Tisza Gátak 50/K90/K50

Túra éve: 2007
gabor085Túra éve: 20072007.09.08 16:22:32
megnéz gabor085 összes beszámolója
Hát ahogyan látom én leszek a legelsõ Nembaj!

Szombat reggel Szeptember 8. 73-rajtsorszám.
50km gyalog.
K50km Bicikli.
K90km bicikli.

Ébredés 6 kor látom hogy szakad az esõ. Közben le-föl szaladgáltam és néztem a meterológiai radart mikor áll el az esõ. idegeskedésssel kezdõdött a napom mert nemvolt kiirva hogy 8 tól meddig indítanak,hát elindultam. Felszerelkeztem hát és indulás a K50 re. A Sportcentumhoz érvén látom sehol senki,bemegyek majd közlik velem hogy 8-tól 10-ig volt indítás. A szervezõk mondták nembaj még tudok indulni. Akkorhát papirost kitölteni ,karszalag megkap,útvonal megkap és indulás. Tiszadob felé kegyetlen szembeszéllel kellet küzdeni de megérte mert visszafelé hátszélvolt. Elindultam és az 1-sõ ep Sajóörös határában volt. Ott csatalakozott hozzám egy hölgy is. Továbbhaladva a 2-dik ep felé lassan de biztosan tekertünk. Következett Kesznyéten és a Sajó folyó. Kesznyétenen át kellet menni Miskolc irányában majd a végén el kellett fordulni a gát felé. Itt Kezdõdött a kínszenvedés a széllel. 2-ep a gáton volt a Sajó folyó mögött a gátörháznál. Pecsét majd kutyasimogatás után jött a neheze. Kezdõdött a murvás szakasz.
Nagyon szebeszél volt alig lehetett tekerni. A hölgyel elindultunk Tisszadob felé. Lassan araszolgattunk és küzdöttünk a széllel meg a sárral. A Tiszagátra érvén megáltunk mert a hölgy mondta hogy visszafordul nemtart föl. Elköszöntünk és jó utat kívántunk egymásnak. Inenn még 6km volt hátra a kompig. Senki sem volt elõttem és mögöttem. A hídhoz érve találkoztam egy gyalogossal is. Itt jött a könnyebbik része.
Átkeltem a pontonhídon majd eg kis tekerés után a gáton volt a 3-dik ep. Ott ittam elõször vizet 17 km után. Akkor értem be egy biciklist aki pont ivott. Pecsételés után ettem egy zsömlét. Továbbindultám már csak a fele van hátra és hátszél volt végig. Bele si húztam és tidtam tartani 35-40km/órás átlagot. Meglátogattam még útközben a Tiszaszabályozás emlékmûvét is. Utam további részén 3 majd 1 gyalogossal találkoztam. Innentõl már sütött a nap rendesen és izzadtam én is. Mikor megláttam az erõmû kéményét akkor már tudtam nincsen sok hátra. Gyönyörû tájon haladt a túra. Gáton kerekezvén elértem a Gát és 35-õs fõút találkozásához. Ott már vártak rám,ugyanis ez volt az utolsó 4-dik ep. Na még 3 km,mondták nekem és elbúcsuztunk majd usgyi a városba. Itt már elvette az erõmet a tekerés. Alig akartam beérni a városba. De elõtte még a sajó gáton vissza a kiindulópontra. Beérvén láttam hogy már sokan megérkeztek. Kifulladva,leizzadva,szomjasan regisztráltak majd kaptam egy kitûzõt,emléklapot,kiskönyvet és egy pizzériai csekket amivel 20% kedvezénnyel tudok pizzát venni.

Összeségében nagyon jó volt a túra és maga a táj is. Az idõjárás is kegyes volt csak a szél nemhiányzott senkinek sem.

Aki teheti legközelebb vágjon neki,nemfogja megbánni mert hát olyan tájon és arra amerre az útvolal megy nemmindennap biciklizik az ember. Kikapcsolodásnak teljes egészében megfelel és azis jöjjön el aki szeretné tudni mennyi a tûrõképessége.

Továbbikaban Grat a szervezõknek és pontõröknek.