Sziget kerékpáros (Csepel-sziget)

Túra éve: 2018
olsenTúra éve: 20182018.06.03 11:05:37
megnéz olsen összes beszámolója

szia emberek,a Sziget 95 kilométere..

Naná,hogy éjjeli műszak volt előtte..persze.Ilyenkor az ember feje hoz jó és rossz döntéseket,mert azért élni kell,életben maradásunkhoz a testet karban és nem ágyban kell tartani,kivétel ez alól csak akkor lehetséges,ha fiatal vagy és nő.Mindkét kritérium alól fel vagyok mentve,már huzamosabb ideje,ezért a Sziget kilencvenesét választom,meg persze azért is,mert szombat van.A rajthelyet túratársnővel közelítem,Hév helyett már két keréken ide is,a sport az sport,az útvonaltervező 26 km-t jelez,a GPS 35-öt rögzít,terelések és tévelygések,helyi útbaigazítók és saját fejünk működése nem elég olajos.A nevezés gördülékeny,a hajnali rettenet múlóban,és a rajtpapírhoz nem is kell segítség,nem is kapunk,gördülőre fogjuk,a kapun ki és balra..világos.Aszfalton vagyunk,nem bicikliút,jólesik a csepeli kivezető után,ami szóra sem érdemes..de kinevezett kerékpárút.Ezt azért jó lenne elfelejteni,mert a kerékpárút általában ennél egy picit több,vagy én szeretném,ha több lenne.Piros pólós arcot érünk utól,jászberényi srác,szintén a hosszút célozza,hármasfogat leszünk,az első pont a szigetújfalui,ahol bor és pálinka,üdítő és süti,a helyiek ismét kitettek magukért,jó szívvel mosolyogva adják,és persze aláírnak,mert nincs stempli..még..mert még csak kilenc óra..A napsütés nem zavar egyelőre,felhők fölött történik,és tekerünk a kevei pont felé,amikor parkolóőr ragad ránk a biztonsági őrök nagy családjából,helyi lakos,nagy ismeretekkel és hősi múlttal,mindezt a lórévi kompig ránkönti és állva hagy bennünket,pedig a huszonhármas átlag megvan nekünk is,annyira,hogy korszorzó nélkül is csak tisztelegni lehet.Innen a tassi zsilipig vezető út ismét uniós pénzt kér,mert nem lábadozó,hanem halódó képzeteket társít,a töltésen már elviselhető,sőt autó nélkül élvezhető is olykor-olykor.A zsilip pedig nyitva,szökik a víz,megy a Fekete tengerbe,mert a magyar ember Soros és Gyurcsány mellett a fákat is utálja,amelyek a vizeket visszatartották és tárolták ideig-óráig.Horgászó emberek oldalbordákkal,itt kezd vetkőzős lenni a történet,fogyik a felhő az égről és nő a hév lenn földközelben.Sört csapoltatunk,és fordulunk,a túra ennél délebbre már nem megy,így is kimentünk a megyéből közigazgatásilag. Ha eddig morogtam is az útviszonyokon,igazán csak itt kezdeném,a tassi zsiliptől a ráckevei hídig tartó,hétvégi házak közti szakasz méltatlan a európai kerékpárút jelölésre,ide sem jutott volna még pénz..?vagy csak ellopódott..?hallottam már ilyeneket..az előző érában - Kádár alatt – dolgoztam olyan arcokkal,akik a marketing osztály közreműködése nélkül igyekeztek a vállalat termékeinek értékesítésében segédkezni,akkor lecsukódtak és elbocsátódtak a cégkötelékből..ma már ilyesmi elképzelhetetlen,ugye?mert politikusaink mindenben segítenek,talán itt is utólérhető a jószándék,a győzők és a mészárosok jószándéka,amivel kivágják és levágják a fertőző gócot.Nagyon beég ez a szakasz,romlik az átlag jelentősen és persze tévelygünk,mert hátha..ott jobb..nem..a ráckevei hídon javítgatnak,de szombat lévén,patópálosan teszik.Újra a szigeten gurulunk,egyre kevesebben,inkább csak illem kedvéért látunk kerekezőket,akik nem is a szigetcsépi öblöt keresik.Pedig ezt érdemes felkeresni,sok mindenért kárpótol az ide telepített pont szakállas arccal és bájos fiatal lánnyal..Fagyi és sör is kapható,csak szólok..és innen egyenest Tököl,ahol nem tököl a kerék,hanem átgurul,és a cél,vártak már piszkosul,hatan esünk be egyszerre,két nő és négy nem annyira..finom kenőcsös valamit kapok,megeszem,és tizenkét szalvétával szalonképessé varázsolom magam..faggatózom a létszámról és az életről,kielégítenek,a szervezők is egy pasasból és több nőből vannak,korosztályom..

