett guggolt le, vagy 5-6 méterre. Itt, miután megállapítjuk, hogy nem üldözik a darazsak, elmeséli, hogy épp, hogy csak sikerült dobnia egy sárgát, amikor a nagy csúnya „legyet” elhesegette volna, de az egybõl megcsípte. Ekkor rádöbbent, hogy ezek lódarazsak. (Elsõ sikítás.) Villámgyors gatyafelrántás, közben kirajzik a kas (újabb sikítás), pánikszerû menekülés.... Igenám, de az övtáska az út melletti kis fácskára akasztav ott maradt. Kicsit vissza osonunk megnézni. Az egész raj dühödten dongja körül, és támadja a betolakodót. Utólag összerakva a képet ez volt Ibolya nem kis szerencséje, így egyszem szúrással megúszta, hogy a darazsak nem õt kezdték üldözni, hanem lecsaptak a szép piros övtáskára. Na jó, de most mit csináljunk?? Mindene benne volt, telefon, iratok, pénz....

Az elmúlt egy hónap több darázstörténete után (melybõl legrémisztõbb a Cuha 50 közben út mentén talált sporttársnõ esete volt) nem éreztem magamban semmi késztetést, hogy hõs legyek. Sõt miután engem vagy 15 éve nem csípett meg darázs, de akkor 3 napig szép nagy lett a fejem tõle, megmondtam Ibolyának, hogy biztos nem én hozom el az övtáskát. Cserébe viszont ami egyéb tõlem telik azt mind megteszem. Jó kérdés persze, hogy mi az a minden az erdõ közepén, nyáron minimál felszereléssel?? Miután annak nem sok volt az esélye, hogy nehézbúvárok, vagy ûrhajósok bukkanjanak föl segítségünkre, azt azért tisztáztuk, hogy tûz és füst még segíthet. Nekiláttunk hát tüzet rakni. Bár mindig van nálam gyufa azért az erdõt mégsem lehet olyan könnyen felgyújtani mint sokan hiszik. Most jól jött, hogy Ibolyának pótolta Pásztor Lajos Margitligetnél a hiányzó útiokmányait. Így némi fölöslegünk is keletkezett, ami kiegészítve papirzsbekendõkkel végül elég gyújtós lett. Már a tûz is szépen égett, benne izzott az akcióra kiszemelt husáng, amit maga elõtt tartva kell majd  megközelítenie a darazsakat. Akik egyébként már bõ fél óra elteltével sem tágítottak az övtáska körül. A szél szerencsére feléjük fújdogált többnyire, egy felderítõjük vissza is hõkölt amikor belefutott. Tehát a frontvonalak megmerevedtek, csak közben az idõ is fogyott, de megfelelõ védõfelszerelésünk még nem „jött”. Pedig Ibolya pompásan kitalálta, hogy egy esõponcsó, megfelelõ fej és arcvédelem esetén, az egyik túrabotommal már sikeres lehetne az akció. Csak még mindig nem jött senki aki hozta volna a kellékeket. A tûz azért szépen ég, gyüjtögetjük a füstölõt is hozzá, közben már  Hevér Gáborék hangaját is elnyeli a messzeség.... Aztán mint a mesében, vagy háromnegyed óra múlva a szurdok felöl felbukkan két lány és egy srác hatalmas hátizsákokkal! Gyorsan ismertejük velük a helyzetet, kiderül, hogy minden van náluk (még víz is a késõbbi tûzoltáshoz). Így már csak be kellett öltöznie hõsünknek, elvégezni az utolsó simításokat a tûzes husángon, kiterjeszteni a visszavonulást fedezõ füstfüggönyt,  egy nagy levegõt venni, és hajrá.... Sikerült. Egy bõ órácska alatt az akciót lebonyolítottuk. Szerencsére a kéktúrázó (ketvandor.blog.hu) csapatnál fényképezõgép is volt, így dokumentálni is tudjuk a történteket, valamennyire.  Tûzoltást, pakolást, darazsakat kikerülõ útvonal elmagyarázását valamint a búcsúzkodást követõen, végre ismét nekiiramodtunk. Épp ideje gondoltam. (Ibolya azt mondta, hogy nagyon félelmetes volt, de látta rajtuk, hogy nem tudnak így mit kezdeni vele a darazsakJ)

Túra éve: 2010
lükepékTúra éve: 20102010.09.27 17:01:22
megnéz lükepék összes beszámolója

