Abaúj - Hegyközi teljesítménytúra/Körbe-körbe a regéci várvölgyben

Túra éve: 2016
TibetTúra éve: 20162016.08.22 15:34:03
megnéz Tibet összes beszámolója
Abaúj - Hegyközi teljesítménytúra (FONY)

Egy GYÖNGYSZEM túra az eltömegesedő, igénytelen útvonalú, szív nélkül rendezett túrák világában.
Nincsen színes térképvázlat, a leírásban vannak hibák, nincsenek résztávok és szintek, az útvonal nem fényvisszaverővel jelzett, a szintidő szűkösnek tűnik. Aki ezt nehezen viseli, az csak a kritizálás miatt ne jöjjön.

Van azonban pár olyan dolog, ami csak kevés túrán létezik, ezeket keresem mostanában és néhol rátalálok.

GYÖNYÖRŰ ÚTVONAL a Zemplén szívében. Egyetlen dolog fáj: az, amit a kedvenc Regéci várammal tettek… Vétek. Egy bolond várat építeni az ősi romokra, nem volt szíve a tervezőnek. Elképzelem, milyen lenne egy újraépített római Colosseum … de az olaszok becsben tartják kincseiket. Persze a Fehérkúti forrás kicsi szobrára már csak néhányan emlékszünk, odaképzelem a négy vaspánt helyére. Látni kell az itteni kincseket: Rezső bácsi kútja, Ósva-völgy, Arka-patak völgye, a hatalmas erdők, a színek.

A BÉKE SZIGETE a Zemplén, a túra nem tömeges. Hallani a csendet, az erdő neszeit, elfelejthető a városi zsivaj, a gazdasági válság. Nincsen statisztika, nincsenek elvárások, nincsenek átverések. Csak a természet létezik a maga kis trükkjeivel :-) néhol furfangos kanyar a zöldön vagy huncut kis híd a sárgán. Ha az ember akarja, megismeri és megszereti. Elveszik az idő és a nyugalom veszi át a stressz helyét.

És ami még lüktet ezen a túrán a SZÍV ! A rendezők KEDVESSÉGE a rajtban-célban, az ellenőrzőpontokon nem szokásos, tényleg a szívüket adják bele. Egy család rendezi, szülők és gyerekek, szívből mindent beleadnak. Mésszel jelölik az útvonalat, maguk készítik a meleg ételt, saját termésű gyümölcsöket kínálnak, kemencében égetik ki az ajándékpoharakat és ők formázzák az érmeket is. Mindenkinek jut étel-ital, mindenkire jut figyelem.

Azt adja ez a túra, ami számíthat még ebben a rideg világban: az OTTHON MELEGÉT IDÉZŐ HANGULATOT!

Ajánlom mindenkinek, akinek fontosabb a természet és kedvesség, mint a futószalag-rendezés.

Túra éve: 2015
VadMalacTúra éve: 20152015.09.08 09:28:16
megnéz VadMalac összes beszámolója

„…egy képben csak talán, s csupán a lényeget.”

Az elmúlt hetekben remek túrákon jártunk, megérdemlik, hogy emlékezzünk rájuk. Kivétel nélkül hangulatos, küzdelmes, szép túrák, melyek rengeteg – olykor igen nehéz - rendezõi munkáról árulkodtak. Köszönet illeti érte a megálmodókat és kivitelezõket.

IV. Abaúj-Hegyközi teljesítménytúra

Megégette magát Gergely, a hegy. A Nap jobban bírta. Õszi lombhullást idézett, pedig senki sem írt senkinek, fõleg nem szerelmes levelet. Mészbe mártott ecsettel jelölik meg az utat, eltûnik hamar, de az alkalomnak tökéletesen megfelel. Rokonok lettünk e tájjal, e szenvedéllyel, a helyiekkel, a patakokkal, mik simogatják a köveket egyre. Még e száraz évszakban is. És még e nehéz dilemmák közt is, hogy akarod-e a szépet, kell-e háborúban az írás…

A történelemre toronydaru emel falat, a romok belesikoltanak az erõszakba. Még látom a távol Onnan. A leguruló köveket is látom, miket nem fog habarcs. És úgy jó nekik…

Edit komoly szervezõ, a családban mindenki a helyén. Tudják a titkot, hogyan kell adni. Mikor értelmet, élményt mondok, az ilyen napok jutnak eszembe.

Túra éve: 2010
JakabTúra éve: 20102010.08.27 15:20:18
megnéz Jakab összes beszámolója

Az augusztus 20-i hosszúhétvégét a Zemplénben töltöttük, megcélozva a szombati Abaúj - Hegyközi teljesítménytúrát.

Hárman indultunk reggel fél 8 tájban már kellõképpen melegben Fonyról, a Gergely-hegy irányába. Vajdaúr, Maci és jómagam. A falut elhagyva az útbaigazító táblák mentén értünk a hegy lábához, ahol elõbb-utóbb megtaláltuk a zöld jelzést. Innen már jó sokáig lehetett a zöldön haladni, ami rendben fel is volt festve. Elsõ ellenõrzõ pontunk egy mély völgyben Rezsõ bácsi kútjánál - egy forrásnál volt.