Remek túra,remek hangulat,köszönöm mindenkinek,aki hosszabb-rövidebb távon osztotta az időmet,igen,máskor is..

Túra éve: 2011
ildi74Túra éve: 20112011.05.29 19:11:52
megnéz ildi74 összes beszámolója

Idén harmadszorra vágtam neki a hosszú távnak. Bár nem jósoltak túl jó idõt erre a napra reggel mikor felkeltem gyönyörû napsütés fogadott. Felhõtlen jó kedvvel készülõdtem és indultam a rajthelyre. Mivel Szigethalmon lakom, így természetesen az innen induló kört választottam.

8 órától lehetett nevezni, sikerült is az elsõk között indulnom. Mivel elég jól ismerem a környéket, így gond nélkül átmentem Tökölre, onnan pedig az elsõ ellenõrzõ pontra. Szokásos jó kedélyû pontõrök fogadtak, a szörpön kívûl borocskával is :) Mivel kicsit korai volt még az idõpont a borhoz így maradtam a narancs szörpnél :) Még mindig napsütésben tekertem a második ponthoz, ami egyben rajthely is volt. Máskor itt tömegek szoktak lenni, most csak a pontõrök fogadtak. Mondták, hogy volt pár korai induló, de messze nem annyi mint amennyire számítottak. Némi zsíroskenyér és tea után tovább indultam a Tassi-zsiliphez. Olyan jó lenne megérni, hogy egyszer gyönyörû aszfalton tekerhetünk ezen a szakaszon :) Ugyanis itt valami borzalom az út minõsége, szétrázza az embert rendesen. A zsilipnél almával várták a túrázókat. Visszafelé nem gyenge szembeszélben tekertem, de még mindig napsütésben! A lórévi leágazó után nem sokkal jött az elsõ dörrenés... Majd kövér esõcseppek... Kevés ázással elértük a buszmegálló beállóját, így másodmagammal ott húztuk meg magunkat. Mikor csillapodott az esõ nekiindultunk, úgyhogy eláztunk. Lórévnél megvártuk, hogy elálljon teljesen, közben megettük a csokinkat amit ott kaptunk. Ismét kisütött a napocska is, így bizakodva tekertünk ismét Szigetújfalu felé. Most már jöhetett a borocska is :) A borocskával együtt jöttek a felhõk is... De Szigethalom felé világosnak tûnt az ég, így nekiindultunk  az utolsó szakasznak. Ahogy kiértünk a faluból jött ismét a dörgés és leszakadt az ég. Ki is tartott a szakadó esõ egészen a célig. Értelme nem volt félreállni, meg nem is nagyon lett volna hova. Bõrig ázva értünk célba. Az esõ remek motiváció volt, 4ó20p alatt teljesítettem a hosszú távot :) A célban ismét zsíroskenyér, szörp várt, ami nagyon-nagyon jól esett. Kis beszélgetés után hazaindultam mert már nagyon hívogatott a forró zuhany!

A túra nagyon jó volt, az idõjárásról nem tehetnek a szervezõk. Ismét köszönet a bõséges ellátmányért, kedves pontõrökért!

Túra éve: 2009
viktor_1995Túra éve: 20092009.05.23 21:16:12
megnéz viktor_1995 összes beszámolója
Ehhez a túrához nem kellett korán felkelnem, mert Érdtõl autóval mindössze félórányira volt a rajt, a Szigethalmi iskolánál, én ugyanis a 95 km-es távon neveztem be, számomra azért volt kihívás, mert még ennyit sosem tekertem egyszerre bicajjal.Nagyon szép napos idõben tekerhettünk, csak dél környékén támadt fel egyre jobban a szél, ami eléggé lelassította az átlagsebességemet.De ennek ellenére legyõztem  a természeti erõket, és egy kicsit fáradtan de büszkeséggel vettem át az emléklapot!A legjobban a Tassi zsilip tetszett, bár az odavezetõ út nem országúti biciklinek való volt.Az ellenõrzõ pontokon mindenütt sok inni -és ennivalóval vártak bennünket, többször is kaptunk csokit, és Lórévnél hatalmas piros almát is! A célban még lekváros, és mézes kenyértõl kezdve minden volt, inni való, pedig legalább 6 féle!!!!!Nagyon jó szervezés volt, talán a térképvázlatot hiányoltam, mert a bicajon olvasgatni elég nehéz, fõleg mivel ezen a tájon elõször jártam.Azért is volt még emlékezetes kerékpártúra, mert  pár méterre elém leszállt egy gólya, és több helyen láthattam mezei nyuszikat is.Jövõre lehetséges, hogy letekerem a 125 öt!Nevem:Dobróczky ViktorSzülettem:1995.09.04-én:13 éves vagyok