Kiírások:2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017
 Túra éve: 2014
regulatTúra éve: 20142014.09.26 07:46:24
megnéz regulat összes beszámolója

Mondanám, hogy minden adott volt ahhoz, hogy ez egy kiváló túra legyen. Az idõ jó, a szervezõk kedvesek... de az útvonal, amit ha jól olvastam ismét megváltozott sokakat megtréfált a 4. és az 5 EP között.... beszámoló a blogban

Túra éve: 2013
Siki89Túra éve: 20132013.11.05 22:57:07
megnéz Siki89 összes beszámolója

Hase 20 – Katonasírok (2013)

Már 20 perccel a rajt elõtt megérkeztem Hûvösvölgybe, beneveztem, és vártunk hogy indulhassunk. Az ep-k síroknál voltak elhelyezve, mindegyiknél megálltam egy picit fotózni, és persze elolvasni, megnézni. A túra jól ki volt jelölve, az itinerben minden ott volt, mikor merre menjünk. 9 ep volt a túra során. Amit nagyon hiányoltam, hogy a szint sehol sem volt megemlítve. A ttt honlapon elõzetesen az volt, hogy 16km és 680 méter szint volt megadva. Az itinerben már 18,2 km szerepelt, és mint írtam szintrõl egy szó sem volt írva. Majd a túra után (!) este megváltoztatták a kiírást, 16.6 km-re és 525 m szintre. Szerintem ezt inkább elõtte kellett volna, bár nem hiszem hogy bárkit is eltánotorított volna.

összeségében jó túra volt, sok ponttal, szép tájjal. Nekem tetszett, szép színes térképet kaptunk, a célban színes emléklap és kitûzõ, alma, ásványvíz és nápolyi várt.

Képek:

hase20.siki.fotoalbum.hu/

MirPTúra éve: 20132013.09.24 17:52:26
megnéz MirP összes beszámolója

Túrabeszámoló és képek a turazo.ininet.hu oldalon!

CucusTúra éve: 20132013.09.23 22:42:34
megnéz Cucus összes beszámolója

HASE 20

Vasárnap reggel, Hûvösvölgy. A Gyermekvasút végállomásán hosszú sor kígyózott. Elég gyorsan megkaptuk az itinert, ami csodásan szép színes és részletes a hátoldalán nagyon pontos leírással.

Az elsõ EP. 300 méterre volt, az elsõ katanasírnál. Innen a sárga jelzésen föl a Nyéki hegyre, ahol az erõs kaptatón azonnal elértük az üzemi hõfokot, lekerült a szélkabát és a pulóver.  Gyönyörû idõben, nagyon jó útvonalon haladtunk. Mesés volt a kilátás a Hármashatár-hegyrõl  meg az Árpád-kilátóból.

A pontõrök kedvesek, a túra útvonala hibátlan, sok lelkes túratárs, jó idõ.

Felejthetetlen túra volt. Gratula a szervezõknek. Ez volt az elsõ, de nem az utolsó HASE túránk. Jövõre is jövünk.

Köszönet mindenért.

olsenTúra éve: 20132013.09.23 15:52:32
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek, a HASE…

ezen is elõször jelentem meg,és csak menni kell,és ugyanoda jutsz,ahonnan elindultál,szóval körtúra..

nem rossz,szép rendezõlányokkal,minden korosztályból,kupa,érem,ha kilépsz és oklevél mindenkinek,vízzel és almával,persze hogy..naná..

Túra éve: 2012
efemmTúra éve: 20122012.10.15 10:21:04
megnéz efemm összes beszámolója

(Levélben érkezett rendezõi beszámoló.)

HASE 20

Több mint háromszázan vettek részt a Honvéd Aurora Sportegyesület és a Puskás Tivadar Távközlési Technikum Infokommunikációs Szakközépiskola által szervezett „HASE 20 - Katonasírok nyomában” teljesítménytúrán. Az immár hatodik alkalommal megrendezett ? a Magyar Honvédség és a Groupama Garancia Biztosító által támogatott, a Budapest Kupa részeként meghirdetett ? túra kiindulópontja és célállomása a hûvösvölgyi gyermekvasút-végállomáson volt. A 20 kilométeres útvonal katonasírokat, emlékmûveket és kilátókat érintett. A távot legrövidebb idõ alatt teljesítõk értékelése korcsoportonként történt, az elsõ helyezettek serleget, az 1-3. helyezettek érmet és oklevelet kaptak. A „HASE 20” túrán a PTTT 15 osztálya is részt vett, a legjobb eredményt a 9. a osztály érte el. A 66 év feletti férfiak közül Fröhlich Henrik, a PTTT szülõi szervezetének elnöke érkezett be elsõként a célba.