A srácok innen már húzósabb tempóban továbbálltak, mivel õk az 50-es távra jöttek. Magam maradtam a sötét erdõben, tömérdek gomba mellett.  Találtam egy vargányát, sajnos többet sem az úton, de egy tésztás feltéthez, vacsorára elég lett.

Lassan baktattam az emelkedõn, gombászkodtam, és állandóan a földet bámultam. Lelkemben volt a félelem, hogy a Zemplénben vannak kígyók. Szerencsére eggyel sem találkoztam, és az õ szerencséjükre, mert attól a sikítástól amit rendeztem volna, biztos megijed minden élõlény.

A Gergely hegy vízmosásos és simább erdei úton kínálta az útvonalat, aztán felértem a platóra, és izgatottan kerestem a következõ ellenõrzõ pontot. Már megtaláltam a piros sávot, de a kapott térkép szerint már az ellenõrzõpontnak elõtte kellett volna lenni. Tanácstalan voltam, próbáltam telefonos segítséget hívni, no persze nem volt térerõ. Hamarosan jöttek túrázók, és tudták hol az etap, így sikerült megtalálni a második pontot is, ami a Fehérkúti vadászház mellett volt.

Innen tovább aszfaltos út következett, jól jelzett piroson, nagy része az erdõn kívül haladt, a nap pedig túl melegen sütött. A Nagy Szamárkõ elágazása után hamarosan beértem Regécre, a következõ ellenõrzõponthoz. A pontõrök megitattak, aztán útbaigazítottak, és elkezdtem a Regéci vár bevételét. Minõ kicsi a világ, a várból lefele fehérvári ismerõsökkel találkoztam. (Igaz ebbõl is kiderül a fehérváriak mindenütt ott vannak).

A vár felé szépen emelkedett az út, sok kiránduló volt, mindig örülök ha az emberek a természetben töltik a szabadidejüket. A pontõrökön majdnem túlmentem, úgy kiabáltak utánam. Vártam már a találkozást a várral. :-)

Nem csalódtam, nagyon tetszett. Csodaszép panoráma, sok rom, Zrínyi Ilona keménykezû törvényei egy férfias világban. A várba belépõt kellett venni, talán ezért is nem hozták fel az útvonalat, de megérte a kitérõ. A büfében benyaltam egy hideg kólát, a reggeli szendvicsemet pedig panorámás környezetben fogyasztottam el. Csináltam néhány fotót, majd érdeklõdtem társaim hogy- és hollétérõl, mivel itt remek térerõ volt.  Õk még csak Telkibányán jártak, ebbõl is gondoltam, ráérek nagyon, még így is várnom kell majd rájuk.

A várból lefele csatlakoztam két kedves fiúhoz, Sándorhoz és Márkhoz, akikkel aztán majdnem a végéig együtt gyalogoltunk. Mogyoróska következett a völgyben, csendes kis falu, jó kirándulóhely.

Innen tovább a malom-patak völgyében haladtunk, már az országos kék jelzésen. A patak-völgy azt hiszem 16-szor kívánta a patakon való átkelést, a végén már profin belejöttem. Kezdõ túrázó koromban paráztam az ilyen helyzetektõl, ma már lazán veszem az átkelést, igaz, nyáron nem nagy dolog az sem, ha vizes lesz a cipõnk.

A patakvölgy nagyon vadregényes volt, látszott a nagy esõzések nyoma is. Elértük a vadászházat, ami inkább csak rom volt, de támpontot adott az ellenõrzõ ponthoz. Innen tábla irányított minket egy járatlan úton felfele a Ravasz-lyuk-i ellenõrzõponthoz,  ahol a hosszúhajú, nagy tõrrel rendelkezõ véres kezû fiútól majdnem megijedtem. No persze kiderült hogy festékes a keze, nagyon kedves, és egyáltalán nem kellett megijedni tõle. :-)

Innen az útbaigazítások szerint lefele mentünk, aztán a sorompó alatt átbújva már csak a szaglásomra hagyatkozva kerestem a helyes irányt vissza Fonyba.

Zabtáblán keresztül találtam meg, és egy-két km után be is értem a célba, ahol megkaptam a kitûzõmet, oklevelemet. Nagyon finom kajával fogadtak, plusz gyümölcs, süti, kávé, üditõ, sör, minden volt. Kellemes volt a várakozás a többiekre ilyen elkényeztetett kiszolgálással.

Talán annyi lenne a megjegyzésem, hogy az 50-es táv ugyanolyan kitûzõért küzdött sok-sok órán keresztül, és az õ oklvelük az enyémmel ellentétben nem keménypapíros, hanem csak puha egyszerûbb volt.

