Zselici gyalogtúra (Zöldpont) - Olimpiai Ötpróba

Kiírások:2007 2008 2008 2009 2009 2010 2010 2011 2011 2012 2012 2013 2013 2014 2014 2015 2015 2016 2016 2017 2017
 Túra éve: 2019
regulatTúra éve: 20192019.10.17 08:09:05
megnéz regulat összes beszámolója

Azért az különleges élmény, ha az ember majd negyven év után tér vissza egy tájegységre, úgyhogy most nem is annyira a rendezésre, meg az útra öszpontosítottam, hanem inkább valamiféle álmodozós, nosztalgikus hangulatban jártam az utat... Bővebben a blogban

Túra éve: 2013
takacspitykeTúra éve: 20132013.11.10 23:35:00
megnéz takacspityke összes beszámolója

Zselici Gyalogtúra - Hosszú túra

A túra a Somogy Megye Teljesítménytúrázója 2013 mozgalom záróakkordjaként került megrendezésre. Nem tudni, hogy a szervezõk hogyan s kivel egyeztettek az idõjárást illetõen, de az biztos, hogy régen volt ilyen csodás idõ novemberben. Borult órák, napos percek váltogatták egymást, és a Zselic a gyönyörû, békés, õszi arcát mutatta ismét. Jól éreztem magam, kellemesen elfáradtam és a végén még a SMTT kupát (inkább kupicát) is átvehettem.

Köszönöm a lehetõséget, remélem, jövõre is hasonló élményekben lesz részem az SMTT kupáért folytatott harcban.

Képeim a túráról itt.

fulopgTúra éve: 20132013.11.09 20:53:12
megnéz fulopg összes beszámolója

Szép vidék, remek idõjárás, kiváló szervezés és útvonal. Köszönjük!

Bõvebben, képekkel: http://csatangolasaim.blogspot.com/2013/11/zselici-gyalogtura-rovidtav.html

Túra éve: 2012
Banyus19Túra éve: 20122012.03.18 14:01:58
megnéz Banyus19 összes beszámolója

Zselici gyalogtúra hosszú táv 2012. 03. 10.

Néhány kép, amit az út során készített nagylányom, az alábbi linken érhetõ el:

zselic-2012.nagyi.fotoalbum.hu

efemmTúra éve: 20122012.03.10 19:19:13
megnéz efemm összes beszámolója

Zselici Gyalogtúra 32km - Hosszú táv, 2012. tavasz

táv: 31.5km, szint: 585m

Végre sikerült eljutnom a Zöldpont zselici túrájára, teljesítménytúra szempontból csak egy régi Zselic 50-et és egy Deseda körtúrát tudok felmutatni. Mivel az elõzõ hetek 20km-es túrái jól mentek, és ez az idei 8. teljesítménytúrám, így a 32km-es Hosszútávot céloztam meg. Reggel még mindenhol deres volt a fû aztán ahová kezdett odasütni a nap, onnan ez is eltûnt.

Mivel olimpiai ötpróba is volt, így az Gárdonyi iskolát könnyû volt megismerni az elõtte felállított rajt-cél kapuról. Iskolás csoportok várakoztak az iskola elõtt, bent viszont semmi sorállás sem volt, 6 rendezõnél is lehetett nevezni bármelyik távra, a szervezés profi volt. A 300Ft-os nevezési díj minimál, de ötpróba gyalogtúráknál ez a megszokott, és természetesen a díjazáson kívül mást ennyiért nem is várok. A rajtban kaptunk mindjárt egy kitûzõt és egy itinert, Cartographia-s térkép másolattal (a cél logojával, támogatásával), illetve egy kisregénynek is beillõ, részletes, szöveges útvonalleírással. A térképen talán kicsit jobban ki lehetett volna emelve az adott táv útvonala, de mivel volt nálam GPS is Turistautak.hu-val feltöltve, nem aggódtam, hogy eltévedek. A jelzések is nagyon jók voltak végig, ahol hiányoztak mondjuk fakitermelés miatt, ott nem is lehetett eltévedni. (pl. 3km dózerút egy gerincen, DDK)

A rajt után a viszonylag frissen felújított piros négyzeten indultunk, majd a Töröcskei-tónál szétvált a rövid és a hosszú táv, innen sem volt bonyolult az útvonal. A Négy Testvér-forrásnál abba is hagytam a szöveges kisregény olvasgatását, mivel onnan végig a túra nagyjából 5km-enként váltott csak jelzést.

A reggeli fagyott talaj jól jött az elsõ emelkedõkön, és meglepõ módon a túra útvonalának csak elenyészõ részén volt komolyabb sár. Az igazi somogyi-zselici sár megismeréséhez majd valamelyik késõbbi túrán lesz lehetõség.