A meghirdetett teljesítménytúrán, 320 fõ versenyzõ vett rész (80 településrõl érkeztek, volt olyan induló is, aki gyorsvonattal utazott fel Pécsrõl), PTTT 9 osztálya, az osztályfõnökeik vezetésével is végigment a túraútvonalán.. Érdekesség megemlíteni, hogy indult egy gyengén látássérültekbõl álló csoport is, akik egy fõ kísérõvel és vakvezetõ kutyával 4 óra alatt teljesítették a távot.

A HASE 20 teljesítménytúra eredményei

A legjobb eredményt a 9. a osztály érte el,

osztályfõnök: Karner Judit

HASE 20 útvonala

Túraútvonal: Hûvösvölgy–Nyéki-hegy–Határ-nyereg–Újlaki-hegy–Virágos-nyereg–Vihar-hegy–Hármashatár-hegy–Felsõ-kecske-hegy–Fenyõgyöngye–Árpád-kilátó–Határ-nyereg–Vadaskert–Hûvösvölgy

Indulás a hûvösvölgyi állomásépületbõl

Indítás a hûvösvölgyi állomásépületbõl

Katonasírok nyomában

A PTTT 9. a osztálya az Árpád-pihenõnél

Kilátás a Hármashatár-hegyrõl

HASE 20

A IV. korcsoport elsõ három helyezettje – középen Fröhlich Henrik, a PTTT szülõi szervezetének elnöke

A díjakat dr. Horváth László Ferenc igazgató (jobbra) adta át

A PTTT 9. a osztálya különdíjban részesült

Vanvi_91Túra éve: 20122012.09.30 11:30:24
megnéz Vanvi_91 összes beszámolója

Õszintén szólva, hatalmasat csalódtam ebben a túrában,de POZITÍVAN!!

Olvasgattam az elõzõ évi beszámolókat, hogy mégis mire számítsak, kicsit elbizonytalanodtam, hogy akarok-e én ezen a túrán indulni. Elõzõnap este még mindig nem tudtam eldönteni, hogy akkor mi legyen.. Végülis belevágtam, megérkeztem a rajtba, benveztem, megkaptam az itinert,  minden várakozásomat felülmúlta... kinyitottam és egy csodás színes térkép vázlatot találtam benne, na mondom így csak nem fogok eltévedni, de a leírás is nagyon pontos volt! Több helyen papírkák voltak kihelyezve a fára/bokorra hogy merre tovább.

Nem volt egy könnyû túra, rendesen megizzasztott, megdolgoztam az újabb Budapest Kupa pecsétért úgy érzem.. :)

Köszönet a szervezõknek! :)

MirPTúra éve: 20122012.09.23 16:38:10
megnéz MirP összes beszámolója

HASE 20 - Katonasírok

Túrabeszámoló és képek az alábbi linken:

DegubabaTúra éve: 20122012.09.23 14:34:33
megnéz Degubaba összes beszámolója

Mivel nem vagyunk korán kelõk, így csak 9 óra után nem sokkal vágtunk neki a túrának. A cél az volt, hogy (ahol csak lehet) futva haladjunk és érintsük az ellenõrzõ pontokat függetlenül az út emelkedésétõl és a terep nehézségi fokától. No persze azért a sûrûn egymás mellett fekvõ szintvonalak és a sziklás utak megtették a maguk lassító hatását.  Már az elsõ pontnál (nem készakarva) sikerült egy kicsit lecsalni a távból, ugyanis mi nem a kiszalagozott úton, hanem szimplán a sárgán tettük meg azt a cca 400 métert, ahol az elsõ pont volt. Meg is kaptuk érte a magunkét pár ejnye-bejnye megjegyzéssel. Utána viszont már nem volt eltévelygés és szépen az utat tartva haladtunk pontról-pontra. Személy szerint nekem nagyon tetszett, hogy a térkép színes volt, és a vonalak információ tartama mellett a színek is egyértelmûvé tették számunkra, hogy milyen színû jelzést kell követni. Csak ajánlani tudom a többi teljesítménytúra szervezõnek is, hogy térjenek át ezen itiner alkalmazására. A kitûnõ térképes szemléltetésnek köszönhetõen a szöveges rész mazsolázására nem is volt szükség túránk során. Nagyon köszönön a szervezõknek és a pontõröknek a szervezést, a részvételt.. Kitûnõ vasárnapi program volt ez a mai és bizton állíthatjuk, hogy jövõre is ellátogatunk a túrára, és nemcsak azért mert a Budapest Kupa része.