A sorompóhoz elkelt volna még némi útbaigazítás, de összességében nagyon kedvesek voltak, látszott hogy szívük-lelkük tették a szervezésbe. Jó 2 és fél órát vártam a srácokra, végül aztán õk is megérkeztek. Közben meg-megnézegettem Fony takaros házacskáit, szépen rendben tartott portáit.

Nem ígérem hogy jövõre is jövök, de ennek a távolság az oka, mert a táj gyönyörû, szinte érintetlen, és látnivalókban gazdag.

Túra éve: 2007
gallerka8x8Túra éve: 20072007.08.15 18:00:31
megnéz gallerka8x8 összes beszámolója
Csapdiról hoztunk szórólapot az ARTE (jól hangzik és az erdõben olvasva jól is néz ki az Abaúj Regionális Természetvédelmi Egyesület nevének rövidítése) elsõ alkalommal rendezett túrájáról.

Négykor már a fõvárosban Melinda, Zsolt barátnõje volt a harmadik beülõ, úgy autóztunk a hármas út felé. Hét óra után a Gergely-hegy és minden más fekete foltnak látszott egy merõ sötétszürke felhõ alatt, esett nagyon.

A fonyi rajthelyrõl nézve Zsoltnak (õ egy néhány évvel korábban, kemény 20 km-ért kapott Rákóczis pólóban feszített), nekem és másoknak már kedvezõbb volt az idõ, de nem annyira hogy Melinda is elinduljon velünk, õ még nem vett részt ilyenen.

7. 45.-kor startoltunk és rögtön nem találtunk semmiféle jelzést. Már a faluból kiérve, bozótos részen találkoztunk Sanyival, õ tudatosította bennünk, hogy jó irányba megyünk, és mire figyeljünk. Késõbb megtudtuk: azon a tájon a szomorúan festõ, mert már elhagyatott, nem használt borospincéken túl minden út Rezsõ bácsi kútjához vezet. Abból víz folyt, és megkaptuk a ponton a pecsétet. A Gergely-hegy csúcsára nem kellett felmennünk, a pontra együtt érkeztünk az évrõl évre itt nyaraló négy sráccal, mondták: nagyon jól ismerik már a vidéket, de teljesítménytúrán most vesznek részt elõször. Amíg az anorákomat a zsák mélyére süllyesztettem, megkérdezték: Nagyon el tetszettek fáradni? Közben kezdett nyár lenni, és lett is napsütéses, szép idõ.

A Fehérkúti forrás és vadászház volt a harmadik pont, onnan a Rákóczi-úton haladtunk tovább, a Nagy-szár-kõ oldalára. Zsolt zsebébõl kiesett a telefonja (nem kell mindig olyan gyorsan megindulni a lejtõn), húsz métert sem kellett visszafelé mennünk, egy család (papa, mama, fiú, lány) már adta is vissza neki. Bizony szép rész az is, az úttól balra patakvölgy, közben egyre ritkább lett az erdõ, és a Kovács-dombhoz érve egyszerre tárult elénk Regéc vára szemben a hegyen és a környezõ települések házai, templomai. A nagy fényképezésben nem torony, hanem vár iránt lépdeltünk tovább, ezért egy teleksor kerítésétõl határozott muszáj-balossal, magas fûvel benõtt úton evickéltünk vissza a jelzésre szép számú túratárs közé. Jó tízes csapatban érkezetünk a regéci közérthez.

Tíz perc pihenés, és nekivágtunk a nap második kaptatójának. Sokkal szelídebb volt ez is, mint vártam. A pont megint nem a csúcson volt, hanem az utak csomópontjánál, az esõbeállóban. De nézdamá’!: Az egyik helyi fõszervezõ, Csaba mellett a kis, sátortetõs házikó asztalánál Zsolt barátnõje osztotta a pecsétet (volt, akinek még alá is írt, hümmm... ). A pontok zömén ifjú (õk gondoskodtak korábban derekasan a jelzésekrõl is) és kevésbé ifjú (õk gyakran terepjárókkal bukkantak fel) polgárõrök ügyködtek. Ám Csaba (aki Fonytól a nem tudom hányadik faluig maga egy intézmény, ez kiderült egész napi ténykedésébõl) érthetõ bölcsességgel és profi határozottsággal érvényesítette aznapi hivatalának hatalmát, amikor Melindát nevezte ki maga mellé pecsétõrnek. Így esett hogy az amúgy is szintidõ nélküli túrának ezen a pontján több idõt töltöttünk, mint a Löszölõn, a Szondi 25-ön és a Csabdi 30 ellenõrzési pontjain összesen.
Sorban távolodtak el tõlünk, akikkel korábban együtt haladtunk, velük Korláton, a célban, vagy Fonyon találkoztunk újra. Nekünk vadiúj túratársakat is megismertünk itt, mert Ezsau, késõbb Ateszking és párja is beértek minket. Õk a Szár-hegy csúcsára is felkukkantottak. Mi Zsolttal mentünk fel a Regéci várhoz, ez a kaptató sem megerõltetõ másoknak sem. Annak, hogy az ellenõrzési pont nem ott volt, az volt az oka, hogy a szervezõk nem tudtak megegyezni a várvédõkkel (már bocsi hogy ez kiszaladt az ujjbegyeimbõl, de igen kívánatos lenne, hogy ne mondjam evidencia, a jövõben bizonyára sikerül).

