Szeptember végén (kerékpáros)

olsenTúra éve: 20122012.09.30 17:16:34
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,kerékpáros kilencvenhatos..

persze,hogy elmegyek,még nem voltam,reggel a cicus,szokás szerint,jobbról balra át,az árokpartról visszanézett és..esküszöm, vigyorgott..azonnal hívtam a növendék boszi barátnémat,aki levette a rontást,és így megúsztam,de ez ekkor még nem volt biztos,Rákosmente KerekSE,toborzó nélkül,ketten ígérkeztek,Pisti érkezik,meg Misu,Mihályt köszöntjük és ott is hagyjuk,mert  indulás is van,miután rajtlapot kapunk jó magyar forintér,az összeg szokványos,kedvezményt a koromra való tekintettel a fiatal hölgy nem ad..nosza,Zrínyi utca,Péceli út,Nagytarcsa,és innen fölfelé szigorúan,a tetõn ellátás,bár a túra eleje van,mégis terülj-terülj asztalkám fogad,mértékletesen fogyasztunk,egy kisebb óvodáscsoport kétheti adagjának megfelelõ mennyiséget,és miután a pontõr esküszik, hogy a következõ helyen is lesz valami,abbahagyjuk..lefelére vált az út,ötössel kezdõdõ szám íródik a digitális sebességszámlálóba,fékezni kell,miután a halálfélelem okozta verítéket letörlöm ,Isaszeg következik,majd Gödöllõ,át Szada felé,maradunk a kocsisávban,ugyanis a polgármester még nem hozatta rendbe a kerékpártúttá kinevezett szakaszt,és így biciklizni nem jó rajta,avatásra és dicsekvésre megfelelõ,Szada elõtt esõ,megállok,esõkabátot túrok elõ,de Pisti lebeszél,igaza lesz..a cébéa –Szada Center – kávésnénijét abajgatjuk szusszanásilag,és tovagördülünk,immár lefelé,szolídan Veresegyház,Erdõkertes,Vácegres,Galgamácsa és Váckisújfalu,hullámvasúthoz hasonló,útlezárással ékesített vonal,de a színesedõ erdõ kárpótol,mint magyar kormány a grófokat a kilencvenes években..anno..Õrbottyán felé ismét ellenõrzõ pont,melegfesztivállal dacoló vegyespáros,szeretettel fogad és etet-itat,tényleg jó az ellátás,betúrok egy körtét,az elõzõ pont szõlõs vala ugyanis,és csokit dugok a táskámba,hátha..több túratárs tart nagyobb pihenõt,megállapítható, a narancssárga kerékpárospóló helyettesíthetõ más színekkel ,pláne ha feláras..mondják,hogy életet is menthet – ha nem veszed föl,biztosabban -,korosztályosaknak tûnünk,ránézésre mindenki kevesebb ideje fiatalabb nálunk,van élet Õrbottyán elõtt,és Fót következik,templommal és kávészünettel,a gyros árus is karcos árakon mér koffeint,de a a fagyi sem ötven fillér,emlékeztet..tépünk Mogyoródra,itt egy csomó fölfelé van a HÉV sínekig,de a pusztában szakállas ember integet és kiabál,nem pusztába kiáltott szó,fényképezés van,emeljük a színvonalat és a fenekünket ki a nyeregbõl,lazulunk,ellátás ismét,nem tudom szó nélkül hagyni,a szponzor után faggatózom,a pontõrök – homogén páros,nõ nélkül,csak úgy mondom..- tagadnak,egyformán állítják,hogy az egyesület a tagdíjakból rendez..hát,vagy igen magas a tagdíj,vagy igaz lehet,hogy itt nem lopnak..a tagok az utóbbira esküsznek,ez ebben az országban újszerû megközelítése a tulajdonlásnak,valamikor régen volt ilyen,de hogy még nyomokban létezne..?szóval álmélkodás után zamek van,a szõlõ mellett újra ötössel kezdõdik a digitális,de az autók jönnek, fékeznem és félreállnom kell,hja, ez nem a tour valahol,Szilasliget,Kistarcsa,Nagytarcsa..a pontról hiányolt hölgyek itt vannak,hiányos szerkóban,csábosan néznek rám,erkölcsöm védelme érdekében negyvennel húzok el mellettük,lejtõ van ugyanis,és itt a város,ami fõ,mellékrészei rákosak,mint a Szilas patak,úgymint Csabarákos és Kertrákos,ez utóbbi vasútjához rohanunk kétkeréken,mint Zrínyi, a Zrínyi utcán,a célban újabb dínom-dánom,persze az elmaradhatatlan zsíroskenyéré a fõszerep,és Misu viszi a szót,mint ünnepelt és bõbeszédû,egy tablót kisajtolok az egyletbõl és a maradék túrázókból,csomagolnak útravalót és biztatnak..