Túra éve: 2009
laceeTúra éve: 20092009.10.14 12:02:17
megnéz lacee összes beszámolója
Hase 18

8 óra elõtt megérkeztünk Hûvösvölgybe. A rajthely megtalálása után beálltunk a sorba.

Mivel versenyt „futottunk”, mind az idõvel, mind a többiekkel, ezért többen ugyan azt a rajtidõt kaptuk. A fura csak az volt, hogy több korcsoportot vettek teljesítés szempontjából. Ez persze így nem volt rendben, hisz egy huszonévest nem lehet egy kalap alá venni egy negyvenessel.

8.00-kor nekiindultunk a S- jelzésen a Vadaskerti, katonasír, 1.ep-hez. Sokan nem voltak elõttünk, mikor odaértünk, már felfelé lemorzsolódott a társaság nagy része. Gondoltuk pecsétet kapunk és mehetünk. De nem! Név bediktálása, elfelejtett pecsételés, közben egy ismerõs befutása közbeni kizökkenés a pontõröknél. Ezt így elhúzni, mikor idõre megy az egész!! Mivel rosszabb idõre számítottunk, felfelé már neki kellett vetkõzni.

Már induláskor volt, aki úgy kezdte, hogy õ fel nem megy az Újlaki-hegyre. Sajnos rajta kívül többen ugyanígy gondolták. Nem is másztak fel. Ezek az úgy nevezett „becsületes emberek”.

A hegyrõl több embert is láttunk, amint alulról kerülik meg a hegyet. (Ide tehettek volna egy aláíró pontot. Talán akkor mindenki kénytelen felmenni.) Gondolom nyugodt lelkiismerettel átvették, mind a kitûzõt, mind az oklevelet. „Szép dolog”.

Leértünk a Virágos-nyeregbe, (mely az egyik kedvencem) és a következõ ep. felé folytattuk az utat.

A 2.ep-nél (itt megint találkoztunk azokkal, akik kihagyva az Újlaki-hegyet, már visszafelé jöttek elõttünk) ismét név bediktálása+ aláírás. Minek? Ott a sorszám. Na sebaj.
A Vihar-hegy megmászása után (ezt már nem lehetett lecsalni) megérkeztünk a Hármashatár-hegyi, 3.ep-hez. Már vártam, hogy itt is kell a név, netán aláírás, de csak sorszámot kértek. Kicsit párás volt az idõ, mégis egész kivehetõ volt a Duna. Szép a kilátás. Innen hosszasan ereszkedtünk lefelé, miközben néhány futó elhaladt mellettünk.

Leérve a Fenyõgyöngyére, a K-n találkoztunk néhány futó hölggyel, akik épp melegítettek.

Az Árpád kilátóhoz, 4.ep, kellemes, egyenletesen emelkedõ szakaszon jutottunk fel. Meglepetésünkre senki sem volt a kilátónál. Pedig 10.00 volt már. Pecsét megszerzés, hátraarc, és lerongyoltunk a kellemes napsütésben. Persze itt is volt olyan, aki az utat lecsalva, szembe jött fel ott, ahol lefelé kell menni, és mikor hangot adtunk észrevételünknek, vigyorogva beismerte azt. Az ilyenek még ’teljesítménytúrázóknak’ tartják magukat. Felháborító! A célban persze, elveszik mások szintidejét.

Ismét elértük a Határ-nyerget, majd tovább haladtunk a K-n. A repülõtér ezen oldalán még sosem jártunk, nagyon tetszett. Az utolsó, 5.ep-nél a pontõrök egy kedves idõs házaspár volt. Néhány határkõ lefotózása után befutottunk a célba.
A hûvösvölgyi utat elérve, megint találkoztunk azokkal, akik nem izzadtak meg a Virágos nyereg felé menet. Végül 2:45-el értünk célba, 15 kilométert számolva. Persze a célban lévõ hölgynek gondot okozott a lapunk, nem tudta mit kezdjen vele. Ha egyszer verseny, minimum egy célidõt kéne ráírni.

Kérdésünkre, hogy hogyan zajlik a díjátadás, azt válaszolták 15.00-kor lesz, amikor már mindenki beért. Mi, meg akik még tovább mentek a Meteorra, nem tudták megvárni a végeredményt. Addig nem tudtunk várni.

Végeredményben, amint lehetett indultunk tovább. Megvan a pecsét, ami a Bp. kupához kell. Az sem akárhogyan. Egy pecséttel két helyre sikerült pecsételni. De megvan.
A szervezésben még lenne mit tanulniuk.

Valószínûleg többet nem jövünk erre a túrára.
Köszönjük

hkataTúra éve: 20092009.09.13 08:04:12
megnéz hkata összes beszámolója
Nagyon szépen köszönjük a rendezést, köszönjük a juttatásokat (szép a színes itiner-igaz, lehetne pontosabb, az oklevél, a jelvény!), a barátságos fogadtatást-bár valóban voltak zökkenõk, nagyon jó kis túra volt!