Könnyed tempóban haladtunk tovább szép úton, és Mogyoróskán is gondosan rendben tartott utcákat, házakat, kerteket láttunk és fotóztunk. (Sanyi mesélte késõbb, hogy egy idõben ismert rigmus Mogyoróskát és Regéckét mennyire szegénykének nevezte.)
A pont elõtt beértük Ezsaut és együtt haladtunk tovább, a célon is túlra. Nagy beszélgetéssel telt utunk, ismét meseszép erdei részen haladva a Bonyi-kutat, majd a Malompataki vadászházat is érintve. A kék jelzésrõl való letérésrõl volt egy kis félreértés, nem a jelzésekrõl gondoskodó srácok miatt, hanem mert az itiner szövegezésében a „dózerolt út” kifejezés jelentett más tájakon élõ embereknek mást és mást. Így a kéken negyed órával többet mentünk, aztán az erdõbõl kiérve, a településeket látva megállapítottuk, hol is vagyunk, és merre tovább. Tovább visszafelé!

Ateszkingék, majd a legutóbb a rajt után látott Sanyi jöttek szembe, õk is úgy értették a leírást, mint mi. Sebaj! Együtt érkeztünk a 10. pontra. Itt kezdõdött egy szervezõvel a beszélgetés arról, hogyan-miképp lehetne jövõre több távon rendezni a túrát. Ez a tanácskozás folytatódott a célban, ahol Korlát polgármestere volt a vendéglátónk. Tõle vehettük át az Emléklapot, ami igen szép színes képekkel illusztrált, és a településrõl igényesen megfogalmazott ismertetõ. A lányoktól és asszonyoktól kaptuk a szintén szemrevaló kitûzõt, a réteseket és pogácsákat. Bõséges uzsonnánk közben beszélgettünk a hogyan továbbról, a következõ, több távon való kiírás lehetõségeirõl. Fõleg Ateszkingéknek voltak konkrétan jó ötleteik.

Aztán Korlátról át Fonyra, ott gulyás várt és kávét is kapott, aki kért. Innen sem szaladtunk el hanyatt-homlok, ismerkedtünk, beszélgettünk tovább, címeket cseréltünk. Ötkor hazafelé autóztunk.

Idén a Löszölõ után (az is Zsolt választása volt) ismét elsõ rendezésû túrán vettünk részt, és bizony most is jó volt. Gyönyörû tájakon, kedves településeken jártunk, sokat ismerkedtünk és beszélgettünk. A rajt és cél között kilenc pont volt, ami sok, viszont mutatja, hogy érdemes a rendezõknek több és hosszabb távban is gondolkodniuk a jövõben, néhány magasabb pontot, konkrétan hegycsúcsot is az útvonalba tervezni.
A túratársaknak is egyöntetû véleménye volt: a helyieknek érdemes a jövõ évre még többet tervezniük-szervezniük. Amit idén nyújtottak nekünk, az is csuda sok volt.
A fáradtságom oka a nap végén nem csupán 25 km-es táv volt, amit úgy magában korántsem éreztem volna megerõltetõnek, hanem az a sok-sok élmény, amit a helyiektõl és a megismert túratársaktól kaptam. Köszönöm szépen!

ezsauTúra éve: 20072007.08.13 22:24:42
megnéz ezsau összes beszámolója
Körbe-körbe a Regéci Várvölgyben
I. Abaúj-regionális természetvédelmi egyesület Túrája