Ropolypusztán, a minimál szolgáltatásnak megfelelõen, a pecsét mellé víz járt, ittam is két pohárral, majd az faipari tanpálya mellett, egy naposabb padon elfogyasztottam a szendvicsemet és könnyítettem a hátizsákon tartalmát egy doboz sörrel. Amikor megálltam még melegem volt, a negyedórás pihenõ után azért éreztem, hogy még március van.

Ezután jött az 5km-es völgymenet, napsütésben, sár nélkül, 100m-enként magaslessel az út mellett. Az erdõ alja mindenhol tele volt hóvirággal, más virágot (valami aprób lila színût, de nem ibolyát) csak elvétve láttam.

A túra útvonala nekem új volt, egy-két helyszínt érintettem már rövidebb geoládázás közben korábban.

A Töröcskére levezetõ mélyút érdekes volt, de már nem esett jól az izmaimnak. Sajnos a település presszói közül az egyik du. 4-kor, a másik 3-kor nyitott, viszont csak fél kettõ felé járt az idõ.

A rövid táv a Töröcskei-tavat kerülte, említésre méltó 100m-nyi sár csak a távok közös szakaszon volt, és itt láttam egy egyik vizesárokban jeget, a víz tetjén. A tavon mérsékelt horgászélet volt még, a túraútvonal itt viszont kifejezetten tetszett. A Vackor-tanyán egy pohár vizet ittam, majd a már ismert útvonalon, a tó gátja után a reggeli útvonalat követve, 6:29 alatt beértem a célba. A végén kicsit siettem, hogy a hat és fél óra meglegyen (nagyjából 5km/h-s átlag).

Az otthagyott túranaptárakból 3 db el is fogyott, nemhiába vittünk, kértem egy célbélyegzõt, átvettem egy sportszeletet és frissítettem a mosdóban.

A tempó miatt ennél hosszabb táv nem is hiányzott volna, jól éreztem magam, az útvonal jól követhetõ volt, ebben a szép idõben kár lett volna kihagyni. 404 résztvevõ túrázott a három távon, az iskolás többség inkább a röviden.

Túra éve: 2010
LasziszTúra éve: 20102010.03.07 17:37:09
megnéz Laszisz összes beszámolója

Hosszú táv Doriccal

Ez volt az elsõ túránk a Zselicben, elõtanulmányként megnéztük az "...és még egymillió lépés III." filmet

Az éjszakai fagy sokat segített a táv elsõ felében, nyugodtan tudtunk nézelõdni, fotózni és még megfelelõ tempóban is haladtunk. Ropoly után viszont már a napocska és valami irdatlan nagy kerékkel rendelkezõ gép közös erõvel sártengerré változtatták az utat. Ez jól beadott Doric fájós térdének. Ezen a részen nem volt semmi látnivaló a nagyüzemi vadászatra telepített rengeteg vadászles nem nevezhetõ annak.

A hóvirágszõnyeg üde színfoltja az útvonalnak végig. Jó pár példány áldozatává vált a túrának, de helyenként lehetelen volt kikerülni õket. Szerencse hogy tilos szedni, így megmaradt mind a 20000 négyzetméterenként.

Nagyon kellemes volt a túra. A nevezési díj jelképes, de nyugodtan lehetne megasabb is, ha ez kell ahhoz, hogy egy emléklapot is kapjon a teljesítõ.

A túrán készültek ezek a képek.

tuliTúra éve: 20102010.03.06 18:53:05
megnéz tuli összes beszámolója

Korán reggel indultunk Dombóvárról, ahová elõzõ este szállingóztunk le. Negyed hattól (!)    :)   ott ültünk várakozással telve az iskola elõtt.

Miután megérkeztek a rendezõk, mi is bementünk, átöltöztünk. Balázs még felhívta Tatai urat, hogy jön-e:igen, 30-ra, hát megvártuk.

Kicsit furcsállottuk mindhárman hogy elõre adták a díjazást; így már nem volt akkora kihívás - nekünk - a túra, bár azt hozzá kell tennem

mindhárman néminemû alvázsérülésekkel bajlódunk, így az elég sok és néhol igen durva dagonya kissé betett...a jobb bokámon akkora daganat van, mintha legalábbis lódarázscsípés lenne...

Látnivalókat inkább a túra elsõ harmada tartogatott, a második harmad már abszolút a sár fõszereplésével zajlott, a városban levõ tetemes mennyiségû aszfalt pedig egyenesen szétcincálta a lábainkat.

Jó hangulatban és az itinert meglehetõsen keveset nézegetve - mindenhol egyértelmûek voltak a jelzések - értünk célba 15:00-kor, bár a lépcsõn mindhárman úgy mentünk fel, mint aki ...

Jól elfáradtunk, kellemesen éreztük magunkat.