Közel a rajt/cél hozzánk, ki tudja milyen idõ várható, egy kis séta jó lesz szombatra... A lábjegyzetben meghirdetett 13+5 km-es távra mentem volna, de Lajos szerint azt nem tervezték be végül, mert nem volt érdeklõdõ, így "sajnos" feltornáztam a terveimet 28-ra. Tkp csak fejben nem voltam rákészülve, ezért minden emelkedõn készültem meghalni, folyton enni kellett (bár ez az általános cukorháztartás-átalakulás miatt), az osszigén elég szegényesen jutott csak el izomba-agyba, és úgy éreztem 1 km/h-val vánszorgok, mégis beértünk szintidõben. :)

Az elsõ szakasz nagyon egzotikus volt, Pomáz kocogóösvényein jutottunk fel a Kevély oldalába, sose járt utakon. Csobánkára örömmel érkeztünk, itt a rövid távosok végeztek, nekünk egy kis motiváció-csoki jutott. Innen kis hullámvasutazás a Holdvilág-árok aljáig (de rég jártam a piros ezen szakaszán!), majd a patakátkelések után egy kis meghalós emelkedõ. Kb. 3x ettem közben, itttam is valamennyit, nézegettem a gombákat. Tudatbeszûkülve még az azért megy. Amúgy rengetegféle gombát láttunk, mondjuk leginkább már öregecskéket, a hétközbeni meleg azért megérlelte õket jól.

A Csikóvár-nyeregtõl szinte vidoran haladtunk lefelé a Cseresznyés-árokig, ami egy tüneményes kis völgy, sûrû fiatalosban kacskaringózó ösvénnyel, késõbb fákon átevickélésekkel. A patak itt is rendesen csobogott, a kutya legnagyobb örömére. Pici emelkedõ a Vasas szakadékig, onnan hátraarc és egy kellemes utazósebességgel megjárható sétaúton Kõ-hegyre. Odafelé menet méláztam azon, hogy de meginnék valami jó kis almalevet, és de kár, hogy itt nem nagyon van a sztenderd gyümölcsleveknél jobb üdítõ (már amit nem delikáteszben, meg szakboltban, meg drága importban kell megvenni), az átlátszó almalevet annyira nem komálom. És lõn, Kõ-hegyi turistaház tart nagydobozos magyar rostos almalevet! :) gyorsan betermeltünk fejenként fél liter almafröccsöt. Újratöltve az energiatartályt a maradék 5,7km a várható aszfaltmennyiség ellenére nem tûnt nagyon szörnyû befejezésnek, még Pomáz szélén is sikerült az aszfaltból lecsípni, és egy mezõn át szalagozták ki az utat a (honfoglaló?) emlékmûhöz. Innen csak saját magunknak köszönhetjük, hogy nem sikerült a kijelölt utcákon leérni a fõútra, szerintem elemi jobb/baltévesztésrõl lehetett szó, de végül eljutottunk a piactérre. Ahol kb. 5 perc keresgélés után kezdtem ideges lenni, mert sehogyse találtuk a célt, és már az utolsó 20 p ketyegett, és amúgy nem vagyok lelkes forgatagi résztvevõ (bár az átlag kirakodóvásárnál ez sokkal jobb volt, sok városi szervezet, intézmény kinn volt). Végül csak belebotlottunk a megfelelõ sátorba, és a leves feledtette a bosszúságot.

Jó rendezés volt, szerintem még jövünk! (és szeretnék egy 20 km körüli távot.. :)

NádirigóTúra éve: 20102010.09.26 22:58:37
megnéz Nádirigó összes beszámolója

A 42 km-es távon mentem végig. Az útvonal tetszett, nagy része turistajelzés nélküli szakaszokon haladt, a Pilis újabb rejtelmeit ismerhettem meg, mint például a Kõkapu. Minden második ellenõrzõpontnál személyzet is volt, a közbensõ pontoknál rövid kérdésekre kellett felírni a választ, ez is tetszett. Az etetés-itatás számomra túl magas színvonalú volt, a hátizsákomban vitt elemózsia fele megmaradt. A célban nagyon jól esett a lebbencsleves. A szalagozás általában jól követhetõ volt, de egy-két helyen lehetett volna sûrûbb. Jövõre is eljövök, ha módom lesz rá. Köszönet a rendezõknek.