A beszámolóm elején szeretném elmondani, hogy már régóta készülök egy olyan túrára, amihez nem kell sokat autózni, lehet reggel egy picit aludni. Péntek este Érkeztem Encsre. Így elsõ olyan túrám volt amihez elõre mindent be kellett készíteni. Hallotam úgyan a a rádióban és metnet-en is megnéztem, hogy esõ az lehet szombaton, de azért reménykedtem nem hiába...
Szombat Reggel ébredés 5.30-kor azt mondja a feleségem: " esik az esõ, hallod!" Mondom neki:" csak a fel zúgását hallod" de hogy nekem legyen igazam kikeltem az ágyból és láttam száraz az aszfalt. felcsillant a szemem(5. percig tartott az öröm...) Szinte leszakadt az ég. igazi nyári felhõszakadás. NA gonddoltam lõttek a túrának. Majd 6 útán csendes esõvé szelidült...
7.30-kor ültem autóba. Fony még 20km sincs hamar odaáérek. Gibárti hidnál újra szakad az esõ. de azért gurulok tovább. A Boldogkõváraljai várat nem láttam. A gergely hegyet sem. Ne vajon mi lesz itt????
7.52-re érek fonyba. hamar megtalálom a Petõfi utcát. A parkoló autók láttán már tudom más is eljött nem csak én...
gyors nevezés( pénzt sem kértem- én meg nam adtam....)
Kaptam egy flakon vizet és irány...
Sajnos csak kocsival jártam eddig folyon keresztül, de most vajon merre kell egyáltalán indulni. Az esõ elált, de itinert nem volt kedvem olvasni, így a térképet bámultam. Hamar kiértem a faluból, jó látvány volt alattam a pincesor...
Eszembe is jutott mi lenne, ha a Kábel Team KFt. oszlopt állítan és vezetéket terítene ide mint Károlyfalvára....
Szóval kiérek a faluból de nem szipmi az a sok szemét kupac...(tenni kéne vele valamit) A polgármesterrõl és a szemétrõl hallottam valami pletyót....
Kár hogy nem vagyok Fonyi lakos, akkor tudnám merre kell meni Rezsõ bácsi kútja felé. de végül csak rájövök... Ekkor már nemcsak a bakancsom, de még a nadrág szára is nedves...( a fûszálaktól)Áldottam a fentieket, hogy annyi eszem, hogy nem a Trekking cipõben, hanem a bakancsban jöttem.
A Rezsõ bácsi kútjánál 2 fitalember pecsétel, akik a tûz gyjtással voltak elfoglalva. kiderült ifjú polgárõrök. Nagyszerû dolog.
A Gergely hegy felé elmélkedem egy keveset, majd megemlékezem a katonákról, a Borsóhegyrõl, 2006. Jan 19-érõl.
Újjab ifi pontõröket találok a fakitermelés közelében. Õk is a tûzzel próbálkoznak...
A fehérkúti vadászháznál már ropog a tûz, amikor érkezem. A pecsételés alatt a vadászházból kiszólnak tûzgyújtási tilalom van. A fiúk megjegyzik:" szakadó esõben"
Majd védelmûkre kelel, hogy annak már vége. Aztán megkapjuk a kioktatást: "akkor van vége, ha engem is értesítettek róla"( Még nem vitte fel neki senki a népszabadságot...)
Az aszfalt út felfelé ível a P jelzés elején. majd egy dózerúton lefelé haladok. A nap kezd kisütni... Még a végén szép idõnk lesz gondolatm magamban. Megcsodáltam a szárkõ tömbjét, majd haladok lefelé. Emberi hangokra leszek figyelmes. Lada Niva terepjáró. OPSZ felírattal. Polgárõr egyenruhában a Vilmányi Polgárõrök pecsételnek. A motorháztetõn kisméretû üveg Gönci barackkal töltve. A pontõrök kínálgatnak, de én nem iszom egyáltalán pálinkát. Így tovább indulok. Itt fedeztem fel hogy Mások is vannak ezen a túrán Atesking és az õ kedvese majdnem utõlérnek, akik megmászták a szárkõ tetejét is.
Szép úton haladunk Regéc felé csodálatos ahogyan kibontakotzik az erdõ ölelésébõl a kis falu.
A kocsma elõtt pecsét. Irány a regéci vár felé. Az itiner szerint nem kötelezõ. így nem is megyek fel. Az ellenõrzõ pont elõtt Ateszking felment a várba a kedvesével szinte egyzserre érkezünk az ellenõrzõ ponthoz. Itt találkozom elõször zsolt75 kedvesével. majd õk akkor fitnak be a Gáborral, amikor én elindulok Mogyoróska felé. Ekkor már éreztem, jó lenne bemenni a kollágámhoz, de mivel ez teljesítménytúra és 6 óra alatt szeretném befejezni megyek is egybõl a pecsételni. ekkortól együtt hladunk Zsolt75-el és Gáborral. Beszélgetünk különféle túrákról és beszámolókról. A következõ ellenõrzõ pontot jelzik a földre helyezett nyilak. Majd tovább haladva csodlájuk a Malompatak völgyét. Még fényképet is készítünk.
Egy Trabantot találunk a patak parton. Õ nem kelt át csak mi, és feltéve a gazdái mert egy ismerõs kis üveg a tetején árulkodott, fõként üresen. Megis találjuk a Polgárõrparancsnokot szinte friss, üde lehelettel és gyorsaággal írja alá a papirjainkat. Nekünk is buli ez a túra, de nekik is...
Hármasban tovább haladva. elég jól összezavartuk saját magunkat....
1. a patak balra elmenni nem akart, pedig úgy vártam. Gábor a Dózerútat sem vélte sehol felfedezni. így mentünk majdnem Arkáig. A gyümölcsös szélén ahol eltér a OKT jelzés megáltunk. Patak elment balra, dózerút van, a OKT is elment csak épp a 10 Pont a cél hiányzott...
gyors tanácskozás. Jobbra, avgy balra vagy vissza. Pontos térképolvasás és irány vissza.
meg is találjuk a jelzész a Zöld nyíl formájában. Majd Zsolt 75 el is mnodja, hogy õ hova tette volna...
A dózerút nekünk mást jelentett...
Végöl beértünk, ed már úgy hogy Ateszking a Kedvesével és Sanyi is megérkezett.
A fiúk söröztek. mivel én 6 éve nem sörözöm, ezért vizet kértem.
Kényelmes séta Korlát község Polgármesteri Hivatalába. Ahol mindenféle finomsággal fogadták a túrát teljesítõket. Gönci barack, sör, üditõ, Rétesek sokasága pogácsaák, sajtos rudak.
AZ Oklevelet a Polgármester Úr személyesn adta át. Köszönet a kedves gesztúsért. S azért, hogy támogatta ez a Rendezvényt. Köszönet az emléklapért amit Korlát községtõl kaptunk.
miután pihiztünk Zsolt 75,az õ kedvese, Gábor, Sanyi és jó magam, egy alkalmi stoppal, ami az egyik szervezõ NDK-s Wartburgja volt átgurultunk Fonyba. A vadászházam, már az élményeké volt a fõszerep és a Forró gulyáslevesé, amihez még kávét is kaptunk(Nem semmi!!!!)
e.mail cím cserék után idultunk haza.
Kiválóra vizsgázott a szerezõ csapat az 1 ARTE túrán. az ellátás fejedelmi. Sokat beszégettünk a jövõrõl. A következõ túrákról, s zemplén széségérõl és a II. ARTE tt.rõl ami szervezõk szerint is legalább 3 távon fog indulni. Jövõre itt a helyünk!!!