Bár be kell vallanunk, néha elég magányosnak éreztük magunkat, mert nagyon sokan alternatív útvonalakat választottak. A két legszembetûnõbb eset: az Újlaki-hegy nem sok mindenkit izzasztott meg, mert a hegyrõl jól lehetett látni, amint a kemény és gyors harcosok fürgén szedik tappancsaikat lent a réten a Virágos-nyereg felé; a másik, mikor valaki utánunk jön, nem hagy le minket, mégis szembejön velünk a Virágos-nyereg utáni katonasírtól (igaz, elfordítja a fejét)... Reméljük, nem vette el mástól a kupát vagy az érmet érdemtelenül.

Becsületbeli ügy a túrázás, a természet sok-sok ajándéka, gyönyörûsége, a szép idõ a kitüntetés, az érem. Gratulálunk minden tisztességes teljesítõnek, akármennyi idõ alatt is járta végig a kiírt útvonalat!

K2-A hegyek vándorai

ZETúra éve: 20092009.09.12 22:06:57
megnéz ZE összes beszámolója
HASE 20 Katonasírok, azaz 18, azaz kb. 15, mármint km... A nyílt túrák tekintetében elsõ próbálkozása a Honvéd Auróra SE-nek, ha jól tudom -- ez alaposan meglátszott a szervezésen, de inkább haladjunk szépen sorjában... Reggel nyolc után nemsokkal egz nevezési lap kitöltése után átvehettem az itinert, ami bár szép és színes, de sem táv, sem szintadatokat nem tartalmazott -- az útvonal viszont egyszerû, mint a faék: S- a Virágos-nyereg utáni katonasírokig, majd vissza a K- jelzésen. De... Az elsõ ep a Határ-nyereg elõtt, ahol a S- K- találkozik -- öt-hat perc várakozás, itt ugyanis felírnak nevet, meg kapunk rajtszámot. Bélyegzés után ránézek a lapra, és feltûnik, hogy bár tíz túraszervezõbõl kilenc ezt ajánlja, az Újlaki-hegyre nem raktak pontot... Miközben az egyes korcsoportokban a leggyorsabb teljesítõk kupát/érmet kapnak, ez nagyon durva hiba, hiszen a Budai hegység talán legismertebb és legdurvább Kispistázós útvonaláról van szó... Vannak futók is, meg Kispisták, meg tán Kispista futók is, ergo az esélytelenek nyugalmával (meg azzal, hogy túrázni és nem versenyezni jöttem) föl a S- randa kaptatóján, Újlaki-hegyen a panoráma idén immáron ki tudja, hanyadik megtekintése, majd irány lefelé. A murvás úton egy pillanatra megállok, S.A.-re emlékezve. A következõ ponton még alá is kell írniunk a pontkartont, majd jelzésváltás, és irány a Vihar-hegy a k- jelzésen. Szép, de durva emelkedõvel/lejtõvel tarkított szakasz, ez után azonban megeröltetõ szint nem lesz. HHH-en ep, aztán zúgás le a Fenyõgyöngyéig, ahonnan a változatosság kedvéért emelkedik az út egy picit, majd elérjük az Árpád-kilátót. Pont, aztán irány tovább a K- jelzésen. Oroszlán szikla, Határ-nyereg, majd a K--on még egy ep. A vége 2:46, a táv Mapsource-ban összerakva 15km körül.
A célban szép emléklap és kitûzõ, valamint egy csoki járt minden résztvevõnek, illetve két féle (buborékos és sima) ásványvíz, önkiszolgáló módon. -- Mindez 0, azaz nulla Ft nevezési díj fejében.

Pro: rövid, kellemes bemelegítõ kirándulás, laza szintidõvel, szép útvonalon, idén (a támogatóknak hála) nulla nevezési díjjal.
Kontra: Néhány olyan hiba, amit gyakorlott rendezõk alapból kivédenek/megoldanak (kavarodás a rajtszámokkal, itiner hiányosságai, a valós táv jelentõs eltérése a kiírásban szereplõtõl, kritikus szakaszról hiányzó EP).

A hibák/problémák egyike sem egetrengetõ, így könnyen orvosolható -- remélem, jövõre sikerül a rendezõk felé is jelzett problémákból tanulni (pont az Újlaki hegyre, illetve le, a Fenyõgyöngye környékére (A Z- által okozott "kísértés" csökkentésére), és azokat javítani; ha minden jól megy, 2010-ben megnézem, hogyan sikerült!