Pazar szervezés,csupa nagybetû,igen,jövõre is..RÁKOSMENTE KERÉKPÁROS SPORT ÉS SZABADÍDÕEGYESÜLET,,talán a név hosszabb,mint kellene,de a túra nem volt az,,új nevet pályázat útján érdemes keresni,kisebb összegér’ a gondolataimat megosztanám,de a TÚRA RAGYOGÓ volt,essünk neki jövõre is,két táv még van nekem is..szóval Rákosmente KEREKSE,emberek,erre figyeljetek,megéri..

Túra éve: 2009
laceeTúra éve: 20092009.10.14 12:17:37
megnéz lacee összes beszámolója
Szeptember végén 35 km

Nagy örömmel indultunk neki az útnak. Mivel idén már voltunk a Pest határán 60-on, gondoltuk, miért ne mennénk erre is.
Autóval indultunk itthonról. Felszereltem a bringaszállítót, felraktuk rá a két bicajt, és 8.40-kor elindultunk.

A szervezõk kedvesen fogadtak minket. Mindhárman neveztünk (kisfiunkkal), de a kicsinek nem kellett fizetni, mindamellett õ is fogyaszthatott. Ezt köszönjük szépen!!

9.20-as rajtidõvel nekivágtunk.
Mindjárt az elején egy hosszú emelkedõ jött egészen a Zrínyi utcáig. Ott befordultunk abba az irányba, amerrõl érkeztünk. Miközben egy hosszú lejtõn ereszkedtünk, láttuk a szembõl jövõket, akik rendíthetetlenül nyomták felfelé a rajthoz. Hamarosan elértünk a keresztezõdéshez, ahol rátértünk a Péceli útra. Nagytarcsa felé a vasúti átjárón áthaladva rátértünk a Naplás útra, mely végig vitt bennünket az 1.ep.-ig, vagyis a Naplás-tóig. Útközben megelõztünk egy tucat fiatalt, akik 3 felnõtt kíséretében szintén gyûrték a kilométereket. A tó és környéke nagyon szép hely, ez jó választás volt ep.-nek. Mikor beértünk, készültek rólunk fotók (remélem, láthatjuk õket) kicsit beszélgettünk, és a pecsét beszerzése után tovatekertünk.

Innen kezdett izgalmas lenni a dolog. A Naplás út végén elkanyarodva jobbra, Nagytarcsa felé folytattuk az utat. Felfelé haladva a gyerek kérésére kicsit megálltunk megnézni a munkagépeket. A Nagytarcsai úton haladva két körforgalmat elhagyva, elértük Nagytarcsát. Mire felértünk a templom melletti emelkedõn, néhány embernek akkor jutott eszébe átmenni elõttünk, mikor épp kezdett visszaesni a lendületünk. Végül feljutottunk. Aztán következett a nagyobb emelkedõ. Mikor megpillantottuk a papírt, melyen az állt, 2.ep. 100m-re, megörültünk. Gyermekünk kicsit elzsibbadt és megszomjazott. Leszerelkeztünk, beszereztük a pecséteket, ettünk finom nápolyit, ittunk málnaszörpöt. Elköszöntünk és nekiindultunk a hosszú és elég meredek lejtõnek. Itt nagyon óvatosan ereszkedtünk, mert az út vége egy T elágazásba torkollott, ahol elvált a két táv. Elfordultunk jobbra, Pécel felé. Beérve Pécelre elég forgalmas úton haladtunk végig. Kiérve onnan, két körforgalmon áthaladva, Budapest felé vettük az irányt. Elérve a parkot, elõször jobbra, majd balra kanyarodtunk a lámpáig. A zebra után, feltekertünk ismét a Zrínyi utcán. A Rákoskerti sugárúton (mely a gyerek szerint is olyan, mint egy erdõ, nagyon szép) legurultunk a célig.

Ismét leszerelkeztünk és megkaptuk a megérdemelt okleveleket, kitûzõket. Néhány kedves szóval gratuláltak mindhármunknak. Egy kis pihenés, evés, ivás után, felraktuk a bringákat a kocsira, és hazamentünk.

Ha lehet, jövõre gyerek nélkül megpróbáljuk. Köszönjük a szervezõknek ezt a remek túrát!