zsolt.75Túra éve: 20072007.08.13 21:47:40
megnéz zsolt.75 összes beszámolója
Körbe-körbe a Regéci várvölgyben

Sokáig szemezgettem az Ormánság túrákkal. Az 50-es távot szerettem volna teljesíteni, de nem nagyon tudtam a megfelelõ létszámot összeverbúválni, ezért az autópályák miatt jobban megközelíthetõ regéci túrán indultunk el. Elõzõ nap eldölt, hogy a barátnõm is lejön, már csak az esõ függvénye volt, hogy teljesíti-e az elsõ túráját, sajnos esett...

Így gyors nevezés után ketten, Gallérkával keltünk útra. Az elsõ kilométer még lakott területen, Fonyon volt, de utána már egy völgyben, a Cinke-pusztán majd erdõben követtük a zöld jelzéseket egészen Rezsõ bácsi-kútjáig, ahol elértük az elsõ ellenõrzõ pontunkat. Ezután egy rövidebb sárga szakasz után isméz a zöldön voltunk. Négy balmazújvárosi sráccal elõzgettük oda-vissza egymást, néha beszédbe elegyedtünk velük, de egyfolytában magáztak, ezért mondanom kellett nekik, hogy max. 10-12 évvel lehetek idõsebbek náluk, ezért nyugodtan tegezzenek. Az volt a csúcspont, amikor Gergely-hegy felé tartva megkérdezték, hogy "fáradtnak tetszik lenni?":) A nyereg elérése után ismét pecséttel jutalmaztak. Indulhattunk tovább a Fehér-kúti vadászházhoz. Ezt már a piroson értük el, amin a késõbbiekben is folytattuk az utunkat. Egy ideig aszfalton haladtunk, majd a Lapu-patakkal párhuzamosan erdei útra tértünk. Még a Nagy-Szár-kõ elõtt, a következõ pont elõtt észrevettem, hogy nincs meg a telefonom. Ezért visszafordultunk. Óriási szerencsémre nem kellett sokáig visszafelé mennünk, még nagyobb szerencsémre a velünk szembejövõ békéscsabai család hozta magával az elvesztett "ereklyémet". Ezuton is szeretném nekik megköszönni a segítségüket! Beszélgetésünk alatt kiderült, hogy múlt héten is ugyanazon a túrán vettünk részt, Csabdin.

Nagy-Szár-kõi ellenõrzõ pont elhagyása után az erdõt elhagyva gyönyörû látvány tárult a szemünk elé, a sok-sok hegy egyikének a tetején magasodott a regéci vár. Nem gyõztem kattogtatni a fényképezõmet. Annyira belelendültünk Gallérkával, hogy szem elõl tévesztettük a pirosat, és a házak mögé, egy mezõgazdasági útra tévedtünk. Ezért visszafelé vettük az utunkat. Hamar visszataláltunk, rövid séta után beértünk Regécre, és belecsatlakozott utunkba a kék jelzés is, amin a kásõbbiekben haladtunk majdnem a célig.

Regécen a pecsételés után engedélyeztünk magunknak egy kisebb pihenõt, a helyi közértben csokoládéval ajéndékoztuk magunkat. Amíg ültünk, majszolva csokoládénkat egy nyugdíjas csoport egyik tagja kérdezte az ugyancsak a bolt elõtt ülõ kissé elhajlott helyi lakost, hogy mennyi idõ alatt lehet felérni a várba. Azt válaszolta nekik, hogy 20 perc. Gallérkával arra gondoltunk ekkor, hogy talán elég lesz nekünk 12-15 perc is, ha a 60 év feletti néniknek 20 perc kell. Mi kb. félóra alatt értünk fel, a nénik láthatárón sem voltak...

Az esõház elérésénel óriási meglepetésemre a barátnõm osztogatta a pecséteket. Az egyik fõszervezõ, Csaba bevonta õt is a rendezésbe. Így alkalmam nyilt lefotózni õt is Csaba egyik könyvével, aminek a címe a Helyes asszonytartás:)

Mogyoróskára hamar beértünk, itt ismét pecsét volt a jutalmunk. A további utunkon megismertük Ézsaut, akivel rengeteget beszélgettünk, közben sok-sok képet csináltam. Sajnos közvetlenül a cél elõtt egy picit eltévedünk. Nem tértünk le Ravasz-lyuk felé, hanem majdnem Arkáig begyalogoltunk. Mint késõbb kiderült nem voltunk ezzel egyedül. Ateszking a kedvesével egyetemben ugyancsak a helytelen útirányt választotta, ezért már öten mentünk a haladási iránnyal ellentétesen, míg vissza nem értünk a zöld jelzéssel feltûntetett kõhöz, amit követve beérkeztünk a célba. Itt sört kaptunk, azaz én a visszautazásra való tekintettel egy pohár ásványvízet. Majd irány Korlát község polgármesteri hivatala, ahol süteményt, oklevelet, egy gyönyörû kitûzõt és gratulációt kaptunk. Fonyban még egy nagyon finom babgulyásra is megvendégeltek minket.

Nagyon jó rendezésû, szép helyeken végighaladó túrán vehettünk részt. Mindenkinek tudom ajánlani, érdemes eljönni Fonyra a jövõ évben!

Remélem nem ugyanaz rendezik majd, mint az ormánsági túrákat, mert jövõre, ha minden jól megy már eltántoríthatatlan leszek:)
Képek itt: http://www.fotoalbum.hungarotel.hu/zsolt75

ateszkingTúra éve: 20072007.08.13 01:14:57
megnéz ateszking összes beszámolója
Körbe-körbe a regéci várvölgyben
(alias Abaúj-hegyháti teljesítménytúra)

Már jó ideje szemeztem ezzel a túrával. Szégyenszemre eddigi földi pályafutásom alatt még soha nem voltam a Zemplénben. Másrészt pedig egy elsõ rendezés izgalmas újdonságnak látszott. Kedves végre ráért, azonnal rákattant az ötletre, õ gyerekként járt arra, és volt még néhány javaslata is, hogy mi mindent kellene megnézni a környéken.
Így aztán hamar eldõlt, hogy ebbõl teljes hétvégés program lesz. Már péntek este Regécen aludtunk, ahol esti pihiként felszaladtunk a várba, kigyönyörködtük magunkat a tájba, a romokban, és nagy élvezettel olvastuk a leírásoka, illetve a Zrínyi Ilona által életbe léptetett „házirendet”.
Reggel átmentünk Fony községbe, ahonnét indult a túra. Rögtön némi esõvel indított az idõjárás, de ez nem tántorított vissza minket. Miután itt kiderült, hogy nincsenek szintidõk, csak végsõ beérkezési határidõ, tudtam, hogy ez nem egy rohanós túra lesz, hanem egy kirándulás, amelyet végig élvezni fogok.
A falu szélén haladva sajnos az út két oldalán heverõ szemétkupacok között kellett megtennünk az elsõ kilométert. A legendák szerint ezeket a kupacokat a íhelyi polgármester és családja rakta le magánbiznisze keretében a falu körül, gy a helyiek semmit nem tudnak tenni ellene! Hamar kiderült, hogy minden elágazásban táblán tudatják, hogy merre kell kanyarodni, eltévedni lehetetlen lesz. Onnét aztán elindultunk fel egy nagyon szép völgyben, a Rezsõ bácsi kútjához. A felfelé vezetõ úton az esõ után olyan párás volt a levegõ, hogy a ruhámból csavarni lehetett a vizet, egyszerûen nem kaptam levegõt. Mint kiderült, lentrõl látták, hogy éppen a felhõben megyünk. Teljesen olyan volt, mint az esõerdõben.
Végül elértük a kutat, ahol két ifi polgárõr várt minket a pecséttel. Látszott, hogy komolyan veszik a dolgukat. A forrásnak kitûnõ víze volt, nagyon jól jött.
A következõ állomásig, a Gergely-hegyig folyamatosan emelkedõ úton ballagtunk. Bár az eredeti kiírás szerint a csúcson lett volna a pont, de már a rajtban figyelmeztetek, hogy lent van a hegy oldalában, mert az erdészet nem engedte meg, hogy fent legyen (lesorompózták a felfelé vezetõ utat fakitermelésre hivatkozva). Itt már naposodott az idõ, egyre jobban élveztük az utat.
A második ellenörzõ ponttól egy kellemes sétárval, kicsit lefelé tartva jutottunk el a Fehér-kútig. Itt egy szépen faragott faszobor volt a kút, víz nem sok csordogált belõle, kellett egy kis türelem egy rendes iváshoz.
Innét indult egy 600-700 méteres aszfaltos szakasz. Kis felfelé menet után egy széles dózerúton körbekerített erdõfelújítások között haladtunk, majd némi kanyargás után elértük a Nagy Szár-kõ nevû hegy aljában lévõ ellenörzõ pontot. Itt úgy döntöttünk Kedvessel, ha már van idõnk, megnézzük a hegy tetejét. Természetesen toronyiránt mentünk fel, emiatt aztán némi négykézlábazásra is szükségünk volt. Megérte, egy tisztásról fantasztikus kilátás nyílt a regéci várra.
Az ellenõrzõ pontot csak némi polgárõri pálinkás kínálgatás után lehetett elhagyni. Szép, illatos és (Kedves szerint) finom ágyas szilvapálinka volt.
Innét átvágtattunk Regécre, ahol a faluban is kaptunk egy stemplit, majd fel a várhegyre. A várba vezetõ út elágazása mellett volt az ellenörzõ pont, én az elõzõ esti nézelõdés után csak két túramozgalmi pecsétért kocogtam fel.
Innét már az OKT jelzésén mentünk le Mogyoroskára, ahol egy kb. 200 m-es kitérõ végén kaptuk meg a pecsétet. Az OKT-n továbbmenve a Malom-patak (vagy Boldogkõváraljai-patak) völgyében haladt a túra. A Bonyi-kúti ellenörzõ pont lekanyarodását az útra letett gallyakból kirakott nyilak mutatták. Egyszer csak egy Trabantot láttunk az erdõ közepén. Azt, hogy kik jöhettek vele, csak abból sejtettük, hogy már rég látott pálinkásüveg, immár üresen ott figyelgetett a kocsi tetején. És valóban, néhány szá méter múlva megtaláltuk a Malompataki-vadászház ellörzõ pontját, ahol tényleg a polgárõrök adták ismét az aláírásokat.
Az utolsó ellenörzõ ponthoz vezetõ úton sikeresen eltévedtünk (még rajtünk kívül hárman), mert a „dózerút” kifezejés megzavart néhány embert, így Kedves sem hitte el nekem, hogy a fára felrakott tábla nem azt mutatja, hogy az OKT-n tovább kicsit jobbra, hanem hogy a begazosodott úton nagyon jobbra, felfelé. Az elágazáshoz visszakavarás közben megismerkedtem Zsolt.75-tel is. Ez volt az utolsó EP, frissítõként lehetett választani a hideg (!)sör és az ásványvíz közül. Ettõl az EP-tõl már valóban kényelmesen, a szántóföldek és az erdõ határán leballagva elértük Korlát községet, ahol a Polgármesteri Hivatalban volt a cél.
Kaptunk egy nagyon szép kitûzõt Regéc várának képével, az oklevelet és még egy nagyon szép és igényes emléklapot a községtõl, mindezt személyesen a polgármester úr kezébõl!
Ezen kívül a nagyon-nagyon finom rétesek, pogácsák, üdítõk halmaza várt minket, az izgatott rendezõk társaságában, akik aggódva várták, hogy mit szólunk a túrához. Mint kiderült, kb. harmincan indultunk a túrán, természetesen (szintidõ nem lévén), mindenki beért, bár az utolsó két résztvevõt a söprûk segítették be a célba.
Aki megbírkózott a süteményekkel, az átballagott-autózott Fonyba, ahol a vadászházban még egy tûzforró, nagyon finom gulyáslevest is le kellett gyõzni, hogy teljes legyen a túra. Bár alig mentünk 27-28 km-t aznap éppen elég volt, ezen a távon is elfáradtam. Kicsit késõbb útrakeltünk, mert aznap még Boldogkõ vára, vasárnap pedig Füzér, a Nagy-Milic és Hollóháza is várt minket.

Összefoglalóan azt kell mondanom, hogy a táj szép, a rendezõk mindenre nyitottak, tanulnak és lelkesek. A hibáik kis segítséggel mind javíthatóak, és alapvetõen nem befolyásolták az útvonal és a táj élvezhetõségét. Láttuk, hogy lehetne bõvíteni az útvonalak számát és variálni a hosszukat is a jövõ évben, és ez valószínûleg meg is fog történni.
Nagyon jó hangulatú, nagyon kedves társaságot ismertem meg személyükben. Én biztos, hogy itt leszek jövõre is, és remélem, hogy minél többen leszünk, hogy a szervezõk nekünk, mi nekik okozzunk örömet!